رشته حسابداری در کشور در چه سطح و جایگاهی قرار دارد؟

نخستین رئیس انجمن حسابداران ایران گفت: وضعیت رشته حسابداری بعد از انقلاب اسلامی در ایران رشد و توسعه بسیار زیادی پیدا کرده است

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رشته حسابداری به معنای ذخیره اطلاعات مالی، تجزیه و تحلیل داده هاست؛ در واقع یک حسابدار همانند پزشک برای کنترل سلامت مالی کشور در تلاش است تا بتواند گزارشی خوب و مناسب به مدیران سازمان، اداره‌ها یا شرکتی که در آن کار می‌کند تحویل دهد، اما وضعیت رشته حسابداری در کشور از نظر تمامی متخصصان این حوزه در جایگاه علمی بسیار بالایی است چراکه سالانه استادان زیادی در دانشگاه‌ها به تدریس حسابداری می‌پردازند تا بتوانند دانشجویان باسوادی را برای فعالیت در این عرصه پرورش دهند و با راهنمایی درست و مناسب خود آینده روشنی برای دانشجویان رشته حسابداری فراهم آورند. به همین منظور باشگاه خبرنگاران جوان مصاحبه‌ای در خصوص اهمیت رشته حسابداری در کشور با اعضای هیئت علمی دانشکده حسابداری دانشگاه تهران انجام داده است که در ادامه می‌خوانید.

جایگاه رشته حسابداری در کشور تا چه میزانی اهمیت دارد؟

رشته حسابداری چه جایگاهی در کشور دارد؟

علی ثقفی بنیان گذار، نخستین رئیس انجمن حسابداران ایران، رئیس دانشکده حسابداری و علوم مالی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت رشته حسابداری در کشور گفت: وضعیت رشته حسابداری بعد از انقلاب اسلامی در ایران رشد و توسعه بسیار زیادی پیدا کرده است و اکنون در بهترین جایگاه علمی قرار دارد، به همین دلیل دانشجویان زیادی در سراسر ایران سالانه جذب این رشته می‌شوند.

جایگاه رشته حسابداری در کشور تا چه میزانی اهمیت دارد؟

بنیانگذار رشته حسابداری در ایران با اشاره به آینده شغلی رشته حسابداری اظهار کرد: رشته حسابداری در کشور از نظر آینده شغلی جذب بسیار بالایی دارد چرا که تمامی دانشگاه ها، سازمان‌های امورمالیاتی بورس، انجمن‌های مختلف حسابداری، وزارت امور اقتصادی و دارایی آماده پذیرش و همکاری با تمام کسانی را دارند که در زمینه حسابداری مشغول به تحصیل هستند.

آینده رشته حسابداری در کشور چه وضعیتی پیدا خواهد کرد؟

این رئیس دانشکده حسابداری و علوم مالی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: با پیش بینی بنده آینده رشته حسابداری با افزایش نظم و مقررات در کشور و با تلاش فعالان این عرصه رشد و توسعه زیادی پیدا خواهد کرد.

ایرج نوروش استاد تمام حسابداری ایران و عضو هیئت علمی دانشکده حسابداری دانشگاه تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره آینده شغلی رشته حسابداری در کشور گفت: اقتصاد رقابتی به عنوان یک زیر ساخت بسیار مهم در جامعه شناخته شده است و از آنجایی که تمام رشته‌های حسابداری و مدیریت مالی هم مرتبط با اقتصاد و هم تشنه این زیر ساخت هستند می‌توانند در این حرفه دانشجویان زیادی را برای ورود به عرصه کار در زمینه حسابداری پرورش دهند.


بیشتر بخوانید:بررسی بازار کار رشته حسابداری


عضو هیئت علمی دانشکده حسابداری دانشگاه تهران با اشاره به جایگاه رشته حسابداری در کشور اظهار کرد: اساتید رشته حسابداری با آموزش‌های مکرر خود دانشجویان زیادی را برای فعالیت در این زمینه آماده می‌کنند، اما به نظر اکثر افراد جامعه حسابداران به دلیل نرساندن خدمات اجتماعی به مردم شناخته شده نیستند.

جایگاه رشته حسابداری در کشور تا چه میزانی اهمیت دارد؟
نوروش تصریح کرد: خوشبختانه جذب دانشجو در رشته حسابداری به علت آینده روشن خود بسیار بالاست و وضعیت بیکاری در این رشته بسیار کم است؛ اما متاسفانه منزلت و جایگاه اصلی یک حسابدار در کشور رعایت نمی‌شود.

نوروش گفت: کشور انگلیس با عظمت اقتصادی خود تنها ۲۹۳ دانشگاه دارد، ولی در ایران بالاتر از هزار دانشگاه در سرتاسر کشور به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار