وزیر دفاع ترکیه گفت نیرو‌های این کشور از ۱۲ پایگاه دیده‌بانی در شمال غرب سوریه خارج نخواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفت این کشور ۱۲ پست دیده‌بانی را که در شمال غرب سوریه در اختیار دارد تخلیه نمی‌کند.

آکار که امروز با سربازان ترکیه در نزدیکی مرز این کشور با سوریه سخن می‌گفت در این خصوص اظهار کرد: «ما به هیچ‌وجه ۱۲ نقطه دیده‌بانی را که سربازانمان قهرمانانه و با فداکاری تمام در انجام وظیفه برای تامین آتش‌بس حفظ کرده‌اند تخلیه و یا واگذار نمی‌کنیم. همچنان آنجا خواهیم ماند.»

آکار در ادامه از دمشق خواست عملیات نظامی را در استان ادلب در شمال غرب سوریه متوقف سازد.

تعدادی از گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده هنوز در استان ادلب مستقر هستند. در چند هفته اخیر، نیرو‌های دولت سوریه عملیاتی را در جنوب این استان انجام داده‌اند تا این مناطق را از حضور تروریست‌ها پاکسازی کنند.

از زمان انجام عملیات نظامی چشمه صلح ترکیه در شمال شرق سوریه روابط میان دمشق و آنکارا به سردی گراییده است و سوریه ترکیه را ناقض تمامیت ارضی خود می‌داند. در ۹ اکتبر سال جاری میلادی ترکیه عملیات نظامی را در خاک سوریه آغاز کرد و هدف خود را از آن ایجاد یک منطقه امن برای استقرار مهاجران سوری در منطقه‌ای که از حضور نیرو‌های کُرد پاکسازی شده باشد، اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار