ظریف در دیدار با لاوروف:

ایران و روسیه برخلاف جنگ افروزان به دنبال ثبات در منطقه هستند

وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار با همتای روس خود گفت:تهران و مسکو برخلاف برخی جنگ افروزان به دنبال برقراری امنیت در منطقه هستند.

ظریف امشب راهی مسکو می‌شودبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، لحظاتی پیش رایزنی های محمد جواد ظریف و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در مسکو آغاز شد.
دیدار و رایزنی وزیران امور خارجه ایران و روسیه از دقایقی قبل با حضور کاظم جلالی سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار ایران در ساختمان ضیافت‌های وزارت خارجه روسیه انجام شد.

ظریف در این دیدار با اشاره به روابط خوب و راهبردی دو کشور خاطرنشان کرد: در این شرایط حساس روابط ایران و روسیه در بهترین سطح خود قرار دارد و اراده ایران بر توسعه و تعمیق این روابط است.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: برخلاف دیگران که به ناامنی و جنگ افروزی دامن می‌زنند ایران و روسیه بدنبال ثبات و امنیت در منطقه و جهان هستند و هر دو کشور دارای ابتکارات منطقه‌ای مشابه و همسو هستند.

ظریف مانور مشترک ایران، روسیه و چین را همکاری برای صلح خواند و افزود: دو کشور به همکاری‌های خود در همه سطوح ادامه خواهند داد.

سرگئی لاورف وزیر امور خارجه روسیه نیز با بیان اینکه سفر شما به مسکو بسیار به موقع انجام شده است افزود: ما در حوزه مسائل منطقه‌ای و بین المللی دیدگاه‌های مشترک بسیاری داریم و ابتکارات صلح آمیز دو کشور بیانگر همین موضوع است.

لاورف خروج آمریکا از برجام را یکجانبه و غیر قانونی خواند و آنرا بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد دانست و اظهار کرد که همه باید برای حفظ برجام و جلوگیری از فروپاشی آن تلاش کنیم.

موضوعات مختلف روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای از جمله اوضاع در خلیج فارس، سوریه و افغانستان از دیگر موضوعات رایزنی ظریف و سرگئی لاورف در این دیدار بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار