حجت الاسلام و المسلمین قمی:

ما راه حضرت مسیح (ع) را با راه پیامبر و امامان یکی می‌دانیم

ما راه حضرت مسیح (ع) را با راه پیامبر و امامان یکی می‌دانیم؛ ایشان با زشتی و ظلم مبارزه کردند.

جشن میلاد مسیح در دانشگاه آزاد - واحد تهران مرکزی برگزار شدبه گزارش خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم جشن ولادت حضرت مسیح و سال نوی میلادی با حضور دانشجویان مسیحی در مجتمع آموزشی ولیعصر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی پشت میکروفن آمد و گفت: رابطه و انس فراوانی میان حواریون و حضرت مسیح (ع) حاکم بود. حضرت مسیح (ع) از حواریون خواستند پا‌های آن‌ها را بشویند؛ سپس گفتند باید با مردم همین‌گونه باشید. روزی شخصی همراه با فرزندش نزد امام علی علیه السلام آمد. فرد خواست دستانش را بشوید، امام علی (ع) این کار را انجام دادند. ما راه حضرت مسیح (ع) را با راه پیامبر و امامان یکی می‌دانیم. ایشان خیرخواه بودند و با زشتی و ظلم مبارزه کردند. آنقدر ظلم ستیز بودند که قصد جانشان را کردند.

وی تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که ادامه راه حضرت مسیح در سیره پیامبر(ص) اتفاق افتاد. زمانی که به زنی مسیحی لطمه وارد شد و زیورآلات او دزدیده شد، امام علی علیه السلام فرمودند جا دارد از این اتفاق جان دهیم. اینگونه امام علی (ع) برای مسیحیان ارزش قائل هستند. هدف ما باید اصلاح جامعه و خدمت باشد. شما مسیحیان هم جزو جامعه اید و باید در اصلاح جامعه کمکمان کنید. رسیدن ایران اسلامی به شکوفایی رفاه و آسایش کامل دور نیست.

دکتر آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی (واحد تهران مرکزی) در ابتدای برنامه گفت: همیشه یاد حضرت مسیح در ذهن ما صلح و آرامش را به همراه می‌آورد. مسیحیانی که در ایران زندگی می‌کنند، برای ما ارزشمند هستند. دانشگاه آزاد اسلامی (واحد ما) دو سال است که این مراسم را برگزار می‌کند. هدفمان از برگزاری این مراسم ایجاد محبت مشترک است. بخشی از آرامش کشور ما مدیون فداکاری شهدای مسیحی است. امیدوارم بتوانیم درحد توان خدمت شایانی به این بخش از اعضای جامعه داشته باشیم.

در ادامه کشیش عالیجناب نرسیسیان از روحانیان مسیحی پشت میکروفن رفت و ابتدا بخش‌هایی از انجیل را قرائت کرد. او سپس گفت: رضامندی و صلح را همیشه در ایران شاهد بودیم. ما در ایران شاهد نوری هستیم که انسان را به ملکوت سوق می‌دهد. حضرت عیسی وقتی به ملاقات بیماری می‌رفت یا معجزه‌ای انجام می‌داد، اثری از ملکوت خداوند روی زمین قرار می‌داد.

اسقف بنیامین در ادامه به جلوه‌های محبت در انجیل اشاره کرد. وی افزود: از رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکر می‌کنم. ایشان بدون اینکه میان ادیان و مذاهب فرقی بگذارند به دیدار خانواده شهدای اقلیت‌های مذهبی رفتند؛ چه رفتار عادلانه و بزرگوارانه ای. از دولتمردان و مجموعه شهرداری برای توجهی که به ما دارند و در ایام سال کلیسا‌ها را چراغانی می‌کنند، سپاسگزارم.  این اسقف در پایان یک جلد انجیل را به رسم یادگار به آقامیری ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی اهدا کرد.

پخش کلیپی درباره حضرت مسیح (ع) بخش دیگری از برنامه بود.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار