درمان ناباروری زنان سرعت گرفت

سومین «بانک سلول‌های بنیادی خون قاعدگی» دنیا در ایران به منظور درمان ناباروری زنان و درمان برخی بیماری‌ها راه‌اندازی شد.

درمان ناباروریبه گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،سومین «بانک سلول‌های بنیادی خون قاعدگی» دنیا در ایران راه‌اندازی شد تا درمان ناباروری زنان، درمان یائسگی زود رس، حفظ باروری، پزشکی بازساختی و درمان برخی بیماری‌ها شتاب بیشتری گیرد. دو مرکز پیشین در آمریکا و هند قرار دارد.

سلول‌های بنیادی خون قاعدگی همانند سلول‌های بنیادی خون بندناف و مغز استخوان، قابلیت بازسازی و احیا را دارند. توانایی تکثیر و ترمیم بافت‌های آسیب دیده، امکان تکرار نمونه‌دهی به صورت ماهیانه، عدم نیاز به تجویز دارو برای تحریک تولید بیشتر سلول‌های بنیادی و تهیه آسان و بدون تحمل درد و رنج از جمله ارجحیت‌های سلول بنیادی خون قاعدگی است.

همچنین بانک خون قاعدگی منبع قابل تجدیدی است و استفاده از این سلول‌های بنیادی در درمان ناباروری موفقیت‌های زیادی به همراه داشته است.

درمان ناباروری با سلول‌های بنیادی خون قاعدگی

امیر علی حمیدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری در نشست خبری رونمایی از بانک سلول‌های بنیادی خون قاعدگی گفت: در مقوله فرزندآوری مشکلات زیادی در کشور داریم که بانک سلول‌های بنیادی خون قاعدگی می‌تواند بخشی از مشکلات درمان ناباروری را رفع کند. همچنین یکی از اتفاقات بدی که در دهه‌های اخیر در کشور رخ داد، کنترل جمعیت بود.

حمیدیه درباره مسئولیت‌های جدید پژوهشگاه ابن سینا، بیان کرد: مسئولیت جدید این پژوهشگاه در حوزه ناباروری از امروز برنامه ریزی برای برنامه‌های بعدی و آینده درمان ناباروری در کشور است که مهمترین موضوعات استفاده از سلول‌های پرتوان القایی یا ips برای تولید تخمک یا اسپرم استفاده از سلول‌های پرتوان القایی در این زمینه در دنیا عمر طولانی ندارد و پیش بینی می‌شود در آینده نقش مهمی را در درمان ناباوری بازی کنند.

حمیدیه گفت: پژوهشگاه ابن سینا باید در ۵ سال آینده در درمان ناباروری به تولید سلول‌های اسپرم و تخمک از سلول‌های بنیادی نوع ips از سلول‌های پوست برسد و این ماموریت بزرگ آینده این مرکز است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار