باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

وعده انتقام سخت حشد الشعبی از متجاوزان آمریکایی

در پی حمله آمریکا به مقر حزب‌الله عراق در شهر القائم، پایگاه‌های آمریکایی به حالت آماده‌باش در آمده و حشد‌الشعبی وعده انتقام سختی را داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، طی ساعت‌های پایانی یکشنبه شب، گزارش‌هایی مبنی بر هدف قرار گرفتن تیپ ۴۵ و ۴۶ متعلق به گردان‌های حزب‌الله عراق در نقطه استراتژیک و صفر مرزی با سوریه در استان الانبار، به دست عوامل آمریکایی، در فضای رسانه‌ای مخابره شد. خیلی زود پس از این یورش، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، طی بیانیه‌ای ضمن تایید هدف قرار گرفتن ۵ نقطه از مواضع حشد‌الشعبی، مدعی شد که این حمله «دفاعی» و در راستای تضعیف نیرو‌های حشد‌الشعبی به منظور توقف حملات آتی به پایگاه‌های آمریکایی در عراق بوده است. پنتاگون همچنین این را هم گفت که واشنگتن حق دارد از شهروندان و نیرو‌های خود در برابر تهدیدات خارجی دفاع کند. البته در این بیانیه، هیچ اشاره‌ای به نقض حاکمیت عراق نشده است! و یا درک صحیحی از این واقعیت که حملات هوایی در خاک عراق، نادیده گرفتن تمامیت ارضی این کشور است، وجود ندارد!

مقامات عراقی خواستار اخراج نیرو‌های آمریکایی شدند/وحشت آمریکا از واکنش حشد‌الشعبی

 

موقعیت استراتژیک پایگاه حشد‌الشعبی در القائم

پایگاه حزب‌الله عراق در القائم واقع در استان الانبار، دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای برای  محور مقاومت در تمامی منطقه غرب آسیا است. همان‌طور که در تصویر پایین مشخص است، درست در مجاورت القائم و در اراضی متعلق به سوریه، شهر ابوکمال قرار دارد. ابوکمال، با توجه به اهمیت جغرافیایی‌ سیاسی بالایی که دارد، طی سالیان گذشته، همواره شاهد نبرد عناصر تروریستی داعشی و نیرو‌های محور مقاومت بوده است؛ بنابراین پایگاه حزب‌الله عراق در القائم، در شکست داعش در این نقطه اهمیت بسیار زیادی داشته و به نوعی نقش پشتیبانی عملیاتی و لجستیکی را در نبرد با داعش ایفاء می‌کرده است.

مقامات عراقی خواستار اخراج نیرو‌های آمریکایی شدند/وحشت آمریکا از واکنش حشد‌الشعبی


شهادت فرمانده ارشد حشد‌الشعبی در پی تهاجم آمریکا

«ابوعلی الخزعلی» فرمانده گردان یکم تیپ ۴۵ سازمان بسیج مردمی عراق، طی حملات آمریکا به مواضع این سازمان در غرب استان الانبار به شهادت رسید، وی یکی از چهره‌های کلیدی در مبارزه با داعش بود. طی این حمله هوایی، دو معاون الخزعلی و معاون فرمانده تیپ ۴۵ نیز به شهادت رسیدند. جعفر حسینی، سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق در رابطه با آخرین آمار قربانیان تجاوز آمریکا، اعلام کرد که مجموعا ۲۴ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۵۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

مقامات عراقی خواستار اخراج نیرو‌های آمریکایی شدند/وحشت آمریکا از واکنش حشد‌الشعبی

 

اقدام تلافی‌جویانه به تجاوز آمریکا

نیرو‌های حشد الشعبی برای اثبات قدرت پوشالی آمریکا در منطقه و به رخ کشاندن توان خود در عراق و در برابر تهدیدات خارجی، دقایقی بعد از حمله آمریکا، پادگاه التاجی واقع در شمال بغداد را که در آن نیرو‌های آمریکایی مستقر هستند، با ۴ موشک کاتیوشا هدف قرار دادند، تا بدین وسیله ثابت کنند، آرزوی آمریکایی‌ها مبنی بر بی‌تفاوتی بغداد درقبال تحرکات منفی واشنگتن در منطقه و مخصوصا عراق، هرگز محقق نخواهد شد. هرچند که باید دانست بر اساس وعده فرماندهان حشد‌الشعبی، اقدامات قاطع و تلافی‌جویانه نیرو‌های مقاومت در عراق طی آینده‌ای نزدیک عملیاتی خواهد شد.

ابومهدی المهندس، نایب رئیس سازمان حشد الشعبی، خطاب به نیرو‌های آمریکایی در عراق آن‌ها را به «پاسخی بی‌رحمانه» تهدید کرد. وی طی بیانیه‌ای در واکنش به تجاوز آمریکایی‌ها گفت: «خون شهیدان و زخمی‌ها هرگز هدر نخواهد رفت و پاسخ ما به نیرو‌های آمریکایی در عراق پاسخی سخت و بی‌رحمانه خواهد بود».

جعفر حسینی، سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق طی مصاحبه‌ای با شبکه المنار خاطرنشان کرد: «فرماندهان گروه‌های مقاومت عراق درباره چگونگی واکنش به حملات آمریکا، جلسه‌ای را برگزار کردند و راهکار‌های موجود برای پاسخگویی به این تجاوزات را مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار دادند». حسینی این را هم گفته که: «پاسخ نیرو‌های حشد‌الشعبی، قطعا پاسخی مناسب و درخور خواهد بود، چراکه آمریکایی‌ها حملات مقاومت عراق را قبلا هم تجربه کرده‌اند». گردان‌های حزب‌الله عراق همچنین این را هم تاکید کردند که: «دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بداند بهای سنگینی در عراق و کشور‌هایی که نیرو‌های جنایتکارش در آنجا حضور دارند، پرداخت خواهد کرد».

وحشت آمریکایی‌ها از پاسخ احتمالی حشد‌الشعبی

برخی منابع در الحدث فاش کردند که ده‌ها نفر از کارکنان سفارت آمریکا در بغداد طی چند روز گذشته و قبل از حمله به مواضع گردان‌های حزب‌الله عراق، از کشور خارج شده بودند. این مطلب بیانگر برنامه‌ریزی قبلی آمریکا و نگرانی‌های گسترده از پاسخ‌های احتمالی حشدالشعبی بوده است. همچنین گفته می‌شود که نیرو‌های آمریکایی اطراف سفارتخانه خود را قرق کرده‌اند. علاوه بر این، در پی این حملات، پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق به حالت آماده‌باش در آمده‌اند. دو پایگاه اصلی و پر اهمیت آمریکا در عراق، «عین الاسد» در استان الانبار و «کی وان» در کرکوک هستند.

واکنش انصارالله به یورش آمریکا به مواضع حشد‌الشعبی

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن حمله هوایی آمریکا به مواضع حشد الشعبی را محکوم کرد. انصارالله طی بیانیه‌ای اعلام کرد زمان آن رسیده، همه گروه‌ها و احزاب ملی عراق تلاش‌های خود را برای مقابله با خطر نزدیکی که عراق را تهدید می‌کند، معطوف کنند. دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، همچنین این حملات را دشمنی آشکار علیه عراق دانست، چراکه این کشور با سلطه‌گری آمریکا مقابله می‌کند.

انصارالله یمن همچنین همبستگی خود را با ملت عراق ابراز و بر حق عراق در پاسخگویی به آنچه امنیت، حاکمیت و استقلالشان را تهدید می‌کند، تأکید کرد.

واکنش مقامات به حمله آمریکا به مواضع حشد‌الشعبی

عادل عبدالمهدی، فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق ضمن ارسال پیامی به وزیر دفاع آمریکا، مخالفت شدید خود با حمله هوایی آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در غرب عراق را ابراز کرد. عبدالمهدی تاکید کرد هدف قرار دادن مواضع الحشد‌الشعبی اقدامی خطرناک است و امنیت عراق و منطقه را تحت‌ تاثیر قرار خواهد داد. برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق نیز حمله آمریکا به الحشد الشعبی را غیر قابل قبول خواند و آن را مغایر با توافق‌های دوجانبه اعلام کرد.

سید عمار حکیم، رئیس جریان ملی الحکمه عراق نیز با بیان اینکه آمریکا با حمله به پایگاه‌های حشد الشعبی توافقات امنیتی خود با بغداد را نقض کرده، این حمله را به شدت محکوم کرد و همچنین واکنش قاطع دولت را خواستار شد.

«فالح الخزعلی» عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق طی پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: «نیرو‌های آمریکایی جنگی آشکار با عراق را آغاز کردند. ارتش احمق آمریکا از اشغالگری خود در عراق درس عبرت نگرفته است.» الخزعلی این را هم تاکید کرد: «حمله هوایی آمریکا به الحشد الشعبی بی اعتنایی به اصل حاکمیت ملی عراق است».

سخن پایانی

اقدام نسنجیده آمریکا در مورد هدف قرار دادن یکی از موثرترین پایگاه‌ها در مبارزه با داعش را باید خارج از متن یک تسویه حساب ساده در داخل خاک عراق، تجزیه و تحلیل کرد. گردان‌های حزب‌الله عراق بخشی از محور مقاومت در منطقه‌ای است که تا همین چندی پیش تروریست‌های داعش در آن جولان می‌دادند. تلاش‌ها و مجاهدت‌های محور مقاومت در شکست داعش به مذاق غربی‌ها خوش نیامده است. به گفته ترامپ، اوباما و هیلاری کلینتون از اعضای مهم تشکیل داعش بوده‌اند؛ یعنی داعش ابزاری برای سیاست خارجی آمریکا بوده که به واسطه آن در رویای ضربه زدن به محور مقاومت به‌سر می‌برده است. این سیاست را باید در راستای حمایت‌های بی‌دریغ واشنگتن از رژیم صهیونیستی تفسیر کرد. هرچند که بنیان داعش در منطقه به همت محور مقاومت به باد رفته، اما همچنان احتمال بازگشت عناصر باقی‌مانده آن‌ها وجود دارد. هدف قرار دادن پایگاه‌های حشد‌الشعبی را هم می‌توان در چارچوب حمایت از داعش تحلیل کرد. ذوق‌زدگی وزیرخارجه رژیم صهیونیستی نیز در پیامی توئیتری بیان شد، او در پیامی از این اقدام آمریکایی‌ها استقبال کرده بود.

اوضاع سیاسی داخلی عراق، این روز‌ها اوضاع و احوال خوشی ندارد. جولان اغتشاش‌گران در شهر‌های عراق در پوشش مطالبات مردمی، وضعیت را پیچیده‌تر هم کرده است. عوامل مرتجعین عربی به دنبال یک ضربه اساسی به حاکمیت عراق هستند و بر اساس گزارش‌های منتشر شده از اغتشاشات در این کشور حمایت می‌کنند. حمله هوایی به یک پایگاه نظامی آن‌ هم در داخل خاک عراق، گامی است که ائتلاف غربی-عربی-عبری در امتداد استراتژی «بی‌ثبات‌سازی» عراق و در نگاه کلان‌تر تضعیف محور مقاومت، برداشته‌اند. استراتژی‌ای که البته راه به جایی نخواهد برد و موفقیتی برای این ائتلاف نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۰ دی ۱۳۹۸
کاتیوشا ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۰ دی ۱۳۹۸
نیروهای آمریکا در منطقه تروریست هستن باید نابود شن
Iran (Islamic Republic of)
رعنا
۰۷:۵۲ ۱۰ دی ۱۳۹۸
جالبه از خاک خودشون به خودشون حمله کرده و مردمشون تو فکر اعتراض به دولت هستند اینا کی هستن دیگه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۳۹ ۱۰ دی ۱۳۹۸
ما انسانیم نه حیوان با مذاکره همه چیز حل میشه نه جنگ ودشمنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۱ دی ۱۳۹۸
ماانسانیم اما سردمداران کفر بدترازحیوانند وبا پستتر ازحیوان باید با زبان بمب وموشک حرف زد ونه منطق.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۱:۱۹ ۱۰ دی ۱۳۹۸
سلام ،

مسلما نخست وزیر کارآمد و ملت قانون مدار عراق این آتش این فتنه را خاموش خواهد کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۰ دی ۱۳۹۸
تا این صدا و سیما را داریم آمریکابا خیال راحت چهار نعل با شبکه های ماهواره ای خود بر افکار مردم ما می تازد یکی از نشانه هاش اینه که مردم مقصر ۱۰۰ درصد اوضاع بد اقتصادی کنونی را دولت می دانند حتی یک درصد هم آمریکا را مقصر نمی دانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۰ دی ۱۳۹۸
مرگبرآمریکا باید همه شان را درعراق هلاک کرد. به گونه ایکه درتاریخ سیاه آمریکا ثبت شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۱۰ دی ۱۳۹۸
توانایی پاسخگویی وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۹ دی ۱۳۹۸
کاتیوشا زدن؟
خسته نباشن واقعا...
Iran (Islamic Republic of)
فراهانی
۲۲:۱۷ ۰۹ دی ۱۳۹۸
عزیز انی که اربعین. عازم کربلا.هستیم آماده شویم. تا مشت محکم. بزنیم به دهن این. جنایت کار ان امریکا. که نیروهای حشداشعبی رامظلومانه شهید کردن. یک یا علی دیگر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۹ دی ۱۳۹۸
حشدالشعبی تنها نیست .حشدالشعبی بازوی اسلام است قطعش نکنید ما همه پشتیبان حشدالشعبی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۵۲ ۰۹ دی ۱۳۹۸
هرکس باعث جنگ و خونریزی میشود خدانابودش کندانشااله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۹ دی ۱۳۹۸
باید جواب ارتش تروریست آمریکا را بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۱:۴۳ ۰۹ دی ۱۳۹۸
پایگاه های امریکا تو عراق با خاک یکسان کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۰۹ دی ۱۳۹۸
ترامپ به هر دری میزنه که برا دور دوم انتخاب بشه اینبار میخواد به زور جنگ و آدمکشی پیروز انتخابات بشه انشاا.. که رفتنیه و این آدمکشی آخرشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۱۲ ۰۹ دی ۱۳۹۸
درود بر رزمندگان حشد الشعبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۹ دی ۱۳۹۸
عراق هم باید از ما یاد بگیرد وسفارت امریکا را تعطیل کند وسفارت خود در امریکا را تعطیل کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۹ دی ۱۳۹۸
منتظر انتقامیم سپاه پاسداران باید قدرتمند ترین موشک ها وسلاح هارو در اختیار حشد الشعبی قرار بده تا چند برابر ضربه و تلفات به نیروهای آمریکایی وارد کنن این امریکایی های بی همه چیز میخوان نیرو های ایران رو از بین ببرن ولی با این جنایت گور خودشونو کندن نیروهای امریکایی اماده مردن باشید که جنازتونم به کشور تروریستتون بر نخواهد گشت و سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۹ دی ۱۳۹۸
هیچ غلطی نمیتوانید انجام دهید . چه برسد به انتقام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۹ دی ۱۳۹۸
تمام پايگاههاي آمريكا را در عراق بمباران كنيد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۹ دی ۱۳۹۸
روحش شاد لعنت بر امریکا لعنت بر اسرائیل از اون وره دنیا اومده به همه کشورها زور میگه نا امنی بوجود میاره ملت باید قدر کشور رو بدونن که این جور امن هست اون وقت چهارتا اشوب گر میخوان امنیت رو ازبین ببرن لعنت به زورگو
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا رضایی
۱۸:۲۰ ۰۹ دی ۱۳۹۸
بخدا حاضریم بریم عراق و سوریه و از خاکریزهامون مقابل رژیم صهیونیستی دفاع کنیم.
رهبرا از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۹ دی ۱۳۹۸
عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد
با این کار آمریکایی ها باید عراق و منطقه را ترک کنند
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۱:۵۳ ۰۹ دی ۱۳۹۸
انشاالله. و اینکه مردم عراق هم به بصیرتی فراتر از این برسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۹ دی ۱۳۹۸
از ایران درخواست می کنیم چند تا رادار خوب به حشدالشعبی بدهد .
اینجوری هم رادارها محک می خورد و هم از تلفات جانی کمتر خواهد شد .
اگر موشک هوا فضا هم بدهد که خیلی خوب می شود .
انتقام این شهدای گرانقدر را باید بگیریم .
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۱:۰۷ ۰۹ دی ۱۳۹۸
باید آمریکاییها کلا" از عراق اخراج شوند مجلس عراق در حال تنظیم لایحه هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۹ دی ۱۳۹۸
انصارالله و پايگاههاى آمريكا تو عربستان شروع خوبيه تا بعد چى پيش بياد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۰۹ دی ۱۳۹۸
نه. به نظرم ناوگان پنجم آمریکا تو بحرین بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۹ دی ۱۳۹۸
آمریکاییها منتظر فتوای آیت اه سیستانی باشند
Germany
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۹ دی ۱۳۹۸
مقصر اصلی ملت عراقند که از تاریخ عبرت نمی گیرند و دوست ودشمن را با عرب و غیر عرب می سنجند و هنوز حاضر نیستند قبول کنند که کشورهای مرتجع عرب مانند اردن و عربستان دشمنان اسلامند و دشمن جدی عراق ،ملت عراق نباید عرق شرمی را که در زمان امام حسین(ع) بروی پیشناشین نشت تجربه کنند . چون این بار پاسخشان با امام زمان (عج) است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۹ دی ۱۳۹۸
عراق گور دسته جمعی آمریکائی ها خواهد شد انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
رضا زندی
۱۵:۳۳ ۰۹ دی ۱۳۹۸
واکنش به مانور ایران ،روسیه و چین است این ترسوهای امریکایی و خائنهای سعودی تحمل اقتدار نیروههای نظامی ایران راندارند مرگ بر امریکا و ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۹ دی ۱۳۹۸
منتظر حکم جهادیم تا فرصت هست یه بار برا همیشه تک تک پایگاههای امریکایی رو تو منطقه با خاک یکی کنیم.اینجوری هواپیماهاسونم بیان مارو بزنن بعدش جایی برای فرود ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۹ دی ۱۳۹۸
تمام کشورهای مسلمان باید بسیچ شوند و این جرصومه فساد آمریکایی را از منطقه بیرون بیندازند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۰ دی ۱۳۹۸
جرثومه
France
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۹ دی ۱۳۹۸
یکی میزنید 10تا میخورید..جنگ را بی خیال شید یه کمی درباره صلح وارامش فکری داشته باشید....
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۹ دی ۱۳۹۸
هیچ آدم عاقلی جنگ ودوست نداره ولی اگه دشمن خودشوبا ما کارداشته باشه! اونوقت خونین ومالامیشه:) طبیعی است کشوری که ازلحاظ اقتصادی ونظامی قوی نباشه وقتی کاملاً مطیع شد جزءذلت سهمی نداره ولی اگه کاملاًازهرجهت قدرتمندباشه آنوقت درقالب احترام متقابل میتونه باهمه ارتباط داشته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۰۹ دی ۱۳۹۸
شما بخواب ولی ممکن است وقتی با لگد دشمن بیدار شوی که دیگر کاری از دستتان برنمی آید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۹ دی ۱۳۹۸
من اشتباهی مثبت دادم.آن آمریکاست که ده تا میخورد.شما هم آرام باشید و یک کمی بیشتر و منطقی تر فکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۴:۲۷ ۰۹ دی ۱۳۹۸
تا آمریکا از منطقه خاور میانه خارج نشود ثبات و آرامش وجود نخواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۶ ۰۹ دی ۱۳۹۸
مقاومت اگر کوچکترین قصوری از انتقام خون این شهدا بکند گناه نا بخشوده در حق مسلمانان کرده است نترسید که دشمن ذلیل تر از ان است که فکر می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۹ دی ۱۳۹۸
اگه ایران بود یه چیزی ولی عراق هیچکاری نمیتونه بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۹ دی ۱۳۹۸
اسلام که مرز جغرافیایی ندارد عراق هم ایران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۹ دی ۱۳۹۸
راست ميگه. آخه نفری مونده،نه تسلیحاتی موند، نه دولتی موند، عوضش تا دلت بخواد تروریست اضافی شد.
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۱:۵۶ ۰۹ دی ۱۳۹۸
همش از عدم بصیرت و اتحادملی ، فارغ از دین و نژاد و مذهب است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۹ دی ۱۳۹۸
ان شا الله برسه قاتلین آمریکا یی از همه جا بیرون کنیم
آخرین اخبار