گزارش سازمان ملل درباره نقض حقوق کودکان؛

«قتل، ضرب و شتم، خشونت جنسی و آدم‌ربایی» سهم کودکان مناطق جنگ‌زده از زندگی

سازمان ملل اعلام کرد با افزایش درگیر‌های نظامی در سراسر جهان، کودکان مناطق جنگ‌زده دچار آسیب‌های فراوانی شده‌اند.

سازمان ملل: کودکان بهای سنگین افزایش جنگ در دنیا را می‌پردازندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری الجزیره، سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد با افزایش سه برابری درگیر‌های نظامی در یک دهه گذشته، کودکان این مناطق همچنان بهای سنگینی را می‌پردازند.

نقض حقوق کودکان در مناطق جنگی شامل قتل، ضرب و شتم، خشونت جنسی، آدم ربایی، جلوگیری از دسترسی به کمک‌های بشردوستانه، استثمار کودکان و حمله به بیمارستان‌ها و مدارس می‌شود.

سازمان ملل در گزارش خود تائید کرد از سال ۲۰۱۰ بیش از ۱۷۰ هزار مورد نقض حقوق کودکان در مناطق جنگ زده تائید شد که معادل ۴۵ مورد نقض حقوق کودکان در روز در ۱۰ سال گذشته است.

مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد درگیری‌ها در سراسر جهان طولانی‌تر شده است و خونریزی‌های بیشتر جان جوانان بیشتری را می‌گیرد. این مقام سازمان ملل با یادآوری این موضوع که بسیاری از نقض حقوق کودکان گزارش نمی‌شود گفت حمله به کودکان همچنان بدون احتیاط ادامه دارد.

در سال ۲۰۱۸ سازمان ملل بیش از ۲۴ هزار مورد سوء استفاده از کودکان را ثبت کرد که نزدیک به سه برابر این رقم در سال ۲۰۱۰ است. در نزدیک به نیمی از این موارد، کودکان مناطق جنگی بر اثر حملات هوایی و یا انفجار خمپاره یا مین کشته یا قطع عضو شده‌اند.

یونیسف همچنین یادآور شد شمار کشور‌های درگیر جنگ در مقایسه با ۳۰ سال گذشته در بالاترین سطح قرار دارد. بنا به گزارش یونیسف، در سال ۲۰۱۹ کودکان در سوریه، یمن و افغانستان در معرض خطرات جدی ناشی از جنگ بوده‌اند. این نهاد سازمان ملل خواستار هشدار به طرف‌های درگیر جنگ در سراسر جهان در خصوص توقف نقض حقوق کودکان شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
شادمان
۱۵:۳۸ ۰۹ دی ۱۳۹۸
چشم جنگ افروزان و سازمان ملل روشن , باعث و بانی این مشکلات شما هستید , وقتی رئیس سازمان ملل ماهی 35000 دلار درافت کند و تنها اظهار تاسف کند وضع بهتر از این نیست
آخرین اخبار