کار درمانی و گفتار درمانی تحت پوشش بیمه قرار ندارد

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی گفت: در حال حاضر برخی از خدمات مانند کار درمانی و گفتار درمانی تحت پوشش بیمه قرار ندارد.

کاردرمانی و گفتاردرمانی تحت پوشش بیمه قرار نداردمحمدتقی جغتایی مشاور وزیر در امور توانبخشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر برخی از خدمات مانند کار درمانی و گفتار درمانی تحت پوشش بیمه قرار ندارد و این مسئله باعث بروز مشکلاتی شده است.

او تأکید کرد: خدمات توانبخشی به صورت بسته‌های خاص تعریف می شود و من امیدوارم با استناد به قانون جامع حمایت از معلولان انواع خدمات پزشکی معلولان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

بودجه بیماران معلول اندک است

جغتایی بیان کرد: رقم اختصاص داده شده برای بودجه بیماران معلول اندک است و انتظار می‌رود با اجرای قانون جامع حمایت از معلولان منابع لازم را جهت حمایت از آنها به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن درمانشان اختصاص داده شود.

مشاور وزیر در امور توانبخشی گفت: برخی از خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه قرار ندارند و همین مسئله باعث ایجاد مشکلاتی ویژه معلولان و بیماران اوتیسمی و حتی افراد مبتلا به ام اس شده است.


بیشتر بخوانید: پرداخت هزینه‌های کاردرمانی از جیب/ ضعف سیستم کاردرمانی در مناطق محروم


بودجه پیشنهادی ما حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است

او یادآوری کرد: بودجه پیشنهادی ما رقمی در حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است تا بتوان به طور کامل از معلولان و بیماران اوتیسمی و ام اس حمایت لازم و کافی انجام گیرد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۲۲:۵۰ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
مشاور وزیر بهداشت در حوزه‌ی توان‌بخشی نمیدونن که “اوتیسم” بیماری نیست و یک اختلاله!؟
حالا این به کنار، “بیماران اوتیسمی” آخه!!؟
“افراد دارای اوتیسم” نگارش صحیحش هست!
آخرین اخبار