پنجعلی: نباید از تیم امید انتظار نابجا داشته باشیم/ وقتی که نزدیک به المپیک می‌شویم یاد تیم امید می‌افتیم

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: همیشه نزدیک به المپیک که می‌شود یاد تیم امید می‌افتیم و از آن‌ها انتظار صعود داریم.

محمد پنجعلی پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال امید اظهار داشت: مانند همیشه، نزدیک به المپیک که می‌شود به یاد تیم ملی امید می‌افتیم و واقعا با این شرایط، انتظار زیادی است که تیم امید تمام رقیبانش را که از ما حرفه ای‌تر و با برنامه‌تر کار می‌کنند، از پیش رو بردارد. ما ظرفیت و استعداد ذاتی لازم را داریم. در کنار بازیکنان مستعد و باکیفیت تیم امید، یک گروه از مربیان جوان و کاربلد که در راس آن‌ها حمید استیلی است، هدایت تیم را برعهده دارد، اما داشتن این‌ها به تنهایی کافی نیست و باید دوراندیش باشیم و برای تیم هایمان برنامه ریزی چند ساله داشته باشیم.

پنجعلی در ادامه گفت: برای موفقیت باید از رده‌های پایه شروع کنیم و آکادمی‌های قوی بسازیم، اما ما هیچ کدام از این کار‌ها را انجام نمی‌دهیم و انتظار داریم که تیم امید برابر تیم‌های قدرتمند آسیا، چون ژاپن نتیجه بگیرد و اگر هم نتیجه نگیریم، ناراحت می‌شویم، در صورتی که چنین شکست‌هایی طبیعی است و باید ببینیم چه چیزی کاشتیم که حالا می‌خواهیم حاصل آن را برداشت کنیم.


بیشتر بخوانید: هاشمیان: برانکو گزینه خوبی برای تیم ملی است/ از گروه مان صعود می‌کنیم


پیشکسوت فوتبال کشورمان با بیان این که همه نزدیک به مسابقات یاد تیم ملی می‌افتند افزود: هیچ جای دنیا این گونه نیست و تمام کشور‌ها از پایه شروع می‌کنند و بالا می‌آیند تا به تیم ملی بزرگسالان می‌رسند. مدیریت آکادمی پرسپولیس برعهده بنده است و به خوبی می‌دانم که بچه‌ها چگونه به آکادمی‌ها جذب می‌شوند. بچه‌های بااستعدادی داریم، اما متاسفانه به آن‌ها بها داده نمی‌شود و مدیران باشگاه‌ها نیز به دلیل این که مجبورند نتیجه گرا باشند نمی‌توانند به جوانگرایی بپردازند و خیلی از جوانان با استعداد کشف نمی‌شوند.

پنجعلی افزود: تیم امید ما توانایی زیادی دارد و از بازیکنان باهوشی تشکیل شده است. کادرفنی خوبی در کنار تیم است و مجموعه خوبی تشکیل شده است. مطمئنا این تیم می‌تواند اتفاقات خوبی رقم بزند.

او در پاسخ به این سوال که آیا تیم امید به المپیک صعود می‌کند گفت: کار سختی داریم و نباید انتظار زیادی داشته باشیم. ما در مواقع سخت و در تمام سطوح نشان دادیم که می‌توانیم دست به کار‌های بزرگ بزنیم. جدا از ورزش در زمینه‌های دیگر هم نشان دادیم از هوش بالایی برخوردار هستیم. با این وجود نباید انتظاراتمان را از تیم امید بالا ببریم.

پنجعلی: نباید از تیم امید انتظار نابجا داشته باشیم/ نزدیک المپیک که می‌شود یاد تیم امید می‌افتیم


بیشتر بخوانید: منصوریان: فوتبال ایران احساسی است/ باید از لحاظ روحی آماده باشیم


مدیر آکادمی پرسپولیس در واکنش به پرداخت نشدن حقوق چند ماهه اخیرش با وجود وعده‌هایی که انصاری فرد برای برطرف کردن مشکلات مالی داده بود گفت: ۱۴ ماه است حقوقی دریافت نکردیم، اما به بودن در کنار بچه‌هایی که از ته دل پرسپولیسی هستند و با وجود دریافت نکردن ۱ ریال، تاکنون صدایشان در نیامده، افتخار می‌کنم. آن‌ها به عشق پرسپولیس و به احترام موی سپید ما تاکنون هیچ صحبتی در این باره نکردند، اما می‌دانم که مشکل دارند و زندگی شان به سختی می‌گذرد. پاک‌ترین بازیکنان در تیم ما هستند، اما هیچ صحبتی از آن‌ها نمی‌شود. شرایط خیلی سختی داریم که اگر به آن نپردازیم بهتر است.

بازیکن اسبق پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا کالدرون به ایران بازمی گردد گفت: صحبت‌هایی مطرح شد که او برنمی گردد و اکنون به سختی می‌توان گفت که کالدرون برمی گردد. با این وجود احتمال بازگشت کالدرون به ایران وجود دارد. به هر حال باشگاه با کالدرون قرارداد منعقد کرده و هنگامی که این اتفاق رخ می‌دهد، یک تعهد ایجاد می‌شود و راهی جز عمل به تعهد وجود ندارد. انصاری فرد هم گفته مطالبات او پرداخت می‌شود، اما من معتقدم که وزارت ورزش باید به این قضایا ورود کند و به کمک تیم‌های پرسپولیس و استقلال بیاید، زیرا این ۲ تیم دولتی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار