کولیوند:

۱۰۰۰ آمبولانس جدید خریداری می‌شود/ افزایش تصادفات خودرو‌های عمومی

رئیس سازمان اورژانس کشور از صدور مجوز خرید هزار دستگاه آمبولانس جدید از سوی هیئت دولت خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور امروز چهارشنبه در حاشیه کارگروه ایمنی راه‌های لرستان با اشاره به اینکه در خرم آباد اورژانس بالغ بر ۱۰ هزار مأموریت حوادث ترافیکی داشته که این آمار خیلی بالا است، تصریح کرد: هزار دستگاه آمبولانس  خریداری می شود که روز یکشنبه در هیئت دولت این موضوع مصوب و مجوز داده شد.

او ادامه داد: مردم ما لایق بهترین‌ها هستند و برای خدمت رسانی به مردم آمبولانس تویوتا خریداری خواهیم کرد که شبیه بنز است و به محض وارد کردن آن‌ها سهم قابل توجهی را برای لرستان در نظر می‌گیریم.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه بالگرد اورژانس هوایی لرستان از پرکارترین اورژانس‌های هوایی کشور است و ۵۵ درصد مرگ و میر مادران باردار لرستان را کم کرده است، گفت: به محض اینکه در لرستان یک آشیانه استاندارد تحویل فوریت‌های پزشکی شود ما یک ماه بعد یک بالگرد ملکی EMS تحویل لرستان می‌دهیم.

کولیوند با بیان اینکه تصادف و واژگونی خودرو‌های عمومی درصدش بالاتر رفته است، نسبت به سال گذشته تلفات تصادفات این خودرو‌ها بیشتر شده است، تصریح کرد: برای امدادرسانی در این حوادث اتوبوس آمبولانس نیاز است که برای لرستان هم از این آمبولانس‌ها در نظر می‌گیریم و تا اردیبهشت تحویل شوند.


بیشتر بخوانید: آمار بالای تلفات حوادث ترافیکی در لرستان/ ۳۹۱ نفر کشته شدند


او با تاکید بر اینکه ۱۰۰۰ موتورآمبولانس نیز می‌خریم و تعدادی را تحویل مرکز لرستان می‌دهیم، افزود: مدیریت سکته‌های قلبی و مغزی را در دستور کار داریم و قرار شد برای تجهیزات آن ۵۰ درصد منابع را ما و ۵۰ درصد را استانداری لرستان تأمین کند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه در گذشته در برخی جاده‌ها برای گزارش صحنه‌های تصادف موبایل آنتن نمی‌داد، ادامه داد: در این هفته لوکیشن‌های تلفن همراه و ثابت در تهران به صورت پایلوت برقرار شده است، در کل کشور هم فعال می‌شود و باعث می‌شود زودتر به سر صحنه تصادف برسیم.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.