چاقی مقدمه‌ای برای بیماری‌های دیگر

مدیرگروه تغذیه مرکز بهداشت استان یزد گفت: بهترین روش کاهش وزن استفاده از رژیم‌های غذایی سالم و تنظیم شده است.

یوسف نقیایی مدیرگروه تغذیه مرکز بهداشت استان یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت:  چاقی مقدمه‌ای برای بیماری‌های دیگراز جمله دیابت، فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی عروقی، بعضی از سرطان هاو مشکلات استخوانی مانند کمردرد و مشکلات مفصلی است.

او افزود: یکی از مشکلات زندگی مدرن اضافه وزن و چاقی است که آمار آن روبه رشد است و بهترین روش کاهش وزن استفاده از رژیم‌های غذایی سالم و تنظیم شده است.

نقیایی ادامه داد: برای مقابله بابیماری چاقی افراد از روش‌های اشتباه مختلف مانند داشتن رژیم‌های غذایی سخت، نخوردن بعضی وعده‌های غذایی از جمله نخوردن صبحانه و شام، استفاده از دارو‌های لاغری که خیلی از این دارو‌ها استاندارد نیست استفاده می‌کنند.

مدیرگروه تغذیه مرکز بهداشت یزد گفت: استفاده از ورزش و فعالیت بدنی روش سالمی است، اما اگر بی رویه باشد منجربه آسیب‌های جدی دربدن می‌شود و ورزش به تنهایی منجربه کاهش وزن نیست و به محض ورزش نکردن وزن دوباره به میزان قبل برگشت می‌کند.

نقیایی بیان کرد: یکی ازبهترین روش‌های لاغری استفاده از رژیم غذایی صحیح تحت نظر متخصص تغذیه است و رژیم‌های غذایی تنظیم شده تمام نیاز‌های غذایی فرد با توجه به سن و شدت فعالیت روزمره را در نظر می‌گیرد.

او ادامه داد: رژیم غذایی مناسب طوری تنظیم شده که منجربه کاهش وزن صحیح و از دست دادن مقداری انرژی شود و چربی‌های اضافی ازبین می‌رود و استفاده از رژیم غذایی نادرست آسیب‌های دائمی و جبران ناپذیربه بدن می‌زند.

نقیایی گفت: عوارض جانبی استفاده ازرژیم غذایی نادرست از جمله ریزش مو، کم خونی، لاغرشدن بی رویه صورت است و افرادی که رژیم غذایی صحیح دریافت می‌کنند به صورت کامل و درست از رژیم غذایی استفاده کنند که دچار کمبود انواع موادغذایی نشوند.

او افزود: مقدار کاهش وزن با رژیم غذایی مناسب حدود ۲ تا ۴ کیلو در ماه برای فرد برزگسال است و کاهش وزن سریع و بیشتر از این مقدار منجربه آسیب‌های جدی به بافت و اجزای بدن مانند عضلات، پوست و موی افراد می‌شود و استفاده از روش جراحی برای لاغری نه تنها ریسک عمل جراحی مانند بیهوشی دارد بلکه منجربه بازگشت چاقی می شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار