صدور فرمان تخلیه ۴۸ ساعته شهر‌های استرالیا در پی آتش‌سوزی‌های گسترده

آتش‌سوزی‌های گسترده در استرالیا سبب شد تا مقامات این کشور دستور تخلیه ۴۸ ساعته را برای هزاران نفر صادر کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی آتش‌سوزی‌های فاجعه‌بار استرالیا، مقامات این کشور برای هزاران گردشگر مهلتی کمتر از ۴۸ ساعت را به منظور تخلیه مناطق و شهر‌های ساحلی صادر کردند که آتش سبب تخریب آن‌ها شده است. این در حالی است که انتظار می‌رود این کشور در پایان هفته، شاهد موج دیگری از گرما باشد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، شعله‌های آتش که جنوب شرقی استرالیا را  در بر گرفته، مانع از آن شده است تا گردشگران بتوانند تعطیلات سال نوی خود را در این مناطق بگذرانند.

اداره آتش نشانی «نیو ساوث ولز» صبح امروز پنجشنبه اعلام کرد منطقه‌ای به وسعت ۲۰۰ کیلومتر از نقطه‌ای سیاحتی در «خلیج بیتمانز» تا «ایالت ویکتوریا» باید تخلیه شود.

در پی این آتش سوزی‌های جنگلی که از مخرب‌ترین آتش سوزی‌های این کشور به شمار می‌رود، دستکم ۱۸ نفر جان خود را از دست دادند و نگرانی‌هایی وجود دارد که شمار قربانیان افزایش یابد؛ بطوری که مسئولان ایالت ویکتوریا گفته‌اند ۱۷ نفر در این ایالت ناپدید شده‌اند.

استرالیا به گردشگران هشدار داده تا قبل از فرارسیدن روز شنبه، مناطق خسارت دیده را ترک کنند؛ چرا که انتظار می‌رود یک موج گرمایی دیگر این کشور را درنوردد.

بسیاری از گردشگران و ساکنان این مناطق، دو شب را بدون برق و یا هیچ گونه وسایل ارتباطی سپری کردند. «اندرو کنستانس» وزیر حمل و نقل نیوساوث ولز، این دستور تخلیه را بزرگترین تخلیه مردم تا به حال به خارج از این منطقه توصیف کرده است. این در حالی است که صفی از خودرو‌ها در امتداد بزرگراهی که به سیدنی ختم می‌شود را به همراه هزاران نفر که در حال فرار از این مناطق هستند، می‌توان مشاهده نمود.

یکی از راننده‌ها به خبرنگار خبرگزاری فرانسه، گفت: سه ساعت طول خواهد کشید تا مسیری که تنها ۵۰ کیلومتر است را بپیماییم.

«اسکات موریسون» نخست‌وزیر محافظه کار استرالیا بخاطر اقداماتش، از جمله آنکه با وجود فاجعه کنونی، تعطیلات را در هاوایی سپری کرده، تحت انتقادات و فشار‌های شدیدی قرار گرفته است. وی در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود از زمان شروع آتش سوزی ها، امروز پنجشنبه گفت: تمامی تلاش‌ها برای کمک رسانی به مناطق آسیب دیده انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار