احتمال معرفی هیات دولت جدید لبنان در هفته آینده

بنابر اعلام برخی رسانه‌های لبنانی، هفته‌ی آینده هیات دولت جدید لبنان به ریاست «حسان دیاب» به مجلس ملی معرفی می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برخی رسانه‌های لبنانی خبر دادند، هفته‌ی آینده هیات دولت جدید لبنان به ریاست «حسان دیاب» با ۱۸ وزیر به مجلس ملی معرفی می‌شود.

رایزنی‌های فشرده نخست‌وزیر منتخب برای نهایی کردن ترکیب کابینه‌ی جدید لبنان ادامه دارد و سهم طایفه‌ها و گروه‌های مذهبی و سیاسی در این کابینه مشخص شده است. در کابینه جدید ۹ وزیر مسیحی و ۹ وزیر مسلمان حضور دارند. از ۹ وزیر سهم مسیحیان، ۴ وزیر به مارونی‌ها، ۲ وزیر به ارتدوکس‌ها، یک وزیر به کاتولیک‌ها، یک وزیر به ارمنی‌ها و یک وزیر هم به اقلیت‌ها اختصاص یافته است. از ۹ وزیر سهم مسلمانان نیز، ۴ وزیر از شیعیان، ۴ وزیر از اهل تسنن و یک وزیر از طایفه‌ی دروزیان خواهد بود.

در ادامه گمانه زنی‌های رسانه‌های لبنانی چنین آمده است: از ۹ وزیر سهم مسیحیان، ۴ وزیر طرفدار «میشل عون» رییس جمهور، ۴ وزیر هوادار «جبران باسیل» رهبر جریان آزاد ملی و یک وزیر طرفدار «سلیمان فرنجیه» رهبر جریان المَرَدَه هستند. از ۹ وزیر سهم مسلمانان نیز، ۴ وزیر طرفدار جنبش‌های شیعی امل و حزب‌الله، ۴ وزیر طرفدار فراکسیون «گردهمایی برای مشورت» وابسته به جریان سنی شمال به رهبری «عبدالرحیم مراد» و یک وزیر طرفدار فراکسیون «گردهمایی دموکراتیک» وابسته به حزب دروزی «سوسیالیست ترقی‌خواه» به رهبری «ولید جنبلاط» هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار