سردار تقی‌زاده:

اخبارخوبی درباره موشک‌های «ماهواره‌بر»اعلام می‌شود/ دستیابی به سامانه کنترل ترکیبی در موشک‌های پدافندی

جانشین وزیر دفاع گفت: در عرصه موشک‌های پدافندی به سامانه کنترل ترکیبی دست یافته ایم که باور ۳۷۳ نمونه عینی آن است.

اخبارخوبی درباره موشک‌های «ماهواره‌بر»اعلام می‌شود

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در آیین اختتامیه بیست و یکمین همایش صنایع دریایی و دریا نوردی که عصر امروز (پنج شنبه) در دانشگاه اسلامی واحد قشم برگزار شد، اظهار کرد: شبکه ارتباط دریایی در گذشته کانون ارتباط دریایی بین کشور‌ها بود و امروز نیز با وجود پیشرفت‌هایی که در حوزه صنعت صورت گرفته است، دریا از مهم‌ترین بستر‌های ارتباطات جهانی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تسلط بر دریا و ارتباط آن با قدرت اقتصادی، گفت: اهمیت دریا از لحاظ سیاسی، اقتصادی و… بر کسی پوشیده نیست و کشو‌هایی که در گذشته از قدرت دریایی برخوردار بودند، توانستند مستعمرات خود را گسترش و بر بخش اعظمی از جهان تسلط پیدا کنند.

جانشین وزیر دفاع افزود: در طول تاریخ همواره کشور‌های دریایی بر کشور‌های که در زمین محصور و محدود بوده اند برتری سیاسی، اقتصادی و نظامی داشته اند.

سردار تقی زاده با اشاره به اهمیت منطقه شمال اقیانوس هند و دریایی عمان، گفت: این منطقه کریدور انتقال انرژی جهانی است و ایران با داشتن مرز‌های آبی فراوان از ویژگی خاصی برخوردار است، که باید برای توسعه دریا محور به آن توجه داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما برای توسعه دریا محور، ملزم به ارتباط نزدیک با دانشگاه هستیم تا بتوانیم دکترین‌ها و نقش‌های راه را متناسب با نیاز‌ها و ظرفیت‌ها طراحی و به سوی آن حرکت کنیم.

جانشین وزیر دفاع در اهمیت اقتصادی توجه به دریا گفت: تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۴۰ میلیون شغل مرتبط با دریا و بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار تراکش مالی این عرصه خواهد بود که باید با تلاش سهم خود را در این عرصه افزایش دهیم.

سردار تقی زاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان برای استفاده از ظرفیت‌های دریا در جهت پیشرفت کشور، گفت: ایشان همواره بر اهمیت و توجه بیشتر به دریا و ظرفیت‌های آن تاکید دارند، ما نیز وظیفه داریم تا براساس خواست ایشان برنامه توسعه دریا محور را با توجه به ظرفیت‌های مان پیش ببریم.

وی تصریح کرد: قدرت‌های دریایی همواره ۳ مولفه را از جمله ناوگان نظامی، ناوگان دریایی و زیر ساخت‌های دریایی مد نظر دارند، که برای رسیدن به اهداف باید در این سه موضوع به پیشرفت‌های مطلوبی دست یابیم.

جانشین وزیر دفاع در خصوص خدمات و توانمندی‌های سازمان صنایع دریایی، گفت: مجموعه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از سال ۹۱ و با مسئولیت امیر دریادار رستگاری کار‌های بزرگی را انجام داده است و در این پنج سال نیاز‌های نیرو‌های مسلح را به خوبی تشخیص داده و با طراحی و تولید تجهیزات نیاز‌ها را مرتفع کرده است. همچنین این سازمان در بخش صنعتی و تفریحی نیز به دستاورد‌های فراوانی دست یافته است.

سردار تقی زاده با اشاره به نسل جوان مستعد، تاکید کرد: امروز دانشمندان جوان ما با میانگین ۳۲ سال سن توانسته اند به پیشرفت‌هایی دست یابند که دنیا آن‌ها را تحسین کند، امروز موشک‌های ما در دقت به مرحله نقطه زنی رسیده اند و ما از موشک‌های دقیق زن یا نقطه زن برخورداریم.

وی گفت: ما در عرصه ساخت ماهواره و «ماهواره بر» به دستاورد‌های خوبی رسیده ایم که ازجمله می‌توان به ماهواره بر سیمرغ اشاره کرد که ان شاءالله در آینده نزدیک خبر‌های بسیار خوبی در این رابطه خواهیم شنید.

جانشین وزیر دفاع افزود: در عرصه موشک‌های پدافندی نیز به سامانه کنترل ترکیبی دست یافته ایم که باور ۳۷۳ نمود عینی آن بوده و در قیاس با اس ۳۰۰ از قابلیت‌های بسیار بالاتری برخوردار است.

سردار تقی زاده گفت: در حوزه ساخت جنگنده‌ها نیز ما توانسته ایم جنگنده بومی کوثر را تولید و خط تولید آن را راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: در صنعت دریایی نیز انواع و اقسام شناور‌ها مانند جماران ۲ و سهند را تولید کرده ایم که در کلاس جهانی قرار دارند و نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی از قابلیت‌های بیشتری برخوردارند.

جانشین وزیر دفاع اضافه کرد: در حوزه ساخت زیردریایی‌ها نیز دستاورد‌های داشته ایم که برای دیگران خیره کننده است و همه این دستاورد‌ها به برکت اعتماد به جوانان و ارتباط با بیش از ۹۰ دانشگاه و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان مسیر شده است.

سردار تقی زاده با تاکید بر اینکه ما امروز بنا نداریم تا با کشور‌های دیگر جنگ و یا رقابت تسلیحاتی داشته باشیم، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و تلاش جوانان و متخصصان این مرز و بوم به بازدارندگی فعال رسیده ایم.

وی در پایان گفت: بنابر فرامین فرمانده معظم کل قوا، دریا برای ما اولویت اول است از این رو وزارت دفاع حمایت و پشتیبانی از صنایع دریایی را وظیفه ذاتی خود می‌داند و برای توسعه دریا محور و تبدیل ظرفیت‌ها به یک قدرت دریایی تلاش لازم را می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار