جهانبخش: روز‌های سختی را در برایتون پشت سر گذاشتم/ ویلموتس در بحث مدیریت تیم ملی مشکل داشت

بازیکن ایرانی تیم فوتبال برایتون گفت: شرایط آن جوری که می‌خواستم پیش نمی‌رفت و کسی به جز خانواده و دوستان از روز‌های سخت من در برایتون خبر ندارد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا جهانبخش، بازیکن ایرانی تیم فوتبال برایتون انگلیس درباره درخشش در دو بازی اخیر این تیم اظهار داشت: این اتفاقات می‌توانست زودتر برای من رخ بدهد. از وقتی به فوتبال انگلیس آمدم می‌خواستم شرایطی که در فوتبال هلند داشتم را اینجا نیز تکرار کنم، اما تغییر و جابجایی شرایط خاص خود را دارد و رفتن از فوتبال هلند به فوتبال انگلیس ریسک بزرگی بود که آن را پذیرفتم.

جهانبخش: کسی نمی‌داند که چه روز‌های سختی در برایتون پشت سر گذاشتم/ ویلموتس در بحث مدیریت تیم ملی مشکل داشت

اگر ۱۰ روز پیش از من سوال می‌شد که چه اتفاقی قرار است رخ بدهد، قطعاً چنین پیش بینی نمی‌کردم

جهانبخش ادامه داد: می‌خواستم شرایط خوبی را برای خودم و باشگاه برایتون رقم بزنم، هر روز تمرین کردم و می‌دانستم که شرایطم در سال اول مشکل خواهد بود، اما در سال دوم برای آشنا شدن با محیط شرایط بهتری داشتم. فصل اول چیزی نبود که انتظارش را داشته باشم. می‌خواستم تاثیرگذاری بیشتری داشته باشم. به هر حال در سال دوم باتوجه به تغییر مربی می‌خواستم در برایتون بمانم و به تیمم کمک کنم. اما برای رسیدن شانس بازی به من کمی زمان طولانی شد. همیشه برای بازی کردن آماده بودم البته اگر ۱۰ روز پیش از من سوال می‌شد که چه اتفاقی قرار است رخ بدهد قطعاً چنین پیش بینی نمی‌کردم.


بیشتر بخوانید: جهانبخش ملی پوش سابق انگلیس را وادار به عذرخواهی کرد


شرایط آن جوری که من دوست داشتم پیش نمی‌رفت

بازیکن ایرانی تیم فوتبال برایتون انگلیس در خصوص نیمکت نشینی طولانی مدتش در این تیم و ادامه دادن تمرین‌هایش بدون ایجاد حاشیه تصریح کرد: هر مربی که به تیم اضافه می‌شود تاکتیک خودش را دارد. اوایل فصل چند پیشنهاد خوب داشتم و با مربی تیم صحبت کردم اما او از من خواست که در برایتون بمانم، چرا که می‌توانم در چند پست برای تیم بازی کنم. صحبت‌هایی که با مربی تیم کردم باعث شد در برایتون بمانم. اما هر چقدر که زمان می‌گذشت، مربی تیم، از بازیکنان جدید خودش استفاده می‌کرد. شرایط آن جوری که من دوست داشتم پیش نمی‌رفت. به این ترتیب یکی از سخت‌ترین دوران زندگی ام را پشت سر گذاشتم به طوری که نسبت به تصمیم‌گیری‌های من (باقی ماندن در برایتون) انتقاد می‌شد.

جهانبخش: کسی نمی‌داند که چه روز‌های سختی در برایتون پشت سر گذاشتم/ ویلموتس در بحث مدیریت تیم ملی مشکل داشت

به جز دوستان و خانواده ام کسی نمی‌دانست که چه روز‌های سختی را پشت سر می‌گذارم

او گفت: به جز دوستان و خانواده ام کسی نمی‌دانست که چه روز‌های سختی را پشت سر می‌گذارم. بازی کردن در چنین سنی برای من اهمیت زیادی دارد. ابتدای فصل مربی از من خواسته بود که در برایتون بمانم، اما به من بازی نمی‌داد. از طرفی یک مصدومیت در بازی تیم ملی کشورم نیز در بازی مقابل هنگ کنگ برایم پیش آمد. همین موضوع باعث شد تا در بازگشت به انگلستان ۶ هفته بیرون بمانم، اما فقط تمرین کردم و خودم را از نظر روحی و روانی آماده نگه داشتم.

همه می‌دانند که حق، گرفتنی است

جهانبخش درباره بازی مقابل بورنموث و گلزنی در این بازی اظهار داشت: پیش از این بازی قرار بود که در دیدار مقابل تاتنهام فیکس باشم، اما نشد و دو روز قبل از بازی با بورنموث می‌دانستم که در ترکیب اصلی قرار می‌گیرم. مربی تیم به من گفته بود با توجه به سیستم برایتون باتوجه به بازی‌های فشرده، قرار است در بازی مقابل بورنموث از من به عنوان بازیکن فیکس استفاده کند. شاید کسی نتواند روز‌های سختی که پشت سر گذاشتم را درک کند، اما من سعی می‌کردم که مثبت فکر کنم. برای بازی با بورنموث کاملاً آماده بودم. می‌خواستم نشان بدهم که حق من زودتر از این‌ها باید داده می‌شد. شاید حق همواره به حقدار نرسد، اما همه می‌دانیم که حق دادنی نیست و گرفتنی‌ است.

جهانبخش: کسی نمی‌داند که چه روز‌های سختی در برایتون پشت سر گذاشتم/ ویلموتس در بحث مدیریت تیم ملی مشکل داشت


بیشتر بخوانید: واکنش اینستاگرامی علی دایی به گل زیبای جهانبخش


تنها راهی که باعث گل شدن توپ می‌شد، زدن ضربه برگردان بود

بازیکن ایرانی تیم فوتبال برایتون انگلیس در خصوص دیدار مقابل چلسی و گلزنی در این بازی تصریح کرد: در اصل روی ضربات کرنر باید روی خط محوطه جریمه قرار می‌گرفتم اما در آن لحظه هیچ بازیکنی از چلسی برای ضدحمله ندیدم و ما دو بازیکن داشتیم در اطراف محوطه جریمه و احساس امنیت می‌کردم و تصمیم گرفتم در صحنه کرنر اضافه شوم. توپ به تیر دو رفت و امیدوار بودم در ریباند استفاده کنم. پس از ضربه کاپیتان تیمم، توپ روی هوا بود و تنها راهی که توپ به دروازه می‌رفت، زدن ضربه برگردان بود. فکر می‌کنم ضربه را به جای خوبی زدم، اما مطمئن نبودم که توپ گل شود. ابتدا فکر کردم توپ به دروازه بان می‌رسد، اما وقتی بلند شدم و دیدم که توپ گل شده، خوشحال شدم.

حضور خانواده‌ام در ورزشگاه نکته مثبتی برای من بود 

او در خصوص حضور پدر و مادرش در ورزشگاه در دو بازی اخیر تیم فوتبال برایتون خاطرنشان کرد: بازی‌های روز اول ژانویه در انگلیس اهمیت بالایی دارد. خیلی از هواداران فوتبال در این روز تعطیل فوتبال را نگاه می‌کنند. بازی ما هم ساعت ۱۲ و نیم ظهر بود و هر دو بازی به صورت زنده پخش می‌شد. حضور خانواده در استادیوم نکته مثبتی برای من بود. خانواده همیشه به من انرژی مثبت دادند و در روز‌های سخت کنارم بودند. می‌خواستم خوشحالی ام را با آن‌ها در میان بگذارم.

جهانبخش: کسی نمی‌داند که چه روز‌های سختی در برایتون پشت سر گذاشتم/ ویلموتس در بحث مدیریت تیم ملی مشکل داشت

دو ساعت بعد از بازی با چلسی موفق به ترک ورزشگاه شدم

جهانبخش درباره واکنش هواداران برایتون به دو گلی که در دو بازی اخیر برای این تیم به ثمر رسانده است، گفت: معمولاً بعد از بازی‌ها،  پیش اسپانسر‌ها می‌رفتم و مراسم‌هایی را انجام می‌دادیم. بعد از بازی به من گفتند اسپانسر‌ها و مخصوصاً اسپانسر‌های باشگاه به ندرت ارتباط مستقیم با بازیکنان برقرار می‌کنند اما یک صف طولانی برای ثبت عکس با من تشکیل شده که در تاریخ باشگاه بی‌سابقه است. همین موضوع باعث شد که با تاخیر طولانی استادیوم را ترک کنم و بعد از دو ساعت از اتمام بازی موفق به ترک ورزشگاه شدم. جمعیت خیلی زیادی بیرون از استادیوم منتظر من بودند که این‌ها انرژی خوبی به من می‌داد. امروز در تمرین هم بسیاری از بازیکنان و کادرفنی به من گفتند که این بهترین گل تاریخ لیگ جزیره بوده که آن‌ها از نزدیک دیده اند.


بیشتر بخوانید: سوپر گل علیرضا جهانبخش به چلسی + فیلم


او درباره صحبت‌های یکی از هواداران برایتون که پیش از بازی با بورنموث گفته بود اگر جهانبخش گلزنی کند موهایش را از ته می‌تراشد بیان کرد: فکر می‌کنم واقعاً این کار را انجام داده و فتوشاپ نباشد. البته من هم تنها از طریق فضای مجازی این موضوع را پیگیری کردم.

جهانبخش: کسی نمی‌داند که چه روز‌های سختی در برایتون پشت سر گذاشتم/ ویلموتس در بحث مدیریت تیم ملی مشکل داشت

درباره مربیگری ویلوتس در تیم ملی نگران بودم

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران درباره دعوت نشدنش به تیم ملی در اردو‌های اخیر توسط مارک ویلموتس گفت: بعد از رفتن کی‌روش مشخص بود مسئولیت مربی بعدی سنگین است. ویلموتس این مسئولیت را بر عهده گرفت و مسیر تیم ملی بسیار دشوار بود. از نظر من فوتبال بلژیک و هلند نزدیکی خاصی به هم دارند. هر دو به فوتبال تهاجمی نزدیک هستند و من اولین باری که ویلموتس را دیدم به سرعت ارتباط نزدیکی با اوبرقرار کرد. اما او به خوبی زبان انگلیسی را بلد نبود و من با زبان هلندی با او صحبت کردم. او نیز درباره فوتبال و سبک خودش صحبت کرد، اما با توجه به اینکه بحث مدیریتی در بازی‌های ملی اهمیت بالایی دارد و فوتبال در حاشیه خلیج فارس، اهمیت به خصوصی دارد، یکسری نگرانی برای من وجود داشت. چرا که این چنین موارد برای مربیان بلژیکی و هلندی اهمیتی ندارد.

ویلموتس در بحث مدیریت تیم ملی مشکل داشت

جهانبخش درباره ویلموتس ادامه داد: من در اردوی اول تیم ملی با ویلموتس حضور داشتم.  او همچنان از شاکله قبلی تیم ملی استفاده می‌کرد و در بازی‌های دوستانه و مقابل هنگ کنگ نتیجه گرفتیم. به این ترتیب تیم ملی به یک مدیر نیاز داشت که بتواند بچه‌ها را کنترل کند. ویلموتس تلاش خودش را کرد  اما در بحث مدیریتی مشکل داشت. کی‌روش هر اردویی برایش مهم بود. مدام از کی‌روش سوال می‌شد که چرا بازیکنان مصدوم و نیمکت نشین در تیم‌های اروپایی را به تیم ملی دعوت می‌کند، اما فلسفه کی روش کمک کردن به چنین بازیکنانی بود. وظیفه بازیکنان هم  کمک کردن به تیم‌های ملی شان است و گاهی هم نیاز است که تیم ملی به بازیکنانش کمک کند.

جهانبخش: کسی نمی‌داند که چه روز‌های سختی در برایتون پشت سر گذاشتم/ ویلموتس در بحث مدیریت تیم ملی مشکل داشت

انتظار نداشتم که پس از ۶ سال بازی کردن برای ایران به خاطر نیمکت‌نشینی در برایتون به تیم ملی دعوت نشوم

جهانبخش ادامه داد: مواردی بود که برای کی‌روش اهمیت داشت، اما برای ویلموتس نه! برای ویلموتس آماده بودن بازیکنان اهمیت داشت. روز‌های سختی را پشت سر گذاشتم و اگر بخواهم راست بگویم انتظار نداشتم که پس از ۶ سال بازی کردن برای تیم ملی به خاطر نیمکت‌نشینی در برایتون به تیم ملی دعوت نشوم. البته همیشه گفتم که تیم ملی برای شخص خاصی نیست، اما گاهی مواقع لازم است که ما مراقب بازیکنان باشیم. این جور چیز‌ها تنها مواردی بود که یک مقدار من را ناراحت کرد.

از بودن در برایتون راضی هستم

بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص ادامه همکاری خود با تیم فوتبال برایتون انگلیس گفت: همیشه گفتم که در برایتون خوشحال هستم چرا که تازه جا افتاده ام. تازه با فرهنگ فوتبالی انگلیس آشنا شدم. نمی‌خواهم به راحتی این شانس را از دست بدهم. پیشنهاد‌های خوبی داشتم و تصمیم سختی باید می‌گرفتم. هیچ وقت به صورت جدی به سراغ پیشنهاد‌ها نرفتم. هیچکس از فردای خود خبر ندارد. قطعاً این که بگویم می‌مانم یا نمی‌مانم جواب سختی است، اما از بودن در برایتون راضی هستم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار