واحدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شهادت «سردار سلیمانی» نقطه عطفی برای تجدید قوای گروه های مقاومت است/ مردم افغانستان از آمریکا متنفرند و خواستار خروج آنها از کشورشان هستند

کارشناس مسائل سیاسی افغانستان با تاکید بر اینکه شهادت «سردار سلیمانی» نقطه عطفی برای تجدید قوای گروه های مقاومت خواهد شد گفت: مردم افغانستان از آمریکا متنفرند و خواستار خروج آنها از کشورشان هستند.

 

سردار سلیمانیدکتر «علی واحدی»، کارشناس مسائل سیاسی افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، تاکید کرد: ملت های مسلمان دیگر تحمل جنایات آمریکا را ندارند زیرا چهره و ماهیت این کشور کاملا مشخص شده است.

شهادت سردار سلیمانی نقطه عطفی است برای تجدید قوای گروه های مقاومت

وی اظهار داشت: سردار سلیمانی روحیه مقاومت و ایستادگی داشت و مدافع امت اسلامی بود؛ شهادت سردار سلیمانی موجب تجدید قوای برای گروه های مقاومت می شود و از طرف دیگر، خباثت، رزالت دشمنان اسلام را نشان می دهد.

کارشناس مسائل سیاسی افغانستان افزود: جبهه مقاومت در صدد انتقام خون این شهید مظلوم از آمریکای جنایتکار برخواهد آمد؛ سردار سلیمانی یک نیروی خدوم و مدافع امت اسلامی بود که بنابر تکیلف شرعی در کنار ملل مسلمان و با همکاری گروه های مقاومت اسلامی توانسته بود توطئه شوم قدرت های سلطه گر، آمریکا و رژیم اسرائیل را خنثی کند و ملل مسلمان را از سیطره جنایت های آنها نجات دهد.

وی بیان داشت: من فکر می کنم شهادت سردار سلیمانی نقطه عطفی است برای تجدید قوای گروه های مقاومت و جدیت و ایستادگی ملل مسلمان و منطقه در برابر سلطه آمریکای جنایتکار و یقینا شرایط طوری خواهد شد که آمریکا به هیچ عنوان در منطقه مصونیت نخواهد داشت و جرات نخواهد کرد که در بین امت اسلامی بروز پیدا کند.

دکتر واحدی اضافه کرد: ملل مسلمان به این یقین رسیده اند که آمریکا همانطور که حضرت امام (ره) آن را شیطان بزرگ نام نهادند، یک جنایتکار واقعی است و یک نظام سلطه گر و تروریسم که به هیچ حقوق انسانی پایند نیست.

آمریکا به هیچ حریم انسانی پایند نیست

کارشناس مسائل سیاسی افغانستان تاکید کرد: آمریکا به هیچ یک از اصول انسانی و بین المللی پایند نیست؛ اخیرا رئیس جمهور آمریکا بدون هماهنگی و اجازه، وارد افغانستان که کشوری مستقل است شد، سپس به جای اینکه حریم دیپلماتیک و اصول دیپلماسی را رعایت کند، دستور می دهد رئیس جمهور افغانستان به دیدار او در پایگاه نظامی آمریکا بیاید.

وی گفت: عراق نیز یک کشور مستقل است و دولت دارد، آمریکا وارد حریم عراق شده و افرادی که مهمان دولت عراق هستند و با دعوت دولت عراق به آن کشور رفته اند را به شهادت می رساند. این نمونه روشنی است که آمریکا به هیچ حریم انسانی پایند نیست در حالی که برای اغوا و فریب مردم فریاد دفاع از حقوق بشر سر می دهند.

دکتر واحدی بیان داشت: واکنش های بین المللی و مردمی در سرتاسر جهان این اقدام آمریکا را جنایت و خلاف اصول و ارزش های بشری و بین المللی دانسته اند.

مردم افغانستان از آمریکا متنفرند و خواستار خروج آنها از کشورشان هستند

کارشناس مسائل سیاسی افغانستان اضافه کرد: آمریکا با این ادعا وارد افغانستان شد که می خواهیم افغانستان را بازسازی کنیم، مواد مخدر را محو کنیم و وضعیت تروریسم در افغانستان را سر و سامان دهیم، در طول این دو دهه ای که آمریکا در افغانستان حضور داشته جنایاتی در این کشور انجام داده است که حد ندارد.

وی افزود: امنیت به هیچ عنوان در افغانستان تامین نشد، زیر ساخت هایی که قبل از حضور آمریکا در افغانستان بود همه غیر فعال شدند. مخازن و منابع طبیعی افغانستان چپاول شد، در زندان هایی که توسط آمریکا اداره می شود مردمی نگهداری می شود که عدالت می خواستند، روحیه استقلال طلبی داشتند و می خواستند دروغ های آمریکا را افشا کنند، آمریکا در قندهار حتی یک ولسوالی را به طور کلی محو و نابود کرد.

دکتر واحدی خاطرنشان کرد: اگر در افغانستان رای گیری برگزار شود، 99 درصد مردم می گویند «مرگ بر آمریکا» و ما از آمریکا متنفریم، مردم افغانستان می گویند آمریکا باید هرچه زودتر از کشورمان خارج شود، خروج آمریکا از افغانستان خواست ملت افغانستان است چون از آمریکا جز دروغگویی، جنایت و ظلم چیزی ندیده اند.

وی تاکید کرد: من فکر می کنم با شهادت سردار سلیمانی کار آمریکا در افغانستان و عراق تمام است، اینها دیگر هیچ مصونیتی ندارند. ملت ها دیگر اجازه هیچگونه حضوری به آنها نمی دهند. یا باید منطقه را ترک کننند و یا سرنوشت آنها شبیه جنگ افغانستان و انگلیس خواهد شد که از هزاران نفر یک نفرشان هم زنده نماندند؛ اگر آمریکا بخواهد در افغانستان بماند سرنوشتش نابودی است.

این کارشناس مسائل افغانستان در پایان بیان داشت: مردم دیگر تحمل جنایات آمریکا را ندارند زیرا چهره و ماهیت این کشور کاملا مشخص شده است، الحمدلله ملت های مسلمان آگاه شده و گروه های مقاومت و مبارز در تمام کشورهای اسلامی دیگر اجازه ماندن به آمریکا را نمی دهند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار