هشدار درباره افزایش مصرف فست فود و نوشابه‌های گازدار

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با بیان اینکه مصرف شیرینی‌ها، فست فود‌ها و نوشابه‌های گازدار که فاکتور‌های تغذیه‌ای خطرناک هستند بسیار زیاد است، گفت: این مواد نقش زیادی در ایجاد بیماری‌های غیر واگیر و چاقی دارند.

هشدار درباره افزایش مصرف فست فود و نوشابه‌های گازداربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، توجه به نوع مواد غذایی مصرفی روزانه و استفاده از منابع غذایی مفید در سبد تغذیه‌ای نقش بسیار زیادی در حفظ سلامتی جسمی و روانی افراد دارد؛ به طوری که تغذیه سالم مهم‌ترین فاکتور حفظ سلامت و طول عمر به شمار می‌رود.

زهرا عبدالهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که «وضعیت تغذیه‌ای مردم چگونه است؟»، اظهار داشت: اکنون مصرف قند، نمک و چربی در رژیم غذایی مردم زیاد است؛ یعنی مصرف شیرینی‌ها، فست فود‌ها نوشابه‌های گازدار و چیپس و پفک که فاکتور‌های تغذیه‌ای خطرناک هستند و نقش زیادی در ایجاد اضافه وزن، چاقی و بیماری‌های غیر واگیر دارند، خیلی زیاد است.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید سبزیجات، میوه‌ها، حبوبات، نان و غلات سبوس‌دار را بیشتر مصرف کنند، بیان داشت: یکی از اولویت‌های نظام سلامت در برنامه تغذیه، اصلاح الگوی تغذیه مردم است یعنی کاهش مصرف قند، نمک و چربی و از سوی دیگر افزایش مصرف حبوبات و منابع غذایی که حاوی فیبر هستند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: مصرف این مواد غذایی نقش مهمی در پیشگیری از اضافه وزن، چاقی و به دنبال آن پیشگیری از دیابت، انواع سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار