توسعه شهرستان میامی در قالب ۲۱ پروژه

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان گفت: به منظور توسعه شهرستان میامی ۲۱ پروژه اولویت‌دار اقتصادی در این شهرستان در نظر گرفته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد قوسی قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه شهرستان میامی یکی از شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته استان سمنان است، گفت: با توجه به سند تفضیلی تدبیر و توسعه به دستور معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان، با هماهنگی لازم کمیته امداد و با بهره‌گیری از ظرفیت کمک‌های فنی و اعتباری، ۲۱ پروژه برای توسعه این شهرستان تعریف شده است.

او به احداث و ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و گسترش انرژی نو در بخش مرکزی شهرستان اشاره کرد و افزود:کمک به احداث خانه‌های بوم گردی در روستا‌های هدف گردشگری، گسترش کویرگردی در پهنه‌های بیابانی و مکان‌یابی اکو کمپ در مسیر‌های گردشگری است.

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان، گسترش کمی و کیفی آموزش‌های مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، کمک به ایجاد راه‌اندازی خانه‌های صنایع‌دستی یادآور شد: کمک به تجهیز و نوسازی کارگاه‌های صنایع‌دستی روستایی و شهری، آموزش استارتاپی به دانشجویان و فارغ التحصیلان و حمایت از کسب‌وکار الکترونیکی از دیگر پروژه‌های تعریف شده است.

قوسی به پشتیبانی از طرح‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و تصریح کرد: کمک برای پرورش شتر در منطقه عباس‌آباد و پل ابریشم، پرورش و راه‌اندازی اصلاح نژاد و دام پرتولید، فرآوری محصولات باغی گیاهان دارویی در دیم‌زار‌های منطقه کالپوش، توسعه کشت گلخانه کوچک مقیاس در زمین‌های زراعی و اراضی شیب‌دار، توسعه سردخانه‌ها و انبار‌های فنی در کارگاه‌های فرآوری محصولات لبنی از دیگر پروژه‌ها است.

او بیان کرد: توسعه زنبورداری، صنایع تبدیلی کوچک کشاورزی و باغداری، کمک جهت ایجاد استخر ذخیره آب قنات شیخ حسن جوری روستای فیروزآباد و استر بند ازجمله ۲۱ پروژه‌های اولویت‌دار جهت توسعه و گسترش این شهرستان است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.