ذوالنوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

طرح مجلس برای ممنوعیت خرید و واردات کالاهای آمریکایی به کشور

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مجلس از نظر بُعد اقتصادی در حال پیگیری است تا خرید و واردات کالاهای آمریکایی به کشور را ممنوع کند.

اقدامات ایران علیه آمریکا دارای ابعاد نظامی، اقتصادی و حقوقی است/ تدوین طرح ممنوعیت واردات کالاهای آ‌مریکایی به کشورحجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مجموعه اقدامات ایران علیه آمریکا به دلیل شهادت رساندن سپهبد قاسم سیلمانی گفت: برخورد تقابلی ما با آمریکا دارای ابعاد مختلفی مانند نظامی، اقتصادی و حقوقی دارد.

او تصریح کرد:‌ مجلس از نظر بُعد اقتصادی در حال پیگیری است تا خرید و واردات کالاهای آمریکایی به کشور را ممنوع کند، مانند ممنوعیت ورود محصولات اپل که از این طریق آمریکا سالانه یک میلیارد دلار متضرر خواهد شد.

نماینده مردم قم تصریح کرد: در مجلس به دلیل آنکه اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی کاملا تروریستی بود و مطابق حقوق بین‌الملل این اقدام محکوم است، زیرا  شهید سلیمانی با یک جایگاه قانونی و منصب حکومتی در یک پرواز غیر نظامی در داخل شهر و در یک خودروی غیر نظامی حضور داشته و شلیک موشک عملاً نقض حاکمیت یک کشور بوده، می‌توان در مجامع بین‌المللی علیه آمریکا طرح دعوا کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: صحبت‌های اولیه برای طرح دعوای حقوقی علیه آمریکا در کمیسیون انجام شده و ما در وظایف دستگاه‌هایی چون وزارت امور خارجه، دستگاه قضا و ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تأکید کرده و آنها هم به صورت هم‌افزا به دنبال یک کار جدی حقوقی علیه آمریکایی‌ها در مجامع بین‌المللی هستند.

ذوالنوری ادامه داد: علاوه بر اقداماتی که در ابعاد اقتصادی، سیاسی و حقوقی علیه آمریکا در حال انجام است، باید از نظر نظامی هم پاسخ لازم به این کشور داده شود، البته پاسخ ما بسیار کوبنده سخت و پشیمان کننده خواهد بود، اما اینکه این اقدام در چه زمانی، چه مکانی، چه نقطه‌ای، چه وسعتی و با چه ابزاری باشد‌، در اختیار جمهوری اسلامی ایران بوده و این موضوع دشمن را به شدت مضطرب کرده است.

او تأکید کرد: این اقدام جمهوری اسلامی ایران علیه آمریکا کهنه نخواهد بود و دیر هم انجام نمی‌شود و آنقدر سرعت نخواهد داشت که ما دقت را فدا کنیم، بنابراین باید با تدبیر کامل انجام شود.

نماینده مردم قم گفت: اقدام نظامی علیه آمریکا با این ویژگی‌ها باید بیشترین منفعت را برای مردم تأمین کرده و بیشترین خسارت را به دشمن وارد کند، بنابراین این موضوع تحت تدابیر شورای عالی امنیت ملی و نیروهای مسلح و با اشراف کامل فرمانده معظم کل قوا علیه آمریکایی‌ها اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار