ایستگاه پایش محیط زیست در دلگان بزودی ایجاد می‌شود

فرماندار دلگان گفت:چهارمین ایستگاه پایش محیط زیست سیستان و بلوچستان با هدف بررسی، پایش و کنترل مشکلات زیست محیطی در این شهرستان بزودی ایجاد می‌شود.

ایستگاه پایش محیط زیست در دلگان بزودی ایجاد می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مجتبی شجاعی فرماندار دلگان گفت: از آنجایی که اخذ اطلاعات موثق از وضعیت آلودگی هوا بر اساس تحلیل داده‌های ایستگاه پایش محیطی که مبنای تصمیم گیری‌های کلان مدیریتی کشور در کنترل آلودگی هوا گرفته می‌شود ایجاد این ایستگاه در دلگان از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر به شمار می‌رود.

او با تقدیر از اداره‌کل محیط زیست سیستان و بلوچستان در پیگیری موضوعات مربوط به تالاب جازموریان و ردیف اعتباری از صندوق توسعه ملی بیان کرد: ایستگاه‌های پایش به سامانه جامع یکپارچه آنلاین ایستگاه‌های پایش کیفی هوای کشور به نشانی aqms.doe.ir متصل بوده که قابلیت مشاهده برای عموم مردم را دارد.

فرماندار دلگان ادامه داد: با نصب ایستگاه موردنظر آمار دقیقی از میزان ذرات معلق و میانگین شاخص کیفیت هوا جهت مطابقت با استاندارد‌های کیفیت هوا در دسترس خواهد بود.

او بیان کرد: شهرستان دلگان با عنایت به قرارگیری در جوار تالاب جازموریان و متاثر بودن از پدیده گرد و غبار ناشی از خشک شدن تالاب جازموریان در اولویت ساخت ایستگاه پایش کیفی هوای استان قرار گرفته است.

شجاعی اظهار داشت: با پیگیری استاندار سیستان و بلوچستان و محیط زیست استان، برای نخستین بار دلگان از محل صندوق توسعه ملی از اعتبارات مبارزه با گرد و غبار و ریزگرد‌ها برخوردار شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار