بسته اخبار حوادث ۱۵ دی ماه ۹۸؛

کشف بیش از ۱۵۹ هزار لیتر سوخت قاچاق /مشاجره لفظی ۲ جوان رنگ خون گرفت

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۵ دی ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۱۵۹ هزار لیتر سوخت قاچاقبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهمترین حوادث امروزیکشنبه ۱۵ دی ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۱۵۹ هزار لیتر سوخت قاچاق

محمد قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۱۵۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک هفته گذشته در شهر‌های خاش و زاهدان خبر داد.

محمد قنبری گفت: مأموران انتظامی استان در یک هفته گذشته، ۱۵۹ هزار و ۸۲۵ لیتر انواع سوخت قاچاق را کشف کردند.

او افزود: در حال حاضر پلیس استان سیستان و بلوچستان طرح جمع آوری باک‌های اضافی و شناسایی دپو‌های سوخت را در دستور کار دارد و گشت‌های ویژه‌ای را در این خصوص به ویژه در شهر‌های ورودی استان فعال کرده است.

سردار قنبری ابراز داشت: در مدت مذکور تعداد ۵ دپوی سوخت شناسایی، ۴ باک اضافه کشف و ۵ دستگاه تریلی حمل سوخت توقیف و ۲ باند حرفه‌ای قاچاق سوخت متلاشی شده اند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: از مقدار سوخت‌های قاچاق کشف شده، ۷۷ هزار و ۳۷۰ لیتر گازوئیل، ۹ هزار و ۷۵۵ لیتر بنزین، ۲۷ هزار و ۵۵۰ لیتر نفت، ۴۲ هزار لیتر قیر و ۳ هزار و ۱۵۰ لیتر سایر مشتقات نفتی است.

او با اشاره به اینکه سوخت‌های کشف شده از شهرستان‌های خاش و زاهدان بوده است، خاطر نشان کرد: در این خصوص ۱۵ دستگاه خودرو توقیف و ۲۲ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مقامات قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: پلیس در راستای برخورد با قاچاق با جدیت عمل می‌کند و از شهروندان نیز انتظار داریم هرگونه فعالیت غیرمجاز افراد سود جوء از جمله قاچاق سوخت را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

مشاجره لفظی ۲ جوان در شهر زاهدان به قتل جوان ۲۸ ساله انجامید

سرهنگ"ابراهیم ملاشاهی" رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در ساعت ۱۳:۱۰ روز ۱۲ دیماه در پی گزارش یک فقره قتل در شهر زاهدان بلافاصله تیمی از اداره جنایی پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع به محل اعزام شد.

او  افزود: در بررسی‌های عوامل انتظامی در محل جنایت مشخص شد جوانی ۲۸ ساله به ضرب چند گلوله تفنگ ساچمه زن به قتل رسیده است.
سرهنگ ملاشاهی تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده با جمع آوری سرنخ‌های موجود و یک سری تحقیقات میدانی قاتل را که جوانی ۱۸ ساله و پسر دایی مقتول است را شناسایی کردند.

او عنوان کرد: با توجه متواری بودن قاتل تلاش عوامل انتظامی برای دستگیری او ادامه داشت تا اینکه با اقدامات تخصصی صورت گرفته در کمتر از ۲۴ ساعت، مخفیگاه قاتل شناسایی و او را در یک عملیات غافلگیرانه در یکی از محلات حاشیه شهر زاهدان دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان بیان داشت: در تحقیقات تکمیلی متهم به بزه انتسابی اعتراف و مشخص شد بر سر یک مسأله جزئی با پسر عمه خود اختلاف داشته طی یک مشاجره لفظی او را با سلاح ساچمه زن دولول به قتل رسانده است.

او با اشاره به کشف سلاح ساچمه زن مورد استفاده در این قتل خاطر نشان کرد: متهم با تشیکل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف دپوی ۶ میلیارد ریال انواع داروی قاچاق

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف دپوی ۶ میلیارد ریال انواع داروی قاچاق در شهرستان هیرمند خبر داد.

سردار "محمد قنبری  گفت: با یک سری کار گسترده اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان هیرمند از دپوی مقادیری قابل توجه دارو، در منزلی مسکونی واقع در یکی از روستا‌های این شهرستان مطلع شدند.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی مأموران انتظامی مشخص شد افرادی سود جو با دپوی این داروها، قصد دارند آن‌ها از مرز‌های شرقی کشور خارج کنند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از هماهنگی قضائی در بازرسی از محل تعداد ۴۲۴ هزار و ۱۱۵ عدد انواع قرص و کپسول و یک هزار و ۸۶۰ عدد انواع آمپول قاچاق را که همگی فاقد مجوز‌های قانونی بودند را کشف کردند.

سردار قنبری عنوان کرد: ارزش ریالی دارو‌های کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک مربوطه ۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به دستگیری ۲ فرد متخلف در این رابطه خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی‌های تکمیلی به قصد و نیت خود برای انتقال غیر قانونی این دارو‌ها به کشور پاکستان اعتراف و با تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

انتهای پیام/.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار