جاده ترانزیتی خاش به زاهدان لغزنده است

فرماندار خاش گفت: جاده ترانزیتی خاش به زاهدان و ایرانشهر به سراوان براثر بارش باران شب گذشته و امروز دوشنبه به شدت لغزنده است بنابراین ضرورت دارد رانندگان در این مسیر‌ها با احتیاط رانندگی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،صاحب گل صالحی فرماندار خاش  بیان کرد: از روز گذشته تاکنون چندین فقره سانحه رانندگی منجر به فوت و جرح در این مسیر‌ها گزارش شده که لازم است رانندگان با صبر، حوصله و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در این مسیر‌ها تردد کنند.

او افزود: بارش باران که از شب گذشته در خاش آغاز شده و همچنان تداوم دارد مدارس صبح و عصر این شهرستان را به تعطیلی کشاند.

فرماندار خاش گفت: بارش باران در این شهرستان با سیلابی شدن و به خروش افتادن رودخانه‌های محلی همراه بوده که ضرورت دارد شهروندان از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

او با بیان اینکه بارش‌ها در تفتان و ارتفاعات خاش همراه با برف است ادامه داد: رودخانه‌های مهران، پنج انگشت در شهر خاش و رودخانه‌های حاشیه تفتان و روستا‌های همجوار همچون محمدی، شوگه، تلگزی، شورآپ، دشت آبخوان، حوزه تفتان و سنگان و تمندان، پشتکوه و نوک آباد نیز پر آب شده و بسیاری از بند‌های خاکی و سنگی و ملاتی آبگیری شده‌اند.

شهردار خاش نیز به ساکنان خانه‌های قدیمی و خشت و گلی توصیه کرد با توجه به خیس شدن منازل به مکان‌های امن پناه ببرند تا از وقوع خسارت‌های احتمالی پیشگیری شود.

عبدالمجید تمندانی افزود: ستاد مدیریت بحران در شهرداری تشکیل و نیرو‌های این نهاد از واحد‌های عمران، خدماتی، فضای سبز، حمل و نقل و اداری بسیج شده و در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

او اظهار داشت: رودخانه‌های مهران و پنج انگشت از ساعاتی قبل به شدت سیلابی شده و طغیان کرده‌اند، لذا به شهروندان توصیه می‌شود از نزدیک شدن به رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان سامانه بارشی قوی که از روز شنبه در نیمه شمالی این استان فعال شده، تا صبح امروز دوشنبه ۸۷ میلی‌متر باران برای ایستگاه تمندان خاش به همراه داشته است.

محسن حیدری اظهار داشت: هسته بارش‌های این سامانه در محدوده شهرستان‌های خاش و زاهدان قرار داشته به طوریکه علاوهبر تمندان از ایستگاه‌های «نرون» در خاش ۸۵.۵، «کوشه» و «سنیب» در خاش ۷۹، «ترشاب» خاش ۶۸، «خیرآباد بالای» زاهدان ۵۹.۵، «دجنگ» خاش ۵۹، «اسلام آباد حصارویه» زاهدان ۵۵ و «میرآباد» زاهدان ۴۹.۵ میلی‌متر باران گزارش شده است.

او با بیان اینکه در شهر خاش نیز بارش‌های قابل توجهی با میزان ۴۸.۱ میلی‌متر ثبت شده است، افزود: در شهر‌های دلگان و زاهدان نیز به ترتیب ۲۰ و ۱۳.۱ میلی‌متر باران باریده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار