کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بارش باران‌همراه با رعد و برق در برخی مناطق کشور/ ورود سامانه جدید بارشی از چهارشنبه

رفیعی گفت: چند روز آینده آسمان پایتخت صاف است اما برای برخی مناطق کشور بارش باران‌ همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود.

بارش باران‌همراه با رعد و برق در برخی مناطق کشور/ آسمان پایتخت صاف استکبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امروز در استان های سیستان و بلوچستان، مناطقی از جنوب کرمان و شرق هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد که در جنوب آذربایجان غربی و مناطقی از استان کردستان بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه از روز سه شنبه تا ظهر چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام‌خواهیم داشت، افزود: این شرایط جوی در مناطق و شهرهای صنعتی و پرجمعیت موجب شده تا بر میزان آلاینده های جوی افزوده شود.

رفیعی از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: با ورود سامانه جدید بارشی از بعدازظهر چهارشنبه در استان های واقع در شمال غرب، غرب و مناطقی از جنوب غرب کشور واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و در اواخر وقت در دامنه های البرز و استان های قزوین، البرز و تهران سبب بارش باران و مناطق سردسیر بارش برف همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد شد.


بیشتر بخوانید: وضعیت هوا در ۱۶ دی/ آسمان پایتخت صاف است


این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: بنابر نقشه های هواشناسی روز چهارشنبه بارش در استان های لرستان، غرب چهار محال و بختیاری، مناطقی از استان کرمانشاه، جنوب و غرب کردستان از شدت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه روز پنج شنبه به جز بخش های مرکزی و جنوب غرب کشور در اکثر مناطق ناپایداری خواهیم داشت، گفت: با توجه به نفوذ جریانات سرد شمالی کاهش محسوس دما بر روی سواحل دریای خزر ادامه می دهد.

رفیعی از استمرار بارش باران طی روزهای آتی در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: روز جمعه در استان های فارس، کرمان، جنوب بوشهر و مناطق جنوبی یزد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار باران همراه با رعد و برق، گاهی وزش باد نسبتا شدید و احتمال تگرگ وجود دارد، ضمن آنکه برای استان های سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش باران، در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف و در استان های شمال غرب و غرب انتظار بارش پراکنده را داریم.

رفیعی در پایان آسمان امروز پایتخت را صاف اعلام‌کرد و گفت: امروز حداکثر دما در استان تهران  ۸ درجه بالای صفر است و حداقل دمای فردا صبح به صفر درجه می رسد و با ورود سامانه جدید بارشی از روز چهارشنبه احتمال بارش باران وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار