هشدار‌های پیشگیرانه پلیس فتا استان در خصوص رمز کاربری شبکه‌های اجتماعی

پلیس فتای آذربایجان غربی در اطلاعیه‌ای به شهروندان در مورد کلاهبرداری در فضای مجازی از کاربران با ترفند بدست آوردن رمز‌های کاربری شبکه اجتماعی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سرهنگ کارآگاه اکبر نصرتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اخیراً افراد کلاهبردار و سودجو در فضای مجازی باترفند‌های مختلف اقدام به اخذ یا سرقت نام کاربری و گذرواژه کاربران نموده و از آن طریق با ارسال پیام‌هایی با عناوین " در بیمارستان می‌باشم و یا مشکلی برایم پیش آمده و نیاز مبرم به مبلغی دارم، کارت بانکی در اختیارم نیست و مبلغ ۵۰۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰۰ تومان به کارت دوستم واریز نمائید" ارسال کرده و دنبال کنندگان با توجه به معتبر بودن صفحه و شناخت صاحب آن اقدام به واریز مبالغ درخواستی به شماره حساب اعلامی نموده که پس از شکایت شکات به پلیس فتا مشخص میگردد که این پیام و درخواست‌های وجه از طرف افراد کلاهبردار برای سوءاستفاده صورت گرفته است.

او  در این خصوص به شهروندان توصیه کرد به نکات زیر توجه کنند:

۱- از واگذاری نام کاربری و گذرواژه به افراد غیر تحت هر عنوانی خودداری نمایند.

۲- از اعتماد بیجا به تبلیغات مربوط به نرم افزار‌های کاربردی با ویژگی‌های خاص همچون: دسترسی به اکانت آشنایان، دوستان، خانواده، مکان یابی، ماهواره جیبی، صیغه یابی خودداری نمایند چرا که اینگونه نرم افزار‌ها وجود خارجی ندارند.

۳- قبل از اقدام به انتقال وجه با فرد درخواست کننده تماس حاصل و پس از حصول اطمینان و تائید هویت وی نسبت به انتقال وجه اقدام نمائید.

۴- برای اکانت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی رمز‌های پیچیده شامل ترکیبی از اعداد و حروف و نماد‌ها انتخاب نمائید.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.