مجید متقی فر در گفت‌وگوی مشروح با باشگاه خبرنگاران جوان:

انقلابی و کارآمد بودن ملازم یکدیگر هستند

سخنگوی جبهه پایداری گفت: مشکل به نظر می‌رسد اینکه کسی انقلابی نباشد و روحیه مدیریت جهادی در تامین ما یحتاج مردم را داشته باشد.

مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: ما بار‌ها اعلام کرده ایم که دوست داریم که از تهران یک لیست بیرون بیاید؛ به همین خاطر در تعیین مصادیق و انتخاب نامزدها، شاخص‌های انقلابی مورد توجه می‌باشد تا مجلس آینده یک مجلس آرمانی، ارزشی، انقلابی و کارآمد باشد.

او افزود: مردم از عملکرد دولت و مجلس ناراضی هستند و این نارضایتی مردم، ناشی از ضعف عملکرد این دو قوه است و دشواری‌های موجود در معیشت مردم، ریشه در عدم تعهد انقلابی و اسلامی و عدم برخورداری از روحیه جهادی افرادی است که در مجلس و دولت قرار دارند.

او افزود: مردم از وضع موجود از دو جنبه ناراضی هستند؛ یکی اجرای نادرست تدبیر امور معیشتی و زندگی که هم از جانب دولت و هم از جانب مجلس احساس ضعف می‌کنند؛ یکی دیگر اینکه دلدادگی و دلبستگی به آرمان‌های نظام و انقلاب ضعیف است که اگر تقویت شود، مسئله معیشت هم حل می‌شود.

مردم از عملکرد دولت و مجلس ناراضی هستند

او ادامه داد: به هر حال باید قبول کرد انقلابی بودن و کارآمد بودن ملازم یکدیگر هستند و از هم تفکیک پذیر نیستند؛ مشکل به نظر می‌رسد اینکه کسی انقلابی نباشد و روحیه مدیریت جهادی در تامین ما یحتاج مردم را داشته باشد.

متقی‌فر تصریح کرد: پس ریشه مشکلات جامعه امروز ما عدم کارآمدی از طرفی و از طرف دیگر عدم تعهد اسلامی و انقلابی مجلس و دولت است، فلذا اگر مجلس آینده انقلابی و کارآمد باشد دولت را مجبور می‌کند که به وظایف خود در خدمت رسانی به مردم عزیز، به خوبی عمل کند که مجلس فعلی چنین همتی را نداشته است.

سخنگوی جبهه پایداری در خصوص ارتباط با شورای ائتلاف و وحدت با آن گفت: همه این ساز و کار‌ها به رای مردم منتهی می‌شود؛ ما نمی‌توانیم جدا از خواستگاه عموم مردم ائتلاف درست کنیم.

او ادامه داد: امیرالمومنین به مالک اشتر این توصیه را دارد که‌ ای مالک رضایت خواص را بر رضایت عوام ترجیح نده که اگر این کار را انجام بدهی، حکومت دچار آسیب خواهد شد و بدنه عظیم دفاعی، از پشت حکومت کنار خواهند رفت و دست از پشتیبانی حکومت بر می‌دارند، از طرف دیگر، خواص طبقه‌ای پر مدعا و پر توقع و قدرنشناس هستند، ولی مردم اینگونه نیستند پس نباید نگاه ما در رسیدن این‌ها به یکدیگر باشد؛ این درست نیست که ما بیایم برای ایجاد وحدت، طبقه خواص را راضی کنیم.

رضایت عوام بر رضایت خواص اولویت دارد

متقی‌فر همچنین افزود: امام علی (ع) در توصیه‌ای که به مهم ترین مهره حکومت خود، مالک اشتر دارد این سفارش را می‌کند که رضایت خواص را به رضایت عوام ترجیح ندهد.

او در ادامه گفت: رضایت مردم برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و آن هم در چیزی است که گفتم. مردم اسلام و انقلاب را دوست دارند و به هیچ قیمتی از خط قرمزی که برای این دو دارند عبور نمی‌کنند و حتی معیشت خود را فدای آن می‌کنند و هرگز اسلام و انقلاب را فدای معیشت خود نخواهند کرد.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی عنوان کرد: ما باید مطالبات مردم را با استفاده از رهنمود‌های رهبر انقلاب، عملیاتی کنیم؛ اگر بتوانیم مطالبات مردمی را عملیاتی کنیم، وحدت خود به خود شکل می‌گیرد.

متقی‌فر با اشاره به اینکه تجربه انتخابات‌های گذشته را نباید فراموش کرد، گفت: ما در گذشته تجربه‌هایی برای وحدت داشتیم که تقریبا با شکست مواجه شدند؛ باید ریشه‌های آن شکست‌ها را مورد بررسی قرار دهیم و در مسیر درست ریل گذاری کنیم.

او افزود: ما نباید لیست متناقض داشته باشیم و نباید انقلابی و غیرانقلابی را با هم در یک لیست قرار بدهیم.

متقی‌فر در ادامه با اشاره به تجربیات تلخ وحدت اصولگرایان در گذشته گفت: حوادث گذشته نشان می‌دهد که عده‌ای از برگزیدگان مردم هماهنگ با آرمان‌های مردم جلو نرفتند و در مواردی مانند برجام و FATF چنین مواردی را مشاهده کردیم؛ ما نمی‌توانیم نسبت به کسانی که برای برجام یقه چاک کرده اند بی تفاوت باشیم.

باید خواسته مردم را بشناسیم و براساس خواسته‌های مردم پیش برویم

او افزود: ما به عنوان کسی که قرار است نماینده مردم در مجلس باشیم، باید خواسته مردم را بشناسیم و براساس خواسته‌های مردم پیش برویم و عمل کنیم.

سخنگوی جبهه پایداری در ادامه اظهار کرد: چهل سال است که انقلاب کردیم، اما مردم همیشه در طول این مدت از قدرت‌های بزرگ نفرت داشته اند و از آن‌ها دوری کرده اند؛ نباید مخالف حرف مردم حرکت کنیم. اگر در انتخابات خط مشی انقلابی را در پیش بگیریم به پیروزی خواهیم رسید چنانچه از گذشته تا به امروز دیده ایم که با روحیه انقلابی، از جنگ تحمیلی و فتنه‌های بزرگ به سلامت عبور کردیم.

متقی‌فر با اشاره به مدل وحدت اصولگرایان و بررسی ابعاد آن اظهار کرد: باید در طراحی مدل‌های وحدت رضایت عامه مردم را مدنظر قرار دهیم؛ اگر در طراحی و برنامه ریزی وحدت به دنبال رضایت خواص برویم، نتیجه اش فاصله گرفتن از بدنه اجتماعی و انقلابی خواهد بود و اگر رضایت خواص را به رضایت عامه ترجیح دادیم، موجبات خشم عامه مردم را فراهم کرده ایم، در حالی که اگر تمام همت خود را صرف رضایت مردم کنیم، خشم خواص بی اثر خواهد شد.

سخنگوی جبهه پایداری افزود: با توجه به خواسته‌های مردم، گزینه‌هایی را پیشنهاد می‌کنیم و براساس خواسته‌های مردم پیش خواهیم رفت.

سخنگوی جبهه پایداری در پایان گفت: اینکه رجال سیاسی، یک مجمع شوند و بدون توجه به خواسته ها، عقاید و آرمان‌های مردم تصمیماتی بگیرند، همان سیاسی کاری است که مردم قبول ندارند؛ انقلاب و انتخابات غنیمت یا شرکت سهامی نیست که بخواهیم بین خود تقسیم کنیم و سهم خود را از آن برداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار