کرمانشاه رویداد گردشگری ۲۰۲۰ میزبان ۱۶۰ کشور خواهد بود

استاندار کرمانشاه گفت: در رویداد بین المللی گردشگری ۲۰۲۰ میهمانانی از ۱۶۰ کشور به کرمانشاه خواهند آمد و ظرفیت‌های گردشگری استان به آن‌ها معرفی می‌شود.

 گردشگری به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  هوشنگ بازوند در نشست توجیهی رویداد بین المللی گردشگری روستایی کرمانشاه ۲۰۲۰ که امروز (۱۷ دی) با حضور دهیاران روستا‌های گردشگرپذیر استان برگزار شد، بااشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیاد کرمانشاه درحوزه گردشگری، گفت: درشرایط کنونی، موج گردشگری از شرق آسیا به سمت خاورمیانه در حرکت است و گردشگری این منطقه روند روبه رشدی را طی می‌کند و ما نیز باید با ظرفیت‌های بسیاری که در این حوزه داریم و تبلیغات قوی، سهمی را از رشد گردشگری این منطقه داشته باشیم که رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ می‌تواند در این زمینه کمک زیادی کند.

او بیان کرد: کرمانشاه ۲۰۲۰ فرصتی بی بدیل برای استان است و در این رویداد میهمانانی از ۱۶۰ تا ۱۷۰ کشور به استان می‌آیند و از نزدیک توانایی‌ها و پتانسیل‌های گردشگری ما را می‌بینند و در واقع کرمانشاه با این رویداد به ۱۶۰ تا ۱۷۰ کشور دنیا معرفی می‌شود.

او گفت: در دل رودیداد بین المللی کرمانشاه ۲۰۲۰ مسئله ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات را نیز داریم که کار ارزشمندی است و رئیس جمهور هم روی آن تاکید دارد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات کمک می‌کند تا میهمانان خارجی که برای رویداد ۲۰۲۰ به کرمانشاه می‌آیند، متوجه اهمیت این استان شوند که دو اثر ثبت جهانی شده دارد، یکی کتیبه باستانی بیستون و دیگری منطقه زیبا و طبیعی اورامانات که نزدیک به دو هزار کیلومتر وسعت دارد.

بازوند بیان کرد: زمانی که گردشگری به منطقه‌ای وارد می‌شود، به ارتقاء اقتصاد آن منطقه و مردمش کمک می‌کند و در افزایش اشتغال نقش آفرینی می‌کند که ما نیز این مسائل را در کرمانشاه ۲۰۲۰ دنبال می‌کنیم.

او در ادامه خواستار معرفی کرمانشاه ۲۰۲۰ به استان‌های همجوار در کشور عراق هم شد و گفت: طی سال‌های گذشته به دلیل ضعف‌هایی که بویژه در بحث تبلیغات داشته‌ایم، نتوانسته‌ایم آنگونه که لازم است جذب گردشگر عراقی به استان داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست، به حضور پرشور مردم ایران در مراسم تشییع سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: با شهادت حاج قاسم سلیمانی یکی از سرمایه‌های بزرگ کشور را از دست دادیم، اما قطعا شهادت ایشان بسیار اثرگذار بود و جهان اسلام به شهادت ایشان واکنش نشان داد، چراکه حاج قاسم تنها متعلق به مردم ایران نبود، بلکه متعلق به جبهه مقاومت در همه دنیا بود.

او اضافه کرد: پس از شهادت این سردار بزرگ در دنیا موج آزادی خواهی خروش کرد و در مقابل حرکت خودسرانه آمریکا عکس العمل نشان دادند مردم ایران برای مراسم تشییع این سردار بزرگ سنگ تمام گذاشتند و حق حاج قاسم هم همین بود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار