رئیس دانشگاه علمی و کاربردی ایلام گفت:دانشگاه علمی و کاربردی دانشگاهی است که با شناسایی نیاز‌های علمی و مهارتی در صدد تبدیل علم آموزان به کارآفرین و تولیدکنندگان ثروت است.

به دنبال تبدیل علم به ثروت و کارآفرینی هستیم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ اسفندیار محمدی رئیس دانشگاه علمی و کاربردی ایلام گفت: این دانشگاه با ۱۳ مرکز آموزشی در ۱۴۸ رشته کاردانی و کارشناسی توسط ۱۲۰۰ مدرس و ۲۰۰ هیئت علمی در حال آموزش چهار هزار و ۶۰۰ دانشجو است.

او افزود: شیوه عمل دانشگاه علمی و کاربردی شناسایی رشته‌های مهارتی مورد نیاز در بخش‌های صنعت و کشاورزی، مدیریت و خدمات است و ایجاد رشته‌های نوین برای پاسخگویی به بازار کار و رفع کمبود‌های داخلی است.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان ابراز داشت: هم اکنون در حال کسب مجوز رشته‌های طراحی دوخت، موسیقی و تجهیزات پزشکی هستیم که البته در زمینه جذب مدرس‌های لازم نیز مشکلاتی وجود دارد که باید حل شود.

محمدی ادامه داد: به رشته‌های موجود باید آموزش ابتدایی، ورزش‌های آبی، هتل داری و مدیریت باشگاهی را نیز اضافه کنیم که اقدامات کسب مجوز ایجاد آن‌ها نیز در دست اقدام است.

او با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان این دانشگاه می‌توانند سریع‌تر وارد بازار کار شوند گفت: ۴۰ درصد از فارغ التحصیلان ما شاغل شده اند و ۵۰ درصد دانشجویان ما در ضمن اشتغال اقدام به تحصیل کرده اند و در صورت ارایه طرح توجیهی می‌توانند با حمایت مجموعه‌هایی مثل صندوق کارآفرینی مهر امید و جهاد دانشگاهی از ۵۰ میلیون تومان وام اشتغال بهره‌مند شده یا در پارک علم و فناوری فعالیت و ایده را به ثروت تبدیل کنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.