نمایشگاه CES 2020؛

سامسونگ از کانسپت ربات همراه Ballie رونمایی کرد

سامسونگ در نمایشگاه CES 2020 از کانسپت جدیدترین محصول خود که یک ربات با هوش مصنوعی است رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سامسونگ در CES 2020 یک ربات مفهومی با هوش مصنوعی به نام Ballie (تلفظ Ball-E) رونمایی کرد. بال‌ای (Ballie) نام یک ربات همراه زندگی است که با هدف تعامل با محیط اطراف، مردم، حیوانات و دستگاه‌های مختلف، به صورت شخصی طراحی شده است.

کارهایی که بال‌ای انجام می‌دهد

این ربات برای انجام کار‌های اصلی در اطراف خانه طراحی شده اگرچه وسعت قابلیت‌های آن در این مرحله مشخص نیست. ویدئوی جدیدی که از Ballie سامسونگ منتشر شده آن را در حال بازکردن پرده‌های خانه، روشن کردن ماشین لباسشویی و تلویزیون، ارسال وضعیت سگ کاربر به تلفن او هنگام نبود فرد در خانه و روشن کردن جاروبرقی هنگامی که سگ چیزی را روی زمین می‌ریزد نشان می‌دهد.

بال‌ای همه این کار‌ها را با دوربین جلویی خود انجام می‌دهد و از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا بفهمد چه چیزی را می‌بیند و چه کاری را باید انجام دهد. طراحی توپی این ربات به شکل دو نیم کره است که از هر طرف می‌چرخند و این فرایند باعث می‌شود Ballie بتواند حرکت کند.

سامسونگ از کانسپت ربات همراه Ballie رونمایی کرد

هوش مصنوعی استفاده شده در بال‌ای

سامسونگ ادعا می‌کند که "قابلیت‌های هوش مصنوعی روی دستگاه" Ballie آن را قادر می‌سازد که یک دستیار تناسب اندام و یک رابط تلفن همراه باشد که به دنبال راه حل‌هایی برای نیاز‌های متغیر مردم است. درضمن باید به یاد داشت که Ballie همه این کار‌ها را "ضمن حفظ دقیق داده‌ها و عمل به استاندارد‌های حفظ حریم خصوصی" انجام می‌دهد.

هنوز هیچ حرفی در مورد اینکه چه زمانی این محصول از یک مدل مفهومی به واقعیت تبدیل خواهد شد گفته نشده است. همانطور که معمولاً در این موارد اتفاق می‌افتد، برای تبدیل شدن این کانسپت به یک مدل واقعی باید دوام و کارایی این دستگاه و هوش مصنوعی آن ثابت شود. اگرچه ما در این زمینه پیشرفت خوبی داشته ایم، هنوز هم به اندازه کافی در آن خوب نیستیم که بتوانیم با زندگی روزمره خود هوش مصنوعی را به طور کامل ادغام کنیم.

سامسونگ از کانسپت ربات همراه Ballie رونمایی کرد

در اخبار دیگر، سامسونگ گفته است که در اوایل سال ۲۰۲۰ اسپیکر Galaxy Home Mini خود را منتشر خواهد کرد. این یک ربات هوش مصنوعی نیست بلکه کوچک و مرتب است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار