قابل توجه والدین؛

مهارت‌های فرزندانتان را با تورهای جذاب رشد دهید

یک شرکت گردشگری با حمایت ستاد فناوری اقدام به برگزاری تورهای علمی برای رشد مهارت‌های کودکان کرده است.

محمود آخوندی مدیرعامل یک شرکت گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: گردشگری کودک از جمله حوزه‌های است که می‌تواند بستر ساز ایجاد اشتغال و توسعه فرهنگی در استان سیستان و بلوچستان شود، در حال حاضر همکاران ما با اجرای تئاتر‌های آموزشی در مدارس در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.شرکت ما بعنوان برگزار کننده تخصصی انواع تور‌های گردشگری با بهره گیری از نفرات آموزش دیده، ایده جدیدی را تحت عنوان برگزاری برنامه‌های تخصصی کودک در حوزه گردشگری را مد نظر دارد.

او ادامه داد: اولین برنامه این گروه در تاریخ ۲ مهر ماه با حضور خانواده‌های زاهدانی و فرزندانشان در محل موزه‌ی منطقه‌ای جنوب شرق زاهدان برگزار گردید که نشان از استقبال خوب مردم استان از این گونه برنامه‌ها دارد. اجرای شعر‌های کودک با موضوع گردشگری از ویژگی‌های بارز این برنامه بود.

آخوندی بیان کرد: این طرح به صورت ارائه خدمات گردشگری شامل برگزاری تور‌ها و همایش‌های تخصصی کودکان به زبان کودک برای رده سنی ۳ تا ۱۳ سال است. چرا که کودکان در این گروه سنی مهارت‌های خود علی الخصوص مهارت‌های فرهنگی و اجتماعی شان را پرورش می‌دهند.


بیشتر بخوانید:تشخیص سریع بیماری عفونی ناشی از گزش کنه با حسگر کاغذی


مدیر عامل این شرکت گفت: بچه ها با گروه‌های هم سن و سالشان ارتباط برقرار می کنند و سهم اقتصادی قابل توجهی را برای مکانی که بازدید کرده اند فراهم می‌سازند.

او ادامه داد: از آنجایی که استان سیستان و بلوچستان توجهی به بخش کودک و آموزش آکادمیک به کودکان در حوزه گردشگری نمی‌شود این گروه با به کارگیری ابزار لازم و نیرو‌های آموزش دیده اقدام به مطرح نمودن این ایده نموده تا نیاز‌های این استان در این حوزه را در حد توان خود مرتفع سازد در ایجاد واین نوع فرهنگ گردشگری یعنی آموزش اصولی گردشگری به کودکان گام بردارد؛ و همچنین درآمد پایداری را برای اعضا فعال خود در این حوزه رقم بزند.

ارائه این خدمات در حال حاضر بصورت آزمایشی و با هزینه کم در سطح شهر زاهدان آغاز شد و هدف اجرای آزمایشی این طرح معرفی این خدمات به خانواده‌های زاهدانی و در آینده خانواده‌های استان سیستان و بلوچستان است و با توجه به برگزاری چند برنامه تخصصی در حوزه کودک خوشبختانه با استقبال خوب و کم نظیر شهروندان زاهدانی و علی الخصوص مدارس شهر زاهدان مواجه شدیم که نشان از موفق بودن اجرای این ایده در این استان دارد.

آخوندی در پایان گفت: از جمله مزایای فنی این طرح استفاده از نیرو‌های آموزش دیده در حوزه گردشگری، علی الخصوص گردشگری کودکان است که مجری این برنامه‌ها ویژگی‌های منطقه‌هایی که قرار است در آن محل تور برگزار شود را به زبان شعر و زبان کودک بیان میکند که جذابیت‌های خاص خود را برای رده‌های سنی مورد نظر و بازار هدف این طرح را دارد.مزیت اقتصادی این طرح با توجه به ویژگی‌های خاص برنامه استفاده از ابزار‌های کم هزینه مانند نیروی انسانی است که با کمترین هزینه ممکن این تور‌ها برگزار خواهد شد و خانواده‌ها با کمترین هزینه در بستر کاملا امن و پویا کودکان خود را با ظرفیت‌های گردشگری استان آشنا نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار