گزارش/

شرایط انصراف از دانشگاه روزانه بدون محرومیت + جزئیات

اگر در دوره روزانه دانشگاه های دولتی پذیرش شوید و ثبت نام نکنید یک سال از شرکت در کنکور منع می شود اما شرایط انصراف بدون منع از شرکت در کنکور چیست؟

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از دغدغه‌های همیشگی داوطلبان کنکور این است که اگر دانشگاه در دوره روزانه قبلو شویم و رشته قبلو شده رشته مورد علاقه مان نباشد دگیر هیچ راهی جز ادامه تحصیل در همان رشته را نداریم، چون اگر انصراف دهیم یک سال از شرکت در کنکور محروم می‌شویم.

این وضعیت برای پسران بدتر است، چون اگر به دانشگاه نروند باید دم در پادگان را بکوبند و دوسال سربازی را بگذرانند و چه بسا مسیر زندگیشان کاملا تغییر کند. اما همیشه دانشجویان این سوال هم برایشان مطرح بوده که آیا پس از قبولی در دانشگاه، اجازه انصراف از ادامه تحصیل را داریم و در صورت داشتن حق انصراف شرایط انصراف چیست؟ در این گزارش به بیان توضیحاتی پیرامون این موضوع می‌پردازیم. دانشجویانی که قصد انصراف از تحصیل را دارند، بسته به نوع دانشگاه باید هزینه‌ای را به عنوان جریمه، پرداخت نمایند.

محرومیت از کنکور برای پذیرفته شدگان دوره روزانه

داوطلبانی که مورد پذیرش در دانشگاه‌های روزانه قرار گرفته اند، به شرط انصراف از دانشگاه محل تحصیل می‌توانند در آزمون سراسری سال آینده شرکت کرده و رشته‌های دوره‌های غیر روزانه را انتخاب کنند. با وجود محرومیتی که برای پذیرفته شدگان دوره روزانه وجود دارد شرایطی مطابق زیر مطرح است که می‌تواند امکان انصراف از تحصیل دانشگاه و شرکت مجدد در کنکور دوره روزانه را فراهم آورد.

شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در آزمون سراسری دوره روزانه

داوطلبان می‌بایست پس از شرکت در کنکور سراسری و قبولی، حداقل تا ۲ ترم به تحصیل خود ادامه دهند. چنان چه متقاضیان در ترم ۱ یا ۲ از دانشگاه انصراف دهند و در آزمون سراسری سال جاری شرکت کنند، حق انتخاب کد رشته‌های روزانه را نخواهند داشت.

پس از وارد شدن به دانشگاه، باید ۱ سال کامل را پشت سر بگذارید و نمرات ترم ۲ شما نیز ثبت شود. سپس با شروع ترم ۳ می‌توانید هماهنگی‌های لازم را با دانشگاه محل تحصیل انجام داده و مراحل انصراف را طی کنید. بعد از پایان مراحل انصراف، حضور شما در آزمون سال بعد، حتی برای دانشگاه‌های روزانه بلامانع است.


بیشتر بخوانید: آمریکایی با دانش و فهمیدن ما مشکل دارند/ تحقیقات اولیه برای درمان سرطان مغز


مشمولین خدمت دوره ضرورت در تمام دوران تحصیلی خود تنها یک مرتبه امکان انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور همان مقطع را دارند. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری که مورد پذیرش در دوره روزانه قرار می‌گیرند، تا یک سال از شرکت در آزمون ورودی این دو مقطع تحصیلی محروم می‌باشند.

داوطلبانی که مشغول به تحصیل در دوره روزانه مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری هستند، جهت شرکت در هر آزمونی باید ابتدا انصراف خود را از دانشگاه محل تحصیل قطعی نمایند. داوطلبانی که مورد پذیرش در دوره شبانه و یا یکی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام نور، آزاد، پردیس خودگردان و مجازی قرار گیرند مجاز به شرکت در آزمون سراسری سال بعد می‌باشند.

قاسمی/ گزارش 8 صبح/ شرایط انصراف از دانشگاه روزانه بدون محرومیت+ جزئیات

اگر مورد پذیرش در در دانشگاه روزانه قرار گیرید، چه ثبت نام کنید و چه نسبت به ثبت نام خود اقدامی انجام ندهید، از شرکت در آزمون دوره روزانه سال بعد محروم خواهید بود.

چنان چه جزو دانشجویان دوره روزانه باشید و بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل در آزمون سراسری شرکت کرده و مورد پذیرش قرار گیرید، قبولی شما باطل خواهد شد. زیرا دانشجویان روزانه باید پیش از ثبت نام در کنکور سراسری، انصراف خود را از دانشگاه محل تحصیل قطعی نمایند.

دانشجویان دوره روزانه که به منظور شرکت در آزمون سراسری، قصد انصراف از دانشگاه را دارند باید پیش از هرگونه اقدام برای ثبت نام در آزمون مذکور، انصراف خود را از دانشگاه محل تحصیل قطعی نمایند. به نحوی که مورد تایید دانشگاه نیز قرار گیرد.

اما دانشجویانی که در دوره‌های غیر روزانه مشغول به تحصیل هستند و تمایل دارند در آزمون سراسری پیش رو شرکت کنند، نیازی به انصراف قطعی ندارند. این دسته از داوطلبان آن گاه که به موجب ثبت نام کنکور و شرکت در آن مورد پذیرش در کد رشته محل مورد نظر قرار گیرند، می‌توانند ثبت نام خود را نهایی سازند.

شرایط انصراف از تحصیل برای شرکت مجدد در کنکور کارشناسی ارشد 

دانشجویان مقطع دکتری و یا کارشناسی ارشد ناپیوسته که مشغول به تحصیل هستند و قصد شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد را دارند، باید حداکثر تا پیش از پایان مهلت ثبت نام ارشد انصراف خود را از دانشگاه محل تحصیل، قطعی کنند. در صورتی که بدون انصراف از رشته و دانشگاه فعلی در آزمون سراسری شرکت کرده و مورد پذیرش نیز قرار گیرند، قبولی آن‌ها لغو خواهد شد.

شرایط انصراف از تحصیل برای شرکت مجدد در دکتری 

دانشجویان دکتری جهت شرکت مجدد در آزمون سال جاری، در صورتی که واجد شرایط ثبت نام آزمون دکتری باشند، باید تا قبل از به پایان رسیدن مهلت ثبت نام دکتری انصراف خود را از دانشگاه محل تحصیل قطعی نمایند. در غیر این صورت اگر در کد رشته محل مورد نظر پذیرفته شوند قبولی آن‌ها لغو خواهد شد.

میزان جریمه انصراف از دانشگاه محل تحصیل

دانشجویان انصرافی از دانشگاه، موظف به پرداخت هزینه‌ای مبنی بر جریمه انصراف می‌باشند. اما در چند حالت به این افراد جریمه‌ای تعلق نمی‌گیرد.

انصراف از تحصیل در دانشگاه روزانه: دانشجویان دانشگاه دولتی که بلافاصله پس از انصراف، قصد ادامه تحصیل در دوره روزانه را دارند، مشمول پرداخت جریمه انصراف نمی‌شوند. انصراف از تحصیل در دانشگاه آزاد: دانشجویان دانشگاه آزاد که بلافاصله پس از انصراف نیز، قصد ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد را دارند از پرداخت جریمه انصراف معاف هستند.

انصراف از تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی: دانشجویان این دانشگاه‌ها که شهریه ترم‌های گذشته را تسویه کرده اند، پیش از شروع ترم جدید باید درخواست انصراف خود را اعلام کنند تا از پرداخت جریمه انصراف معاف شوند.

در صورت انصراف از تحصیل در دوره روزانه میزان جریمه بسته به رشته، مقطع و دانشگاه، برآورد هزینه‌ای انجام شده و به عنوان مبلغ جریمه به دانشجو اعلام می‌گردد.

در صورت انصراف از تحصیل در دوره شبانه باید ۱.۵ برابر شهریه ثابت جریمه بپردازید، انصراف از دانشگاه پیام نور باید ۱.۵ برابر شهریه ثابت جریمه بپردازید، در دانشگاه پیام نور در صورت انصراف باید ۱.۵ برابر شهریه ثابت جریمه بپردازید، در دانشگاه غیر انتفاعی در صورت انصراف باید ۱.۵ برابر شهریه ثابت جریمه بپردازید، در صورت انصراف از تحصیل از پردیس خودگردان باید شهریه ثابت تمام ترم‌های باقی مانده را بپردازید، در صورت انصراف از تحصیل از دانشگاه علمی کاربردی باید یک شهریه ثابت را به عنوان جریمه بپردازید.

میزان جریمه در دانشگاه های مختلف

در دانشگاه آزاد در صورت انصراف از تحصیل در مقطع کاردانی برابر تعداد نیمسال‌های ثبت نام شده باید نصف شهریه پایه را پرداخت کنید، در مقطع کارشناسی ناپیوسته برابر تعداد نیمسال‌های ثبت نام نصف شهریه پایه را باید پرداخت کنید، در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته برابر تعداد نیمسال‌های ثبت نام نصف شهریه پایه را باید پرداخت کنید، در مقطع کارشناسی پیوسته برابر تعداد نیمسال‌های ثبت نام نصف شهریه پایه را باید پرداخت کنید، در مقطع دکتری حرفه‌ای (دامپزشکی برابر تعداد نیمسال‌های ثبت نام باید نصف شهریه پایه را پرداخت کنید، در مقطع دکتری حرفه‌ای (گروه پزشکی) باید کل شهریه پایه ترم‌های باقی مانده را پرداخت کنید، در مقطع دکتری تخصصی برابر تعداد نیمسال‌های ثبت نام باید نصف شهریه پایه را پرداخت کنید، در مقطع دکتری تخصصی ورودی‌های ۹۴ به بعد برابر برابر تعداد نیمسال‌های ثبت نام شده باید نصف شهریه پایه را پرداخت کنید، در مقطع دستیاری تخصصی باید کل شهریه تحصیلی ترم‌های باقی مانده را پرداخت کنید.

انتهای پیام/

میزان جریمه انصراف از تحصیل چقدر است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
فرناز
۱۳:۲۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
سلام وقت بخیر
ببخشید من دانشجوی ادبیات ورودی۱۴۰۰هستم
میتونم از دانشگاه انصراف بدم و سال بعد هم روزانه یا فرهنگیان را انتخاب کنم؟محرومیتی ندارد؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۰:۲۹ ۱۹ تير ۱۴۰۱
درسایت این شرایط رو کامل توضیح دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام وست بخیر من قبولی 98هستم دانشگاه روزانه...ثبت نام کردم ولی اصلا بخاطر شرایط نتونستم برم.. الان دو سال گذشته من باید برم انصراف بدم یا نیازی نیست میتونم داخل دانشگاه نیمه دولتی ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
شادی
۲۳:۴۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
سلام دانشجوی ترم ۳ دکتری هستم روزانه کسی میدونه برای انصراف چقدر باید جریمه پرداخت کنم اگه جواب بدید ممنون میشم خیلی ضروریه
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۱۷:۲۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام خسته نباشین من امسال کنکور دادم از روزانه قبول شدم ثبت نام اینترنتی انجام دادم ولی بنا به دلایلی پشیمون شدم ثبت نامم رو قطعی نکردم و هیچی مدرکی نفرستادم و کلاس و امتحانی شرکت نکردم همون اول هم انصراف رو به دانشگاه اعلام کردم ولی برام تو سایت در حال تحصیل زدن من مدرک دانشگاهی هم دارم قصد دارم در مقاطع بالاتر شرکت کنم برام بعد مشکلی پیش نمیاد و اینکه دوباره نیاز هست درخواست انصراف بدم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
سلام من دانشجوی کاردانی رشته عمرانم این ترم تموم کردم و کارشناسی هم روزانه قبول شدم برای ترم مهر که با موافقت دانشگاه گفتند ترم بهمن ثبت نام کنم ولی هنوز ثبت نام نکردم و میخوام در آزمون دانشگاه فرهنگیان هم شرکت کنم میخواستم بدونم دانشگاه ثبت نام کنم یا نه اگه ثبت نام نکنم دانشگاه میتونم دانشگاه فرهنگیان شرکت کنم یا نه باید دانشگاه ثبت نام کنم و قبل از تاریخی که اعلام کردند از دانشگاه انصراف بدم میشه راهنمایی کنید یا این که اگه دانشگاه ثبت نام نکنم میتونم دوباره امسال در کنکور دانشگاه فرهنگیان شرکت کنم یا نه اول باید کنکور فرهنگیان شرکت کنم بعد دانشگاهی که قبول شدم ودر تاریخی که اعلام کردن انصراف بدم ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۴۰ ۲۱ دی ۱۳۹۹
سلام من دانشجوی روزانه ۹۹ الان ترم اول هستم و در خواست انصراف دادم آیا میتونم دوباره در کنکور سراسری برای دانشگاه روزانه شرکت کنم
لطفا سریع تر برام جواب بدید
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۰ دی ۱۳۹۹
سلام من دانشجو روزانه انصرافی الان روزنه قبول شدم یه دانشگاه دیگر،برا انتقال مدارکم به دانشگاه چیکار کنم اون زمان ک انصراف دادم گفتن اگ که قبول بشی روزانه به دلنشگاه محل قبولی انتقال میدیم مدارک و هزینه نمیخواد برای روزانه، الان من قبول شدم اما نمیدونم باید چیکا کنم دانشگاه محل قبولی مدارک رو میخواد
Iran (Islamic Republic of)
طیبه
۱۹:۲۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
باسلام من دانشجوی ترم ۳ کارشناسی در دوره روزانه میباشم و خواهان انصراف از دانشگاه روزانه و شرکت در کنکور سال ۱۴۰۰یعنی همین کنکور پیش رو هستم آیا باید مبلغی را بنام جریمع پرداخت کنم؟؟؟حتی اگر دانشگاه روزانه دیگری قبول شوم؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۰۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
من امسال کنکور ۹۹ روزانه قبول شدم دانشگاه علوم پزشکی
چطور باید تو کنکور ۱۴۰۰ شرکت کنم که بتونم روزانه اگه قبول شدم برم دانشگاه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
سلام yjc لطفأ پیگیری کنید که دانشگاه ها بعد از لغو تعهد در سامانه سجاد مدارک رو برای دانشجویان ارسال کنند واقعأ در این شرایط کرونا نمیشه به استان های دور سفر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
سلام yjc عزیز خواهشمندم پیگیری کنید لطفأ از وزارت علوم بخواید در سامانه سجاد شرایطی رو فراهم کنند که بعد از پرداخت هزینه ی لغو تعهد مدارک تحصیلی دانشجویان انصرافی از طریق دانشگاه براشون ارسال کنند آخه در این شرایط کرونایی دانشجوهای انصرافی قادر نیستن برن شهر دیگه و هتل بگیرن تا کارشون درست بشه لطفأ چنین صفحه ای هم در سامانه ی سجاد قرار بدن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۲۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
اگر از دانشگاه دولتی روزانه ارشد به دلیل استخدامی انصراف بدهیم با دفترچه چقدر هزینه بایستی پرداخت شود.
Iran (Islamic Republic of)
ao
۱۷:۲۱ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
دانشجویان ارشد روزانه در صورت انصراف برای گرفتن مدرک تاییدیه انصراف باید سامانه سجاد ثبت نام کنند و هزینه انصراف را پرداخت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
سلام
خواهش میکنم هرکی جواب سوالمو میدونه راهنماییم کنه خیلی مهمه
من یه بار روزانه قبول شدم و انصراف دادم، دوسال بعدش هم غیر انتفاعی قبول شدم و بنا به دلایلی نتونستم ثبت نام کنم، الانم ۲ سال از اون غیرانتفاعی میگذره آیا میتونم بازم روزانه درس بخونم؟
شنیدم هرکی فقط دوبار میتونه پذیرفته شه اما نمیدونم دوبار روزانه، یا کلا دوبار
Iran (Islamic Republic of)
انسیه اکبری
۱۱:۴۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
من میخام از دانشگا دولتی بجنورد انصراف بدم باید چیکارکنم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۱۶:۴۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
سلام من دانشجوی اتاق عمل ۹۸ روزانه هستم و الان ترم سه هستم میتونم بدون اینکه انصراف بدم در کنکور ۱۴۰۰ شرکت کنم و دانشگاه ازاد برم؟چون دولتی ک قاعدتا محرومم ولی ازاد چی ازاد نمیتونم برم؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۴۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
با سلام روزانه 99 ارشد قبول شدم آیا می توانم ثبت نام نکنم وکنکورارشد1400 دردوره روزانه شرکت کنم لطفا پاسخ دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
yjc عزیز چرا اینقدر نسبت به سوالا بیتفاوت هستید میدونید ماهایی که کنکور دادیم از یه طرف منتظر نتیجه هستیم از یه طرف نگران پرداخت جریمه ها چه حالی داریم ازتون خواهش میکنم کاری کنید که غیر حضوری هم بشه جریمه ها رو پرداخت کنن و مدارکا آزاد کنن مثلأ من خودم فاصلم با دانشگام 24 ساعته تو این وضعییت کرونا چجوری باید بریم و برگردیم در ضمن شماره تلفن های دانشگاه هم جواب نمیده ترا خدا فکری به حال امثال ما بکنید
Australia
ایدا
۰۹:۴۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
سلام من امسال کنکور دادم اگه روزانه قبول بشم چطوری میتونم انصراف بدم و از روزانه سال بعد محروم نشم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۱۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
چ باید انصراف بدی از طریق چ سایتی
Iran (Islamic Republic of)
سارامحمدیان نژاد
۲۲:۵۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
با سلام وعرض ادب بنده درحال حاضردانشجوی رشته تکنولوژی طرای دوخت،دانشکده ی فنی وحرفه ای دختران اهواز،دولتی_روزانه،ترم ۲راپاس کردم واکنون ترم ۳هستم
وامسال کنکور۹۹شرکت کردم وفرهنگیان قبول شدم مایل هستم که به دانشگاه فرهنگیان برم
آیاامکانش هست که هردو روباهم ادامه بدم؟
ویااینکه این یکسالی که خوندم برام پیش دانشگاهی حساب بشه و بدون اینکه محرومیت بخورم ازدانشگاه کنونی انصراف بدم وفرهنگیان شرکت کنم؟
لطف میکنیداگه جواب بدیدشدیداسردرگم هستم بی صبرانه منتظرجواب شماهستم باتشکرفراوان
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۱:۱۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید.۲ تا سوال داشتم.یک اینکه من دانشجوی دوره روزانه هستم ورودی ۹۸ هستم و قصد انصراف و شرکت در کنکور ۱۴۰۰ را دارم.الان دوترم پاس کردم ولی برای ترم ۳ مرخصی گرفتم میخاستم بدونم که ایا این مرخصی مشکلی برای انصراف من ایجاد میکنه و دو اینکه یکی از دروس ترم ۲ من بدون نمره مونده ایا کامل نکردن ترم ۲ تلقی میشه و مشکلی ایجاد میکنه برامن.ممنون میشم پاسخ بدید خیلی ضروریه.
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۰۸:۴۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام
مگ چند وقت پیش این محرومیت برا بچه های روزانه برداشته نشده ؟
بس ما چی کنکور بدیم شاید رشته مورد علاقه قبول نشدیم
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۰۰:۵۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر،اگر در انتخاب رشته ارشد توی یه دانشگاه پردیس خودگردان قبول بشیم ولی کلا ثبت نام نکنیم آیا باز هم باید جریمه ای بپردازیم ؟؟؟خواهش میکنم جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
سلیم پور
۲۲:۰۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام من دانشجوی روزانه هستم. آیا میتونم قبل از انصراف دوباره تو کنکور شرکت کنم و تو رشته‌ ای که به صورت شبانه ارائه میشه ثبت نام کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام من دانشجوی پیام نور هستم اگر در کنکور سراسری قبول شوم بعد از نتایج اولیه کنکور انصراف بدهم یا بعد از نتایج نهایی؟
United States of America
محسن
۱۹:۲۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام اگر شخصی دو بار در یک زشته انصراف داد باز هم میتونه همون رشته رو بدون کنکور ادامه بده؟
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۶:۱۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام من ورودی ۹۸ روزانه هستم میتونم بعد ثبت نمرات ترم دو با شروع ترم ۳ تا بهمن ماه انصراف بدم و کنکور ۱۴۰۰ بدون محرومیت از دولتی کنکور بدم خواهش میکنم ج بدین
Iran (Islamic Republic of)
zakaria
۰۹:۵۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید
من ورودی ۹۸ هستم ودر دوران کنکور یک بار پشت کنور موندم
والان ۲ترم پاس شده میتونم نصراف بدم و دوره روزانه شرکت کنم بدون خدمت سربازی؟
Iran (Islamic Republic of)
آیلین
۱۹:۳۱ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام
من دانشجوی دانشگاه سراسری ورودی ۹۸هستم
دوترم خوندم و اواسط تیر ماه انصراف دادم
ایا میتونم کنکور ۱۴۰۰شرکت کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
آیلین
۱۹:۳۱ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام
من دانشجوی دانشگاه سراسری ورودی ۹۸هستم
دوترم خوندم و اواسط تیر ماه انصراف دادم
ایا میتونم کنکور ۱۴۰۰شرکت کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
بله میتوان
Iran (Islamic Republic of)
امیرم
۰۱:۰۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام ببخشید هزینه انصراف از تحصیل واسه دانشجوهای دانشگاه فرهنگیان چقدره ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد دادمحمدی
۰۰:۵۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام
من دانشجوی دانشگاه دولتی هستم ترم اول مشروط شدم الان دارم ترم دوم رو میخونم
میخوام انصراف بدم و کنکور سال بعد شرکت کنم
الان آیا میتونم انصراف بدم؟
با اینکه ترم اول مشروط شدم.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۳:۱۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقا ما با دانشگاه تصویه کردیم موند تاییده دانشگاه واسه انصراف کرونا اومد کار مارو خراب کرد الان من رو هوا موندم خود دانشگاه میگه ما تاریخ رو درست میکنیم من نمیدونم اصلا چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
اسما
۱۹:۳۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
ینی چی بلافاصله بعد از انصراف از دانشگاه روزانه در روزانه تحصیل کنند
Iran (Islamic Republic of)
Zhr
۱۲:۵۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
منظور از انصراف قطعی در دانشگاه روزانه چیست؟
فقط فرمی‌که از آموزش‌دانشگاه برای انصراف‌دریافت میکنیم کافیست یا فرم دیگری هم باید به تایید برسد؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر رجبی
۱۸:۰۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام . بنده دانشجوی ارشد روزانه هستم و ترم پیش ثبت نام کرم ولی شرایطم طوری شد که نتونستم برم کلاس . بعد کنکور پیام نور دادم و حالا قبول شدم .
حالا نمیدونم باید چکار کنم و چطور روزانه را انصراف بدم و پیام نور را ثبت نام کنم .جریمش چقدر میشه .راهی هست که بتونم پیام نور ثبتنام کنم
Japan
بیچاره ما
۱۴:۴۲ ۲۷ دی ۱۳۹۸
الان بلاخره چی شد ؟؟؟
Japan
بیچاره ما
۱۴:۴۲ ۲۷ دی ۱۳۹۸
الان بلاخره چی شد ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۰۵:۰۵ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سلام من دانشجوی ارشد روزانه هستم ترم یک میخاستم انصراف بدم سال بعد دوباره کنکور شرکت کنم برای روزانه ... الان میتونم یا نه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۱۵ ۲۰ دی ۱۳۹۸
من دانشگاه روزانه کارشناسی ارشد قبول شدم ویک ترم مهمانی بسختی گرفتم برا شهر خودم و مشخص نیست تمدید مهمانی کنن برام قصد انصراف دارم و آزمون رو دوباره شرکت کنم گویا یه فرصت دیکه برا ثبت نام هست آیا با انصرافم میتونم کنکور بدم یعنی ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۲۳ ۱۹ دی ۱۳۹۸
سلام...مگه این قانون چند وقت پیش برداشته نشد که کسانی که دوره روزانه قبول شدن سال بعد هم میتونن شرکت کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
خدیمی
۱۴:۰۸ ۱۹ دی ۱۳۹۸
دانشگاه پیام نور برای انصراف جریمه ندارد، لطفا اصلاح بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۵ ۲۰ دی ۱۳۹۸
چرا از من که جریمه گرفتند
آخرین اخبار