چین: هفته آینده توافق تجاری در واشنگتن امضا می‌شود

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد معاون نخست‌وزیر این کشور برای امضای «فاز اول» توافق تجاری هفته آینده به واشنگتن می‌رود.

چین: هفته آینده توافق تجاری در واشنگتن امضا می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد «هی لو» معاون نخست وزیر این کشور، هفته آینده به واشنگتن خواهد رفت تا «فاز اول» توافقنامه تجاری با آمریکا را امضا کند.

این وزارتخانه با اعلام این خبر افزود «لو» تا چهارشنبه در واشنگتن خواهد بود.

یک هفته پیش، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از امضای توافق تجاری میان این کشور و چین در ۱۵ ژانویه خبر داده بود. ترامپ در روز نخست سال جدید میلادی گفت واشنگتن و پکن به زودی مذاکرات مربوط به توافق اقتصادی و تجاری را آغاز خواهند کرد و افزود این «مذاکرات ممکن است کامل شود» و به پایان برسد.

«فاز اول» مذاکرات تجاری در اواخر سال گذشته میلادی میان پکن و واشنگتن به توافق رسید، اما تاریخ امضای این توافقنامه هفته گذشته از سوی ترامپ اعلام شد. در ماه دسامبر، دو طرف اعلام کردند برای پایان بخشیدن به جنگ تجاری تمام عیار یک سال و نیمه میان دو کشور، در نتیجه گفت‌وگوهایشان توافق فاز اول به عنوان بخشی از توافق تجاری بزرگتر دوجانبه به دست آمده است. بر اساس این توافق، تعرفه واردات آن دسته از کالا‌های چینی که به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته بود، تعلیق می‌شود و همزمان دستور افزایش تعرفه کالا‌های چینی که قرار بود اجرایی شود، لغو شد. در مقابل، پکن موافقت کرده است که طی دو سال آینده، علاوه بر میزان خرید سال ۲۰۱۷، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار کالا‌ها و خدمات بیشتری از آمریکا خریداری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار