جنازه کوهنورد کرمانشاهی در ارتفاعات تفتان پیدا شد

 رئیس جمعیت هلال احمر خاش سیستان و بلوچستان گفت: جنازه کوهنورد کرمانشاهی که روز گذشته در ارتفاعات تفتان گم شده بود، با تلاش امدادگران کوهستان تفتان پیدا شد.

جنازه کوهنورد کرمانشاهی در ارتفاعات تفتان پیدا شدبه گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، جلال هشمزهی اظهار داشت: این کوهنورد که همراهی دیگر داشته در شرایط نا مناسب تفتان قصد صعود به قله را داشته اند، اما در برف و سرما و یخبندان شدید تفتان مفقود و در نهایت جان سپرده است.
وی اظهار داشت: حوالی ساعت ۱۸ روز گذشته گم شدن این فرد به واحد امداد و نجات کوهستان تفتان اعلام شد که بلافاصله دو تیم ۵ نفره از امدادگران به محل اعزام و پس از حدود ۱۸ ساعت عملیات جستجو موفق شدند جنازه وی را پیدا کنند.
هاشمزهی ادامه داد: متاسفانه دو فرد دیگر نیز امروز قصد صعود به تفتان را داشته اند که یک نفر از آن‌ها به دره‌ای عمیق سقوط کرده و یک تیم دیگر از امدادگران ما به دنبال یافتن این فرد هستند.
وی گفت: در این فصل از سال شرایط برای صعود به قله تفتان مناسب نیست و برف و سرما و یخبندان شدید اجازه کوهنوردی و صعود به قله را نمی‌دهد.
هاشمزهی افزود: از مردم عزیز و کوهنوردان و گردشگران خواهش می‌کنیم از شرایط جوی و وضعیت صعود به تفتان اطلاعات لازم را کسب کنند و سپس با هماهنگی و همراه داشتن امکانات و تجهیزات و راهنمای محلی برنامه صعود را داشته باشند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار