ایران جزء کشور‌های فقیر از لحاظ پوشش جنگلی است/لزوم ایجاد و توسعه جنگل‌ها و فضای سبز

رئیس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: ایران جزء کشور‌های فقیر از لحاظ پوشش جنگلی محسوب می‌شود.

امین وثوقیان رئیس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به تعریف فائو درخصوص پوشش جنگلی گفت: کشور‌هایی که دارای پوشش زیر ۱۰ درصد جنگل هستند، به این لحاظ فقیر محسوب می‌شوند.

او افزود: با توجه به این تعریف و بررسی وضعیت پوشش جنگلی و فضای سبز در ایران، کشور ما جزء کشور‌های فقیر محسوب می‌شود، لذا ضروری است به منظور حفاظت و توسعه جنگل و ایجاد فضای سبز گام برداشت و بیش‌تر تلاش کرد.

وثوقیان اظهار داشت: اگر نواحی رویشی استان خوزستان را به ۳ بخش زاگرس، خلیج عمانی و بیابانی تقسیم کنیم، هر بخش از این نواحی خواهش‌های اکولوژیکی و گونه‌های وابسته به آن اقلیم را می‌طلبد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در توسعه جنگل‌های زاگرس از گونه پیشگام بادام کوهی و در غنی سازی جنگل‌های زاگرس از گونه بلوط ایرانی می‌توان به تناسب طبقات ارتفاعی، خاک و میزان بارندگی استفاده کرد، ضمن اینکه در ناحیه خلیج عمانی، گونه کنار به عنوان گونه بومی و سازگار با این ناحیه به منظور توسعه آن قابل استفاده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.