کارشناس امور دینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حضرت زهرا (س) بدون هیچ ترسی دربرابر جبهه نفاق ایستاد/ سپهبد شهید سلیمانی شاگرد مکتب فاطمی بود

حجت الاسلام شرافتی گفت:حضرت زهرا (س) بدون در نظر گرفتن ملاحظات محافظه کارانه و ترس مقابل زیاده گویی جبهه نفاق ایستاد.

حجت الاسلام و المسلمین معین شرافتی سخنران و کارشناس امور دینی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضرت زهرا (س) اظهار کرد:حضرت امام خمینی (ره)، حضرت فاطمه (س) را دارای کمال و جامعیت انسانی و هم تراز با پیامبرمعرفی کرده است و تمام نسخه انسانیت، تمام حقیقت انسان و ملکوت را در وی متبلور شده می‌دانستند و فرمودند: «همه باید به حضرت زهرا (س) اقتدا کنیم و همه باید دستورمان را از اسلام به وسیله این بانوی گرانقدر و فرزندان ایشان بگیریم و همانگونه که حضرت زهرا سلام الله بودند، باشیم.» 

این سخنران و کارشناس امور دینی گفت: این سخنان حتماً برگرفته از ویژگی‌ها و فضائل حضرت زهرا (س) و سخنان ائمه اطهار (ع) ما درباره ایشان است.حضرت مهدی (عج) از حضرت زهرا (س) به عنوان الگوی نیکوی خویش یاد کرده و فرمودند: «وَ فِی ابْنَةِ رَسُولِ‏ اللَّهِ‏ ص لِی أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ؛الگو و اسوه‌ نیکوی من دختر فرستاده خدا (فاطمه زهرا «سلام الله علیها») است».

حضرت زهرا (س) بدون هیچ ترسی دربرابر جبهه نفاق ایستاد/ سپهبد شهید سلیمانی شاگرد مکتب فاطمی بود

وی با اشاره به فرمایشات پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ادامه داد: رسول گرامی اسلام ایشان را «امّ ابیها» خوانده و بار‌ها جمله «فِدا‌ها ابوها» را تکرار کرده است و امام خمینی (ره) درباره حضرت زهرا (س)  فرمودند:« حضرت زهرا (س) زنی است که اگر مرد بود، نبیّ بود؛ زنی است که اگر مرد بود به جای رسول اللّه بود».

وی افزود: به درستی و با قوی‌ترین دلایل حضرت امام (ره)، فاطمه زهرا (س) را الگویی همگانی معرفی کردند و خود نیز این سفارش را عملی ساختند. شاگردان مکتب امام خمینی (ره) نیز تأسی از حضرت صدیقه طاهره (س) را برخود واجب دانسته و این رمز رستگاری و سعادت را هرگز رها نکرده و نمی‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شرافتی بیان کرد: حضرت زهرا (س) در زندگی خویش اصول بسیار محکمی داشتند و تا آخر عمر به آن‌ها پایبند بودند. این اصول عبارتند از:اصل بندگی و معنویت، اصل عفاف و حیا، اصل ایثار و فداکاری، اصل ساده زیستی، اصل سازگاری و کسب رضایت همسر، اصل محبت و عاطفه، اصل دشمن شناسی و شدت در مقابل جبهه نفاق و کفر، اصل عزم و اراده و اصل استقامت.

این کارشناس امور مذهبی ادامه داد: یک شاگرد مکتب حضرت زهرا (س) باید این اصول را در زندگی خود پیاده کند و از این گنج بی همتای الهی و خیر کثیر که به پیامبر هدیه شده است؛ بهره ببرد. سوره کوثر به خوبی و به روشنی حضرت زهرا سلام الله علیها را عطای الهی به پیامبرش، خیر کثیر و مضاعف و البته عنصری اصولی برای بستن زبان یاوه گویان و یاوه سرایان معرفی کرده است.

حضرت زهرا (س) بدون هیچ ترسی دربرابر جبهه نفاق ایستاد/ سپهبد شهید سلیمانی شاگرد مکتب فاطمی بود

وی با اشاره به سیره زندگی حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: بسیار روشن و پر واضح است که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز از حضرت زهرا (س) الگو گرفته و پیروزی ها، حسن عاقبت و این جاودانگی بی‌مانند را از عملی ساختن آن اصول فاطمی دریافت کرد. در واقع باید حاج قاسم را شعاعی از نور و خیر کثیر فاطمی بدانیم.

حجت الاسلام و المسلمین شرافتی گفت: حضرت زهرا (س) بدون در نظر گرفتن ملاحظات محافظه کارانه و بدون هیچ ترس و واهمه ای در ایامی که پشتوانه سترگی مانند پدر گرامی را از دست داد با منطقی تمام و کامل در مقابل زیاده گویی جبهه نفاق ایستاد و به مقر آن‌ها وارد شد و قهرمانانه برای یادآوری و بازآفرینی اسلام ناب، خطبه فدکیه را خواند؛ خطبه‌ای که سراسر عزت و دلاوری است.

حجت الاسلام و المسلمین شرافتی با اشاره به فرازی از حضرت زهرا (س) گفت: حضرت در فرازی فرمودند: «تَسْتَجیبُونَ لِهِتافِ الشَّیْطانِ الْغَوِىِّ، وَ اِطْفاءِ اَنْوارِالدّینِ الْجَلِیِّ، وَ اِهْمالِ سُنَنِ النَّبِیِّ الصَّفِیِّ؛ نداى شیطان فریبکار را لبّیک گفتید و به خاموش ساختن آیین حق و دین نورانى و از میان برداشتن سنّت پیامبر برگزیده کمر بستید.» حضرت که به بهانه دریافت حق خویش خطبه می‌خواندند،در فراز‌هایی هدف اصلی خود را زدودن کامل نااهلان از مسند خلافت پیامبر عنوان کرده و فضیلت‌های علی بن ابی طالب علیه السلام را بر آن مسند و در مقابل آن غاصبان یادآور شدند. درواقع از این حضور شجاعانه بود که حاج قاسم سلیمانی و دیگر شاگردان مکتب فاطمی مدافع حرم درس گرفتند و در دهان خطر رفتند.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در سخنرانی به مناسبت نوزدهم دی ماه یادآور شد: حضرت آقا فرمودند: «شهید سلیمانی هم دل و جگر داشت و به دهان خطر می‌رفت و ابایی نداشت؛ با تدبیر بود و هم منطق داشت برای کارهایش».در زندگی این شهید والامقام نیز هرگز ذره‌ای از محافظه کاری نمی‌بینیم. حضرت زهرا سلام الله علیها در خطبه و پس از آن بار‌ها حسرت خویش را از همراهی نکردن مردم و یا سکوت آنها بیان کردند و فرمودند: «ای فرزندان قبیله پیش چشمان شما میراث پدرم را ببرند! حرمتم بشکنند! در حالى که شما آشکارا مى‌بینید و مى‌شنوید و اخبارش به شما مى‌رسد. اما شما بیهوش و خاموش نشسته‌اید؟ در حالى که سرباز و نیروى بسیار دارید. ساز و برگ فراوان دارید و سلاح و سپر بى‌شمار. دعوتم را مى‌شنوید و پاسخ نمى‌گویید! فریاد من در میان شما طنین افکن است، اما چه سود که به فریاد نمى‌رسید...» این همراهی نکردن منجر به عاقبت به خیر نشدن آنها شد. اما سال‌ها و قرن‌ها بعد حاج قاسم سلیمانی راه یاری حضرت زهرا(س) را شناخت و با طی کردن آن، بهترین عاقبت‌ها را برای خویش رقم زد.

حضرت زهرا (س) بدون هیچ ترسی دربرابر جبهه نفاق ایستاد/ سپهبد شهید سلیمانی شاگرد مکتب فاطمی بود

این کارشناس مذهبی افزود: سردار سلیمانی با دلسوزی مضاعفی که نسبت به ما داشتند راز عاقبت به خیری در عصر کنونی را اینگونه رمزگشایی کرده و فرمودند: «برادران، رزمنده ها، یادگاران جنگ، یکی از شئون عاقبت به خیری نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب است. والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری این است. والله والله والله از شئون عاقبت به خیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان این انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید مهمترین محور محاسبه این است.»

حجت الاسلام و المسلمین معین شرافتی گفت: حاج قاسم سلیمانی این شاگرد مکتب حضرت زهرا (س) و این روضه دار و شهید ایام فاطمیه با اخلاصی هر چه تمام‌تر به سوی خدا پر کشید و شهدا وی را در آغوش کشیدند و از پرتوی اخلاص خویش، برترین مصلحت‌ها را نیز خداوند برای او رقم زد؛ این وعده‌ای از جانب حضرت فاطمه(س) بود که فرمودند: «هر کس بندگی خود را خالصانه براى خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت‌های خود را براى او رقم مى زند.» حال ما هستیم و پاسخ به این پرسش که آیا می‌خواهیم مانند حاج قاسم سلیمانی شاگرد مکتب حضرت زهرا(س) باشیم و مدافعی برای حرم و پرچم ولایت علوی باشیم یا نه؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۱:۵۶ ۲۱ دی ۱۳۹۸
یا زهرا یا زهرا ، یا حسین یا حسین از ترس اینکه گنه کاریم
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۱:۵۴ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سردار عزیز ما کناهکاران رو و کسانیکه هنوز زندگی کردن رو بلد نیستزم به ابروی زهرا ما رو دعا بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۱۱ ۲۰ دی ۱۳۹۸
سلام. ۱۰۰℅ این مطلب صحیح است ، این راز موفقیت و اقتدار وجذبه و خوشنامی و عزت و محبت « سرباز حاج قاسم سلیمانی» در دلهای مردم ایران همان« خودسازی با تسلیم و عمل به اسلام و تشیع √ ثقلین پیامبر√ یعنی باتقوا بودن» است که از یک غیرمعصوم این فرد را ساخته !! پس باید تصور کرد وجودامام زمان چند برابر حاج قاسم جذبه دارند!!!!! که بیاییم حاج قاسم سلیمانی رو الگو قرار بدیم و زندگیمان ضد او نباشد تا بلکه شرایط ظهور و دیدار و خلاصی از ظالمان و رفع مصايب زندگی غلط امروز فراهم شود!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۰ دی ۱۳۹۸
اللهم صل علی فاطمة وإليها وبعلها وبنيها وسرالمستودع فيها بعدد ما أحاط به علمک

مادرجان زهرا برای ظهوروبرای پیروزی سپاه اسلام درسراسر جهان دعا بفرمائید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۰ دی ۱۳۹۸
یا فاطمه زهرا سلام الله علیه به ما هم نظر کن انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ریاست محترم سازمان صدا و سیما
۱۵:۵۷ ۲۰ دی ۱۳۹۸
کاشکی مردم پیشرفت ها را در آنجایی که رهبری فرمانده آن بودن ببینند
متاسفانه وقتی نام صنعت مطرح میشه مردم خودروسازهای طماع را جلوی چشم می‌آورند که 40 سال خون ملت را مکیدن و به اندازه یک سخنرانی حاج قاسم هم خدمت نکردن
کاشکی صدا وسیما صدبار فیلم نبرد امواج را برای مردم نمایش دهد در کانال 1 و 2و3 تا ببینند چه بودیم و چه شد کاشکی خیلی چیزها برای مردم بیان میشد متاسفانه نگفتن
آخرین اخبار