گزارش/

۴۰ درصد واحد‌های دامداری در تعطیلی به سر می‌برند/ دامداران‌ تمایلی به پروار دام برای سال آینده ندارند

با وجود شرایط مساعد مرتع و افزایش چشمگیر تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل و نبود بازار، ۴۰ تا ۵۰ درصد واحد‌های دامداری در تعطیلی به سر می‌برند.
 
۴۰ درصد واحد‌های دامداری در تعطیلی به سر می‌برند/ دامداران‌تمایلی به پروار دام برای سال آینده ندارندبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امسال با وجود شرایط مساعد مرتع و صحرا در پی بارش های مناسب، تولید دام سبک و سنگین در حدی است که بسیاری از دامداران از انباشتگی دام در واحدهای دامداری انتقاداتی دارند و همواره خواهان صادرات دام برای رفع معضل کنونی هستند. این در حالی است که رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی لغو ممنوعیت صادرات را تهدید جدی برای تلاطم بازار گوشت در داخل می داند.

بسیاری از مسئولان بر این باورند که ۴۰ تا ۵۰ درصد واحدهای دامداری به سبب تعدد و انباشتگی دام و‌نبود تقاضا در بازار داخل در تعطیلی به سر می برند که اگر مسئولان وزارت صمت نسبت به صدور مجوز صادرات هر چند محدود اقدام‌نکند،‌ظرف چند ماه آتی در بخش تولید گوشت گوساله با مشکلاتی مواجه خواهیم شد چرا که بسیاری از دامداران به سبب نبود بازار از پروار سال آینده عقب ماندند.

علی رغم آنکه سال گذشته در پی نوسان نرخ ارز و گستره قاچاق از مرزهای کشور، قیمت دام زنده و به طبع گوشت قرمز در بازار به طور سرسام آوری افزایش یافت، اما امسال کنترل خروج غیرقانونی دام از مرزهای کشور و فراوانی تولید موجب شده قیمت دام نسبت به ابتدای سال ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش یابد.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از آخرین علل تعطیلی و انباشتگی دام در واحدهای دامداری و راهکارهای رفع این بحران با خبر شویم:
 

انباشتگی ۳۶۰ هزار راس دام در واحدهای دامداری/کاهش ۱۴ هزارتومانی قیمت گوساله در چند ماه اخیر

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از واردات بی رویه گوشت طی ماه‌های اخیر به کشور اظهار کرد: علی رغم آن که ۹۵ درصد گوشت مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، اما طی ماه‌های اخیر واردات بی رویه منجر به نابودی تولید داخل شد که اگر هر چه سریع تر تمهیداتی برای این موضوع اندیشیده نشود دامداران در دوره بعد تمایلی به تولید نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه وضعیت فعلی صنعت دامداری بحرانی است، افزود: در حال حاضر ۳۶۰ هزار رأس دام سبک و سنگین به سبب نبود بازار در واحد‌های دامداری انباشت شده که این امر مشکلات متعددی برای پروار بند‌ها ایجاد کرده است.

مقدسی با تأکید بر صادرات مازاد دام به بازار‌های هدف گفت: با توجه به انباشت چشمگیر دام روی دست پروار بند‌ها انتظار می‌رود که وزارت صمت اجازه صادرات ۲۰ هزار رأس گوساله با وزن بالای ۵۰۰ کیلو را به منظور خروج از بحران فعلی صادر کند.

این مقام مسئول خرید تضمینی دام را یکی دیگر از راهکار‌های کاهش انباشت دام در واحد‌های دامداری برشمرد و گفت: اگرچه خرید تضمینی دام می‌تواند به سبب کاهش انباشت دام در جلوگیری یا کاهش زیان دامداران تأثیرگذار است، اما به سبب بار مالی که بر دولت وارد می‌کند صادرات مدیریت شده می‌تواند علاوه بر رفع چالش های فعلی، مقداری ارز وارد کشور کند.

مقدسی از کاهش ۱۴ هزار تومانی قیمت گوساله زنده طی ماه‌های اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو گوساله زنده ۲۵ هزار تومان است در حالی که در ابتدای سال با نرخ ۳۹ تا ۴۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شد که با احتساب قیمت تمام شده دامداران در فروش هر کیلو دام با زیان حداقل ۶ هزار تومانی مواجه هستند که با این وجود جای این سوال مطرح است که چرا دولت همچنان به واردات گوشت اصرار دارد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور ادامه داد:‌دامداران طی نامه‌ای از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی خواستار صادرات دام زنده هستند که نظر وزارت جهاد در این زمینه مساعد است و همچنان آن‌ها در حال پیگیری هستند تا این ممنوعیت برداشته شود.

به گفته مقدسی، با توجه به آن کشور‌های حوزه خلیج فارس، عراق و اوراسیا از مقاصد صادرات دام ایرانی به شمار می‌روند، انتظار می‌رود که در آینده نزدیک صادرات دام به این کشور‌ها از سر گرفته شود تا کاهش قیمت در ماه‌های اخیر برای تولید کنندگان جبران شود.

آزادسازی صادرات دام بر التهاب بازار گوشت دامن می‌زند/ تعطیلی واحد‌های دامداری کذب است

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلی واحد‌های دامداری را تکذیب کرد و گفت: در حال حاضر برخی چوب داران و افرادی که منعفتشان در صادرات است با اظهاراتی مبنی بر انباشتگی دام یا تعطیلی دامداری‌ها به دنبال صادرات هستند در حالی که به سبب کاهش واردات گوشت خارجی دامداران در مضیغه نیستند.

وی افزود: با وجود کاهش واردات گوشت و کشتار دام‌های داخل فروش دام برای دامدار به صرفه است و این گونه نیست که دامداران با زیان مواجه باشند.

ملکی درباره تأثیر صادرات دام بر بازار گوشت داخل گفت: با آزادسازی صادرات دام دامداران دیگر تمایلی به عرضه دام در داخل کشور ندارند و بیشتر به فروش دام خارج از مرز‌ها با نرخ دلار تمایل دارند که این امر به سبب کمبود عرضه در داخل بر التهاب بازار گوشت همانند گذشته دامن می‌زند.

به گفته وی، مسئولان وزارت صمت به محض آزادسازی صادرات دام و لغو ممنوعیت خواهند دید که قیمت گوشت در بازار با چه نوساناتی مواجه خواهد شد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی متوسط قیمت هر کیلو دام زنده در شهرستان را ۳۶ تا ۳۸ هزار تومان و تهران را ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: تفاوت قیمت دام از شهرستان تا تهران تنها به هزینه‌های جانبی همچون حمل و نقل مربوط می‌شود، اما به طور کلی به سبب عرضه مناسب قیمت دام و کنترل قاچاق دام نوسانی را در بازار شاهد نیستیم.

۵۰ درصد واحد‌های دامداری در تعطیلی به سر می‌برند/ خطر ورشکستگی در کمین دامداران

منصور پوریان رئیس شورای صادر کنندگان دام کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه ۴۰ تا ۵۰ درصد واحد‌های دامداری در تعطیلی به سر می‌برند، اظهار کرد: با برگزاری نشست‌های صنفی که در مجمع دامپروری صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که ۴۰ تا ۵۰ درصد واحد‌های دامداری به سبب انباشتگی دام در تعطیلی به سر می‌برند چرا که این دامداران به سبب کمبود نقدینگی و نبود بازار نتوانستند برای سال آینده اقدام به پروار بندی مجدد دام کنند.

او افزود: طبق اذعان سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و معاونت امور دام با استمرار این روند طی ماه‌های آتی در بخش گوساله با مشکلاتی مواجه خواهیم شد چرا که دامداران به سبب انباشتگی دام نتوانستند اقدام به پروار بندی دام کنند.

پوریان ادامه داد: در حال حاضر وزن دام‌های موجود در واحد‌های دامداری به سبب نبود بازار به ۶۰۰ تن تا یک تن رسیده و همین موضوع موجب شده تا دامداران از پروار سال آ‌ینده عقب بمانند، به همین خاطر اگر هرچه سریع‌تر مسئولان وزارت صمت برای صادرات تمهیداتی نیندیشند بدون تردید در آینده‌ای نه چندان دور دامداران با خطر ورشکستگی مواجه می‌شوند.

به گفته وی علی رغم فروش دام زیر قیمت تمام شده، اما همچنان تعداد قابل توجهی دام سنگین در واحد‌های دامداری موجود است که تنها راه حل کاهش زیان تولید کنندگان و خروج دام‌های انباشت شده صادرات به بازار‌های هدف است.

رئیس شورای صادر کنندگان دام زنده کشور با اشاره به اینکه امکان خرید تضمینی دام سنگین برای دولت وجود ندارد، گفت: اگرچه برخی فعالان بازار خرید تضمینی را یکی از راه‌های کاهش انباشت دام در واحد‌های دامداری اعلام می‌کنند، اما به سبب واردات گوشت گوساله به اندازه کافی امکان خرید تضمینی برای دولت وجود ندارد و متأسفانه اعتراضات متعددی از سوی فعالان مبنی بر صادرات دام مطرح می‌شود در حالی که برای حمایت از تولید داخل چاره‌ای جز این امر نیست.

وی افزود: علی رغم انباشت دام در واحد‌های دامداری، اما شرکت‌های بسته بندی و قصابان قیمت گوشت را متناسب با نرخ دام کاهش ندادند که بدین ترتیب سود‌های هنگفتی به جیب می‌زنند.

رئیس شورای صادر کنندگان دام زنده کشور با بیان اینکه بسیاری از واحد‌های دامداری به دلیل هزینه‌های بالا و انباشتگی دام در آستانه تعطیلی هستند، اظهار کرد: بر این اساس از مسئولان ذیربط انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر اقدام به لغو ممنوعیت صادرات دام کنند چرا که خرید تضمینی تنها در بخش دام سبک میسر خواهد بود همان گونه که دولت قبل از ساعت ۹۵ تجربه‌ای در این خصوص داشته است، اما در بخش دام سنگین امکان خرید وجود ندارد و به سبب شرایط بحرانی دامداران صادرات تنها راه حل است.

تعطیلی ۴۰ درصد واحد‌های دامداری با اجرای هدفمندی یارانه‌ها/ افت ۴۰ درصدی قیمت دام سنگین نسبت به ابتدای سال

سعید سلطانی مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت انباشتگی دام در واحد‌های دامداری گفت: با توجه به انباشتگی تعداد قابل توجهی دام سنگین روی دست دامداران انتظار می‌رود که صادرات دام به بازار‌های هدف صورت گیرد در غیر این صورت روز به روز به تعطیلی تعداد واحد‌های دامداری افزوده می‌شود.

وی افزود: بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها ۴۰ درصد واحد‌های دامداری کشور تعطیل شدند که این اتفاق تأسف باری است که در صورت بی توجهی مسئولان ذیربط به دام‌های انباشت شده در واحد‌های دامداری می‌تواند مجدد تکرار شود.

سلطانی از روند کاهشی قیمت دام زنده طی ماه‌های اخیر در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت گوساله زنده ۲۵ هزار تومان و گوسفند زنده ۳۶ هزار تومان است که نسبت به ماه‌های اخیر قیمت دام سنگین ۴۰ درصد و دام‌سبک ۲۵ درصد افت قیمت داشته است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور ادامه داد: با وجود قیمت فعلی دام زنده نرخ منطقی هر کیلو گوشت گوساله برای مصرف کننده ۶۰ هزار تومان و گوشت گوسفند ۷۲ هزار تومان است که متأسفانه با قیمت‌های بالاتری در بازار فروخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی تأمین کنندگان گوشت با انباشت دام در کشور مواجه هستند، بیان کرد: بر این اساس از مسئولان ذیربط انتظار می‌رود دام‌های مازاد دامداران را خریداری و در سردخانه‌ها نگهداری تا در زمان مناسب به بازار عرضه کنند چرا که با استمرار روند فعلی به سبب افزایش هزینه‌های تولید دامداران قادر به ادامه راه نخواهند بود.

به گفته وی با توجه به ظرفیت دامداری در کشور برای تأمین نیاز داخل باید علوفه دام زنده یا گوشت قرمز وارد شود چرا که واردات هر سه آن منجر به نابودی تولید داخل می‌شود.

سلطانی صادرات دام به بازار‌های هدف را سوپاپ اطمینانی برای تولید کننده دانست و گفت: با وجود انباشت دام در واحد‌های دامداری و زیان چشمگیر تولید کنندگان صادرات مدیریت شده راه حل مناسبی برای حمایت از تولید داخل است و بی توجهی به تعدد دام در واحد‌های دامداری علاوه بر خطر تعطیلی تعدادی از واحد‌های دامداری می‌تواند احتمال شیوع بیماری را در واحد‌ها افزایش دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: علی رغم آن که بسیاری از فعالان بازار معتقد هستند که صادرات دام حتی به صورت محدود می‌تواند بر التهاب بازار گوشت دامن بزند، اما در شرایط فعلی به سبب زیان چشمگیر تولید کننده از ناحیه افت قیمت صادرات مدیریت شده تنها راه حل تعادل قیمت در بازار به شمار می‌رود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور در پایان تصریح کرد: با توجه به ازدیاد عرضه در برابر تقاضا از مسئولان تنظیم بازار انتظار می‌رود که یکی از پیشنهادات مبنی بر خرید تضمینی یا صادرات دام به منظور برقراری تعادل قیمت و حمایت از تولید داخل را بپذیرد تا همانند سال گذشته با تعطیلی تعداد قابل توجهی از واحد‌های دامداری روبه رو نشویم.

گزارش از آزاده محبی

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
قیمت همه چی ده برابر شده قیمت دام بالا نرفت هیچ پایینم اومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
وقتی بازا ر قیمت گوسفند زنده که از دامدار بدبخت میخرند 34 تومن هس باید گوشت کیلو 75 باشه نه 90 تومن. سودش داره دلال میخوره که یه ساعت وقت میزاره نه دامدار که با یه 8ماه پای یه بره با خوراک گرون بشینه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
وقتی گرگ به گله حمله میکنه نگاه نمیکنه صاحبش چی بدبختی کشیده صاحبش ۱۰تا گوسفند داره یا ۵۰۰تا من خودم ۱۵۰ تا گوسفند دارم باید ۱۰۰تاش و بفروشم خرج ۵۰تاشکنم یعنی امسال گرگ ۱۰۰تاشو خوردچه کنیم باین گرگها نه زور خودمان بهش میرسه نه زور سگمان
Iran (Islamic Republic of)
سلمان
۱۲:۳۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
ضرب ضرر ضرر ضرر گاوداری ضرر ضرر ضرر
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۲۲:۳۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
از پارسال تا الان هرچی ک فکرشو کتی گرون شده بجز دام گرون ک نشده هیچ ارزون هم شده البته از دامدار ارزون میخرن وگرنه گوشت همون کیلویی 90و 100تو قصابی ب فروش میره من پارسال وام ازدواجمع دادم گوساله خریدم یکسال هزینه کردم خودمم زحمت کشیدم امسال به همون قیمت پارسالم ازم نمیخره کسی بخدا همون پول پارسالمم گیرم بیاد راضیم اصلا نمیخرن اگرم میخرن اونقد میخرن ک همون پول خودتم گیرت نیاد شما مسولین برید با وارد کردن گوشت برزیلی ب دامداریهای اونا خدمت کنید و دامداریهای داخل رو نابود کنید خدا از سر تقصیرتون نگذره ک نابودمون کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۲ تير ۱۳۹۹
سلام جناب آقائی مسئول شما که با صادرات ‌دام مخالفین، پس لطف کنید یه خریدار برای دام های ما بفرستید چون دو سال پیش وام گرفتیم گوسفند خریدیم الان هیچکی گوسفند نمیخره، بانک هم پولشو میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
تو این مملکت حیف ادم وقت و سرمایه اش رو صرف تولید کنه بی تدبیری اقایون انتها نداره ـ.. ۵سال قبل میخواستم همه دام رو به ارز تبدیل کنم میشد ۱میلیون دلار اما امروز با دلار ۱۸هزار تمن سرمایه من ۵میل میشه....
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۲:۱۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
خیلی خوبه دیگه دامدار خوراک وعلوفه گران که میخره هیچکس نمیگه بیچاره دامدار اما مردم که میخان گوشت وشیر ۲۴۰۰تومانی بخرن میگن وای چقدر گران شده مردم بدبختن. تا آینده نزدیک خیلی از دامداران به جمع دلالان ماشین خودرو ومسکن می پیوندند .مردم گاواتون رو بفروشید یک بار ضرر کنید یک عمر خودتونو از بدبختی نجات دهید.
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۹:۵۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
لعنت بهتون که بدبختمون کردید . حالا دامداران رو هم به جمع بیکاران اضافه کردید
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۲:۰۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
فصل فراوونی گوسفندخریدم کیلوی ۵۰تومن بجا۲ماه ۵ماه نگهداشتم ۲۵ملیون خوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۳۰ دی ۱۳۹۸
سلام آقای ملکی اگه بره در شهرستان ۳۸هزاز میخوان بیاد من یکی از عشایر منطقه مراوتپه هستم ۱۰۰۰راس بره براش بفرستم ۳۵هزار با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۴۴ ۲۲ دی ۱۳۹۸
من در استان همدان دور بر ۴۰۰ راس دام داشتم که الان فقط ۱۰۰ دام مانده به این دلیل که هرچه خرید کردم چک دادم و موقع پرداخت چک بره ۲۵ کیلویی را تنها ۳۰ هزارتومان هرکیلو توانستم بفروشم اگر تا ۳ بهمن نتوانم چک را پاس کنم حتما ان ۱۰۰ تای دیگر هم خواهم فروخت لطفا چاره ای بیندیشید این بود حمایت از تولید ملی فقط یک شعار بود
Iran (Islamic Republic of)
دامدار
۰۶:۵۵ ۲۲ دی ۱۳۹۸
من متاسف هستم برای آقای ملکی به عنوان یک مسول که از حال روز بعد دامداریها خبر ندارند بهتر هست که جلوي دلارهای و قصابان گران فروش گرفته شود تا نابودی تولید کنندگان دام
United States of America
رحمن
۰۶:۲۶ ۲۲ دی ۱۳۹۸
کجا قیمت گوشت ۴۰در صد کاهش پیدا کرده شقه گوسفند با دمبه کیلویی۹۰۰۰۰گوسفندی فروش جزءکیلویی۱۲۸۰۰۰تومان.گوشت گاو هم با ده هزار تومان کمتر است...
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۰:۱۱ ۱۹ تير ۱۳۹۹
قیمت دام زنده منظوره
اونی که شما میخری سودش میره جیب قصاب و دلال نه دامدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۵ ۲۲ دی ۱۳۹۸
با سلام کاش فقط گوشت بود شیر هم قیمتی نداره مساوی با اب معدنی هست با این هزینه ایی ک برا تولید شیر دامدار میده هر وقت کارخانه لبنی دوست داشته باشه از شیر دامدار کم میکنه ولی قیمت محصولات خودش فرقی نمیکنه ایا واقعا این عدل هست
Germany
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۱ دی ۱۳۹۸
خواهشن یک فکری بکنید گوساله های من یک تن هم بیشتر باسکول میخورند ولی با این حساب و قیمت فعلی کیلویی ده هزار تومان ضرر میکنم گوساله باید بلای 32هزار تومان بشه که ضرر نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۵۰ ۲۱ دی ۱۳۹۸
وقتی از دامدار گوساله رو کیلویی ۲۵ میخرن ،گوشت باید کیلیویی۵۵ دست مشتزی برسه نه ۸۵، این۳۰ تومن میره تو جیب دلال
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۲۱:۴۵ ۲۱ دی ۱۳۹۸
من نمی‌دونم کی چی میگه فقط اینو بگم من یه راننده کامیونم. چند وقته دیگه جاده نمی‌رم .دوماه قبل ۴۰راس بره واسه پروار خریدم 60میلیون.تا الان حدودا ۸میلیون خوردن.دوماه هم خودم الاف.حالا کاملا پروار شدن.اما هیچکی ازم نمیخره.اگرم بخرن با کلی ضرر.یکی بگه پس ما چکار کنیم.هییی.توکل به خدا.خودش کمک کنه به زن و بچم.
Iran (Islamic Republic of)
خوش خیال
۲۰:۲۰ ۲۱ دی ۱۳۹۸
دامداری پرزحمت ترین وکم سود ترین کارهاست بریددلالی شغلای کادب بهترجواب میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۱ دی ۱۳۹۸
داریم به اهداف برنامه ریزی شده جهاد کشاورزی برای افزایش تولید ملی دست می یابیم برنامه ریزی که سالیان طولانی به طول انجامید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۱ دی ۱۳۹۸
دامداریا واقعا در حال ورشکستگی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۱ دی ۱۳۹۸
هزینه خرید دام هنوز بالاست... هزینه خوراک هم بسیار بالاست... هزینه های نگهداری هم همینطور... بیایید انصاف داشته باشیم...دامدار باید چکار کنه از این سو مدیریتی....
من میدونم جوابشو چی میدن... میگن به درک دامداریو جمع کن گوشت برزیلی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۱ دی ۱۳۹۸
دروغه . این فقط فیلم دامداری هاست که دولت را تحت فشار بگذارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۱ دی ۱۳۹۸
انباشتگی دام: همین که ارزان کنند و در داخل مصرف شود از تولیدکنندگان حمایت میشود.
Iran (Islamic Republic of)
بی غم
۱۱:۴۲ ۲۱ دی ۱۳۹۸
این هم از فعالیت مافیای دام که به خاطر منافع خود سعی در مجاب دولت برای صادرات دام زنده دارد اگر وارد کنیم بهتر از صادرات و التهاب بازار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۱ دی ۱۳۹۸
اگراینقدرگوشت زیاده چراتوان خرید گوشت نداریم دولت اینم صادرکن تابره نمیدانید چه کنید براتولیدکنندگان عده ایی رامیکوبید زمین عده ای رامیبرید عرش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۱ دی ۱۳۹۸
یک دامدارم کوچیک هستم و دنبال گرونی گوشت هم نیستم ولی انصاف هم خوبه، حاضرم مدیریت دام رو یک روز به این عزیزانی که میگن دامداری الان سود داره بدم تا حساب کار دستشون بیاد. با این وضع آینده جز وابستگی به گوشت نخواهیم داشت.
France
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۱ دی ۱۳۹۸
پس گوشت کیلوئی 80 ویا 100 تومن ضرره .وشماها ناراضی هستید. بکنیدش کیلوئی یه ملیون تا شاید راضی بشید. عزیزم اقای دامدار انسان سیری نداره.
Germany
حسین
۱۰:۴۴ ۲۱ دی ۱۳۹۸
آقای رئیس اصناف لطفاً قبل از اظهار نظر اگر فقط یک دقیقه با یک دامدار صحبت می کردی متوجه می شدی که وضعیت دامداران بسیار خراب است . جناب رئیس در حال حاضر قیمت گوساله زنده چاق 25تا 26 هزار تومان است ولی هزینه های تولید این گوساله تقریبا 33 هزار تومان است یعنی دامداران دارندبا 20 درصد زیان گوساله خودشان را میفروشند ولی همین گوشت گوساله در بازار بین 85 تا 100 هزار تومان است و این یعنی قصاب ها دارند طی یک روز کلیه زحمت دامدار را می خورند اون هم با 40 درصد سود شیرین و بدون دردسر . قیمت گوشت باید حد اکثر معادل 2.1 قیمت گوساله زنده باشد یعنی کیلویی 55 تا 60 هزار تومان ، این درحالی است که قصابها گوشت را به قیمت 85 تا 100 هزار تومان به مردم می فروشند . دامدار یک سال زحمت می کشد و باید با 20 درصد زیان دام خودش را بفروشه ولی قصاب یک روز با 40 درصد سود گوشت را به مصرف کننده می فروشد . لطفا در اظهار نظر های خود خدا را هم در نظر داشته باشید و همه چیز را باور نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۱ دی ۱۳۹۸
خدایش حق دامدار این نیست دوساله گوساله نگه داشتم همه وزن سنگینن با این بازاز بفروشم تا خرخره میرم تو ضرر اقایان مسئولان فکری برای دامدار بکشید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۰۸ ۲۱ دی ۱۳۹۸
آنهای که میگویند دامداری سود داره بیایند به این شغل ما که بخیل نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۱ دی ۱۳۹۸
مازاد هست و انقدر گوشت گران هست؟؟
گوشت کیلویی 80 الی 100تومن اون هم گوساله ارزان است؟

دامدار عزیز پا رو از گردن این مردم بیچاره بردارید، وضعیت شما هم خوب خواهد شد انشالله
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۵۱ ۲۲ دی ۱۳۹۸
دوست عزیز من دامدارم یکم نظرات رو بخون متوجه میشی ک دامدار داره ضرر میده سودش تو جیب دلاله گوشتی شما میخری ۸۰ از ما میخرن به ۲۰ تومن یکم فکر کن دوست عزیز
Germany
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۱ دی ۱۳۹۸
وزارت جهاد کشاورزی و کمیسیون کشاورزی مجلس در استراحت. بسر می ببرند ؟!!!
به نظر میرسد اینها شکوفه تدبیر و امید است !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سوپرگوشت باهرکیلو30هزارگیرون میده از اون طرف از دامدار8هزارتومن زنده کش ارزون مسخر
جمعه کل همینه راه حل یاصادرات یا خرید تضمینی دولت یا دامداریها یکی یه دست بشن اصلا دلم به کشتار گاه نفروشن تا سر یک هفته تکلیف معلوم بشه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۳۸ ۲۱ دی ۱۳۹۸
اقا قیمت بیارید پایین من و خانوادم ماهی یک بار گوشت می خوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۱ دی ۱۳۹۸
دامدار باید آذوغه را 5 برابر بخره و چون مسیولین فقط زورشون به دامدار میرسه خدای نکرده پستشون به خطر میفته ضررشا باید دامدار بده، و مسول بی پولی و دربدری مردم دامداره چون نمیتونن گوشت بخرن، ولی برای پراید و تمام اجناس دیگه پول چند برابر دارن بدن، دیواری کوتاه تر از دامدار پیدا نکردن چون اکثرا قشر روستایی و کم حرف و بدون نفوذ هستن
Germany
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۱ دی ۱۳۹۸
گرونی گوشت بدجوری تو دهن دامدارها مزه کرده حالا ناراحتن که افت قیمت کمی داشته و به این وسیله می خوان به روزهای طلایی خود برگردن بدون اینکه یادشون باشه که مردم به خاک سیاه نشستند اما اگر بازهم به زیاده خواهی ادامه بدن مردم هر روز کمتر از قبل مصرف خواهند کرد و این در نهایت بیشتر به ضرر دامداران خواهد بود . بهتره به حق خودشون قانع باشن که حرص و طمع آتش است که به جان و مال و حتی ایمان می افتد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۱ دی ۱۳۹۸
نه عمو گوشت یخی یک سال پیش لهستانی به قیمت. گوشت گرم کوشتار روز به دهان شما مزه کرده
Iran (Islamic Republic of)
محمد رزمنده
۰۹:۰۶ ۲۱ دی ۱۳۹۸
ماچون یک تشکل پویا متحد همه جانبه نگر فعال ومحقق وانقلابی در زمینه دامداری نداریم دچار هرج ومرج وبی برنامگی در صنعت دامداری وحتی طیور در سطح کشور شده ایم پیشرفت در ضمینه دامداری وصنعت طیور تا از بین بردن واردات ورشد صادرات نیاز به متولیان باهوش وباتجربه وخردمند وانقلابی ونیاز به یک برنامه وافق کوتاه مدت ودرازمدت دارد ارادتمند شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۱ دی ۱۳۹۸
همین جوری نمیشه گوشت خرید وای به اون روزی که صادرات هم بشه و عرضه در داخل کشور کم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۱ دی ۱۳۹۸
باید به آقای ملکی چند نکته را یاد آور شد:
اینکه ایشان علیرغم سمتشان از هزینه های تولید دام بی خبرند جای بسیار تعجب است چرا که با توجه به وضعیت موجود در بازار گوشت گوساله حداقل هر دامدار با هزینه ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان در طول یک سال و بدون احتساب مالیات و هزینه کارگری و ... دام ۵۰۰ کیلیویی خود را ۱۲ میلیون تومان میفروشد و این یعنی در خوشبینانه ترین حالت ۳ میلیون ضرر
گوشت ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومانی بازار در بهترین حالت با در نظر کیلویی ۲۷ هزار تومان از دامدار خریداری میشود که با توجه به وزن لاشه سودی ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان برای قصابها حاصل میشود
صادرات مدیریت شده و نه بی برنامه به عنوان سوپاپ اطمینان هم از ضرر زیاد دامدار جلوگیری میکند و هم آینده تولید گوشت را در کشور بیمه میکند
این که دائما ناله های دامداران از ضرر فراوان با وجود افزایش هزینه هایشان چه در سطح تولید و چه زندگی بخاطر تورم افسارگسیخته تفسیر به فریادهای عده‌ای چوبدار شود پس باید پرسید سود چه کسانی از گوشت های یخ زده بی کیفیت برزیلی قطع خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۰۸:۴۳ ۲۱ دی ۱۳۹۸
من خرداد ما دو تاذگوساله جهت پروار خریدم به هفته پیش گوشت را به گشتاذگاه با چهار میلیون ضرر فروختم. آقا مسیول اگر این ضرر نیست پس چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۱ دی ۱۳۹۸
دامدار نابود شد دیگه کی صادر میکنید دام رو
Iran (Islamic Republic of)
ادم
۱۱:۰۵ ۲۱ دی ۱۳۹۸
جهنم که نابود شد.اون موقع که گرون کردید صداتون در نیومد.یک سال دیگه من رنگ گوشت هم ندیدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۱ دی ۱۳۹۸
صادرات کنید
Germany
حسین
۱۳:۴۴ ۲۱ دی ۱۳۹۸
کسی که کار نکنه ، نمی تواند گوشت هم بخوره . شما مگه میتونی کا نکنی و مثلا یک فرش بخری البته به قیمت سال 96 ! شما حاضر هستی فقط یک روز فقط یک روز داخل دامداری کار کنی ؟ قدرت خرید مردم کم شده ولی همه چیز گران شده . و این دلیل نمیشه که صنف دامداری ورشکسته بشه بخاطر اینکه برخی از افراد نمی توانند گوشت بخرند . اگر ورشکسته شده ، دیگه قشر متوسط هم نمی توانند بخرند.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۸:۲۶ ۲۱ دی ۱۳۹۸
دو ماه دیگه عید نوروز که برسه تمام این انباشت دام حل میشه بعدش هم ماه رمضان میرسه تازه با کمبود گوشت قرمز روبه رو میشیم این طبیعیه که در مواقعی از سال با کمبود تقاضا در مورد هر کالایی مواجه بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۱ دی ۱۳۹۸
چون ازطرف دولت بزرگوارحمایت می شویم درب هرسه پرواربندیم را بستم ومسئولین راهرروزبخاطرحمایتهای بی دریغشان
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۸:۱۲ ۲۱ دی ۱۳۹۸
فقط بلدین حرف بزنین .این چندمین جلسه هست که گذاشتین و هیچ کاری انجام ندادین.اقايانو يخورده دل تون به حال مردم بسوزه .اخه این چه وضعی هست .من خودم ی دام دار هستم .هرچی خوراک برای دام خرید میشه با قیمت ازاد اخه یکی نیست بگه این جو گندم سویا ذرت دولتی به دست کی می‌رسه.فقط می‌گوید ی مشته دارن میمیرن ی مشت دیگه زنده میشن. حرف زدن به درد نمیخوره.حرف براي زن هست مرد بايد عمل بكنه.به فكرباشيد .مردم گناه دارن والاه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۸:۰۳ ۲۱ دی ۱۳۹۸
خود اقزایش قیمت یکباره دام غیر کارشناسانه و فقط به دلیل افزایش حبابی دلار و صادرات و قاچاق بی رویه آن به کشورهای همسایه با دخالت عربستان سعودی بود حال آنکه قیمت نهاده ها به آن مقدار تغییر نداشته است و قیمتها چنانچه یه قیمت قبل از گرانی یعنی گوشت کیلوئی 30هزار تومانهم برگردد باز هم توجیه اقتصادی دارد و این طمع زیاد دامداران است که رایت به فروش به قیمت منصفانه و تولید دوباره نمیدهند و این به نوعی خود تحریمی است ، و چنانچه همین الان دولت محترم بهبنده وام تولیدی بدهد حاضرم 400 راس راس دام گوشتی و همین مقدار دام داشتی را نگهداری کنم.
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۰۷:۵۹ ۲۱ دی ۱۳۹۸
دولت و مجلس باید شرایط صادرات را فراهم کند چرا هرقت انگیزه تولید نیست با افزایش قیمت سعی در جبران دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۱ دی ۱۳۹۸
حاضر هستید ورشکست بشید ولی قیمت گوشت پایین نیاد .مافیای گوشت اینها هستند مطمئن هستند با نابود کردن تولید از طریق واردات هم سود نصیبشون میشه .هم صادرات دست اینهاست هم واردات .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۲۱ دی ۱۳۹۸
خدا نگذره اونی که دوباره داره باعث میشه قیمت گوشت بالا بره
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۷:۲۶ ۲۱ دی ۱۳۹۸
هیچی به اندازه دام سود نداره..بحث ورشکستگی دام هم من قبول ندارم...اینا همش حرفه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۱ دی ۱۳۹۸
تو راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۱ دی ۱۳۹۸
ولی الان هزینه خورد خوراک خیلی بالاس ذیگه نمیصرفه
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد فراهانی
۰۷:۲۱ ۲۱ دی ۱۳۹۸
علاوه بر اون 40 درصد که شما میگید تولید هر واحد با یک سوم توان به تولید می پردازند چون به خاطر سیاست غلط دولت ها دامدار ها متحمل ضرر شدند ودر حال خروج از چرخه تولید شدند برای زنده شدن واحد های دامداری دولت باید وام بلا عوض به دامداری ها بدهد وصادرات دام ازاد باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۲۱ دی ۱۳۹۸
گوشت به اخرین قیمت خود رسید اکثر مردم قدرت خرید گوشت ندارند لطفا رحم کنید به ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۲ ۲۱ دی ۱۳۹۸
بخاطر اتفاقات و بلاهاي ناگهاني هر ايراني يك گوسفند ذبح نمايد تا اين بلا ها رفع شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۳۰ دی ۱۳۹۸
سلام واقعا متاسفم برای اقای ملکی امروز در این شرایط مدیر جهادی می خواهیم نه کارمند جهاد اقای ملکی فقط به فکر میز و پست هستی تورخدا لااقل با چندنفرکه تولیدکننده هستند واازدامداریهاکه نفس اخردارندمزنندیک بازدید میدانی داشته باشی مخالفت حضرتعالی با صادرات دام فقط به نفع مافیای وارد کننده اس شما صدای انها را بهتر میشنوی انشالله تیرمه ومرداد را هم میبینیم وضعیت تولید اون موقع هم شما متوجه نمیشوید چون فکر نکنم از تاق وپشت میزکار تکان بخورید بخدا دامدار ورشکسته شد پانزده ما است دام را پروار کردیم الان مخوهند بخرن ۲۵ هزار تومان حداقل هر راس چهار ملیون ضررش است اون وفت حضرتعالیمگید دامدار ضرر نمیکند حق باشماست دامدار از خوشی زیادی است که صداش درامده واقعابرای چنین مدیرانی متاسفم با توجه به شرایط کشور دو رهکار علاج کار است ۱ مجوز صادرات مدیریط شده خرید توسط پشتیبانی امور دام
آخرین اخبار