امام جمعه کرج :

دشمن شناسی وظیفه انقلابی هر فرد است/ درشناخت دشمن نباید سهل انگاری کرد

امام جمعه کرج در خطبه این هفته نماز جمعه گفت : دشمن شناسی وظیفه انقلابی مردم است و در شناخت دشمن نباید ساده‌ انگاری کرد .

دشمن شناسی وظیفه انقلابی هر فرد است/ درشناخت دشمن نباید سهل انگاری کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، آیت الله حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خطبه های امروز نماز جمعه این هفته گفت:  شهادت افرادی چون شهید سرافراز حاج  قاسم سلیمانی موجب اتحاد و شجاعت مردم و مسلمانان شد، خون سردار قاسم سلیمانی همان کاری را کرد که در زمان زندگی اش به دنبال او بود و دیدیم که در این چند روز شعار آحاد مردم و مسلمانان مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بود.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به  بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دشمن شناسی افزود: دشمن شناسی وظیفه انقلابی مردم است  و در شناخت دشمن نباید ساده‌ انگاری کرد و راه تعامل با دشمنان را هم باید شناخت.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: خداوند با شهادت بنده ای از بندگان اولین انتقام را از آمریکا گرفت آمریکا که تمام تلاشش را با تفرقه ها و نیرنگ ها برای تضعیف چهره دین اسلام به کار گرفته است.

خطیب جمعه کرج افزود: آمریکا در قدرت نمایی مثل آدم های مست و ملنگ بود که ما به او سیلی زدیم تا هوشیار شود و کمترین انتقام ما خروج او از منطقه بود.

او در ادامه گفت: انتقام گرفتن ما باید زیرکانه و بازدارنده باشد و در منطقه امنیت را ایجاد کند و فقط پرتاب چند موشک برای تسلای خاطر نباشد ما در این انتقام هدفمان کشتن افراد نبود هدف ما بازدارندگی و از بین بردن ابزار و ماشین آلات جنگی آمریکا بود.

آیت الله آیت الله حسینی همدانی به جنگ روانی دشمنان در رسانه ها و فضای مجازی اشاره کرد  افزود: جنگ روانی یکی از روش‌هایی است که دشمنان برای از بین بردن ما به کار می‌برند و هدف دشمن از بین بردن امنیت روانی جامعه است تا بتواند افکار جامعه را تحت تاثیر قرار دهند جنگ روانی ابعاد مختلفی دارد که یک بعد آن جنگ روایت هاست و برنده کسی است که در اولین فرصت مطالب را به عموم مردم القا کند و اولین جنگ و اولین خبر را با جذابیت‌های خاص در ذهن عموم مردم القا کند و این جنگ کم هزینه تر عمیق تر و کارآمدتر است و دشمن ضربه می‌زند بدون آنکه خسارتی ببیند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به بزرگ نشان دادن مسائل کوچک در جنگ روانی گفت : برای اینکه افکار عمومی را مورد حمله قرار دهند و دل‌ها را به سمت دیگری هدایت کنند در سال‌های اخیر نزدیک به ۸ هزار رسانه مکتوب و تصویری برای قرار دادن مردم در مقابل نظام به کار گرفتند و به مطلب سازی جنگ و صلح دست دادند اما به فضل الهی و روشنگری و بصیرت رهبر فرزانه انقلاب  و همراهی مردم نتوانستند به اهدافشان برسند.

امام جمعه کرج در ادامه افزود: افرادی داخل کشور تحت تاثیر جنگ روانی قرار گرفتند ، افراد خود فروخته که در فرصت‌های مختلف عقیده پلید خودشان را نشان دادند حتی به صورت نامه و همیشه نظام را متهم به جنایت کردند و حالا دلسوز و در این عرصه فعال شدند و برای اینکه مردم را به گونه ای وادار به عقب نشینی کنند با تشدید دوگانه سازی جنگ و صلح پرداختند و اگر  به دنبال انتقام باشیم دوباره سایه جنگ بر سرمان می‌آید و معیشت مردم سخت‌ تر خواهد شد و به مباحث می‌پردازند مثلا اینکه سردار سلیمانی قهرمان ملی بود و او یک نفر بود و نباید به خاطرش ملت را در مخاطره انداخت اینها صحبت هایی است که شیطان از دهان خود خارج می‌کند.

آیت الله حسینی همدانی گفت : مدیران و مسئولان برای به کارگیری افراد در مناصب مختلف به استعلام دستگاه‌های امنیتی توجه نمی كنند اگر این افراد تایید صلاحیت نمی شوند به دلیل این است که بودن آنها باعث مضرات خواهد بود و موجب فساد می شوند متاسفانه با این که تذکر دادم اما برخی دستگاه ها اقدام به کارگیری این افراد کردند درست در همان زمانی که مردم مشغول عزاداری بودند شروع کردند و عده ای را در مناصب چیدند این ظلم بر مردم است انتصابات در شهرداری کرج انجام شد که قابل قبول نیست و سریعاً باید جبران شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به انتخابات پیش رو گفت خبر رد صلاحیت ها تا دو روز آینده بیرون خواهد آمد و قبول و رد عده اى مورد اعتراض عده‌ای دیگر خواهد بود اگر اعتراضی هست قانونگذار فرصت داده و باید ضمن خویشتنداری و از طریق مجاری قانونی اقدام شود و همه باید در مقابل قانون خازه باشند.

خطیب جمعه در ادامه گفت : باید مراقب باشیم که به عنوان اعتراض مردم را براى حضور در انتخابات معيوس نكنند سرمایه گذاری دشمن برای عدم حضور مردم در انتخابات است و باید با دقت دشمن را نا اميد کنیم و همه باید سعی کنیم تا افراد متدین مردمی انقلابی و جوان را انتخاب کنیم.

آیت الله حسینی همدانی ضمن تشکر از مجلس و شورای نگهبان در تصویب طرح سه فوریتی براي تروریست خواندن ارتش امريكا گفت: همچنين از اقدام دولت براى گام پنجم در اجراى تعهدات هسته اى تشكر مى كنيم.

نماينده ولى فقيهه در استان  در پایان به خانواده هاى جانباختگان حادثه سقوط هواپيماى اوكراينى تسليت گفت.

انتهای پیام  / خ . م 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.