رئیس بنیاد نخبگان قم عنوان کرد؛

اشتغال به تحصیل ۱۴۰ هزار دانشجو و طلبه در قم

رضایی گفت: ۱۴۰ هزار دانشجو و طلبه در قم مشغول تحصیل هستند که می‌توانند در جهاد علمی نقش موثری داشته باشند.

اشتغال به تحصیل بیش از ۱۴۰ هزار دانشجو و طلبه در قمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محمد محمدرضایی،رئیس بنیاد نخبگان قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم بیان کرد: ۷۰ هزار دانشجو و بیش از ۷۰ هزار طلبه در استان قم مشغول تحصیل هستند که می‌توانند در مسیر جهاد علمی نقش موثری داشته باشند.

او تاکید کرد: ۴۰۰ تن از نخبگان استان قم مشمول تسهیلات نخبگانی و حضور در جشنواره‌های مختلف ملی و بین المللی قرار گرفته اند.

رئیس بنیاد نخبگان قم تصریح کرد: مخترعان و مبتکران خارج از مراکز علمی هم می‌توانند به بنیاد نخبگان بپیوندند، جامعه نخبگانی قم منحصر در مراکز دانشگاهی و حوزه‌های علمیه نیست.

محمدرضایی تاکید کرد: برخی از نخبگان استان حتی مدرک دیپلم هم ندارند، اما به دلیل ثبت اختراعات در دایره حمایت بنیاد نخبگان استان قم قرار گرفته اند.

او عنوان کرد: بنیاد نخبگان به عنوان یکی از معاونت‌های ریاست جمهوری تلاش می‌کند سیاست‌های راهبردی کشور را بر مبنای نیاز‌های اصلی کشور شناسایی کند.

محمدرضایی ادامه داد: نخبه شناسایی، نخبه گزینی و استفاده از توان نخبگان علمی و فرهنگی از مهمترین رسالت‌های بنیاد نخبگان است.

رئیس بنیاد تخبگان قم اظهار داشت: نخبگان با ظرفیت‌هایی که دارند باید خلا و نیاز‌های جامعه را شناسایی و در راستای رفع آن‌ها اقدام نمایند.

محمدرضایی عنوان کرد: همانگونه که انقلاب اسلامی از قم آغاز شد، جهاد علمی هم باید از این استان شروع گردد.

او  تاکید کرد: از مراکز آموزش عالی استان انتظار می‌رود زمینه‌های جهاد علمی را بیش از گذشته در دانشگاه‌های فراهم کنند.

رئیس بنیاد تخبگان قم در پایان اظهار داشت: قیام ۱۹ دی مردم قم پایه ریزی و شکل گیری انقلاب اسلامی را رقم زد.

محمد رضایی همچنین در گوشه‌ای از بیانات خود به منویات رهبری معظم انقلاب در بیانیه گام دوم در رابطه با اهمیت علم و دانش اندوزی اشاره کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار