نماینده، ولی فقیه در گیلان گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دست‌پرورده عالمان دین بود و به این دلیل دشمنان از اسلام می‌ترسند و سیلی خوردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (ص) و عرض تسلیت به پیشگاه امام زمان (عج)، مراسم بزرگداشت جمعی از علمای گیلان و دوازدهمین یادواره شهدای والامقام بلوار شهدای گمنام با سخنرانی آیت الله فلاحتی در مسجد صاحب‌الزمان (عج) پاسکیاب رشت برگزار شد.

آیت‌الله رسول فلاحتی در مراسم مذکور با اشاره به عنوان‌های معروف و مشهور علمای اسلام در روایات گفت: نخستین عنوان این است که از عالمان به عنوان جانشینان پیامبر اسلام (ص) یاد شده است.

او، دومین عنوان عالمان دین را وارث پیغمبران ذکر کرد و افزود: عالمان دین وارث تمام انبیای الهی محسوب می‌شوند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه سومین عنوان عالمان دین این است که علما امنای انبیا و رسولان الهی هستند، تصریح کرد: علما و فق‌ها امین پیامبران و امانتدار رسولان الهی هستند که در روایات به ما رسیده است.

آیت‌الله فلاحتی عالمان دین را جانشین پیامبر (ص)، وارث پیامبران و انسان‌های امین برای رسولان الهی دانست و بیان کرد: در طول یک‌هزار سال گذشته امنای دین سه کار بزرگ برای مردم انجام دادند.

وی به رنج بسیار علما در طول تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: یک درس خارج فقه گاهی مواقع ساعت‌ها فکر می‌خواهد بنابراین علمای شیعه خون دل‌ها خوردند تا اسلام بماند.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه تربیت انسان، بیان احکام خدا برای مردم و نگه‌داشتن مردم در صراط مستقیم ۳ اقدام بزرگ علمای دین در طول تاریخ اسلام است، خاطرنشان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دست‌پرورده عالمان دین بود و دشمنان به این دلیل از اسلام می‌ترسند و سیلی خوردند.

آیت‌الله فلاحتی به شخصیت‌ها و برجستگان ناشناخته دینی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: می‌طلبد مردم گیلان نسبت به مفاخر خود علم پیدا کنند.

وی با بیان اینکه گیلان در گذشته دروازه فساد، ابتذال و کفر اروپایی‌ها به کشور بود، گفت: اما دینمداری مردم گیلان همچنان پابرجاست، زیرا این استان سرشار از عالمان دین در طول تاریخ بوده است.

امام جمعه رشت تصریح کرد: عالمان دین موجب شدند مردم گیلان ولایتمدار باقی بمانند و این مردم تربیت شدگان علمای دین هستند.

در مراسم مذکور نام و یاد آیت‌الله سید حسن بحرالعلوم، آیت‌الله بهجت فومنی، آیت‌الله ضیابری، آیت‌الله لاکانی، آیت‌الله احسانبخش، آیت‌الله سید حسین رودباری، آیت‌الله حجتی، آیت‌الله محمدطاهر شرفی ماسوله، حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی نخستین امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان (عج) پاسکیاب، حجت‌الاسلام والمسلمین محجوب امام جماعت مسجد پاسکیاب، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا فاضلی، حجت‌الاسلام سید ابوطالب خدمت‌بین دانا، حجت‌الاسلام والمسلمین سهرابی و حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ عباس فیض مغربی گرامی داشته شد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.