دهمین جشنواره فیلم مردمی عمار به خط پایان رسید/ تقدیر از محمدرضا سرشار

آیین اختتامیه دهمین جشنواره فیلم مردمی عمار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین اختتامیه دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار شامگاه جمعه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

به دلیل فضای مردمی این جشنواره خانواده‌های هنر دوست و متدین، همانگونه که از اکران آثار استقبال کردند، در اختتامیه این جشنواره نیز حضور پیدا کردند.

دهمین جشنواره فیلم مردمی عمار به خط پایان رسید/ تقدیر از محمدرضا سرشار

جلوی در ورودی سالن اندیشه پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران، عراق، سوریه، سپاه فاطمیون، بسیج مستضعفین، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و... که نشانه اتحاد کشور‌های مسلمان علیه استکبار جهانی است، در اختیار حضار قرار گرفت.

پیش از آغاز مراسم سرود‌های انقلابی و موزیک ویدئو‌های ارزشی با محتوای مبارزه با آمریکای جنایتکار پخش شد.

شروع مراسم، تلاوت سوره کوثر با صدای محمد صدرا ابراهیمی، فرزند شهید مرتضی ابراهیمی بود. فرزندی که پدرش در آشوب‌های آبان ماه به شهادت رسید،

دهمین جشنواره فیلم مردمی عمار به خط پایان رسید/ تقدیر از محمدرضا سرشار

سپس سرود جمهوری اسلامی با همراهی حضار خوانده شد. در ادامه تصاویری از مراسم افتتاحیه، روند برگزاری جشنواره عمار، اتفاقاتی که حین برگزاری جشنواره رخ داد مانند شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، انتقام سپاه پاسداران، کارگاه‌های آموزشی، شب شعر، اکران فیلم‌ها و... پخش شد.

سالن مملو از جمعیت است و برخی روی پا برنامه را دنبال می‌کنند.


بیشتر بخوانید: برگزیدگان جشنواره فیلم عمار معرفی شدند


دهمین جشنواره فیلم مردمی عمار به خط پایان رسید/ تقدیر از محمدرضا سرشار

محسن اسلام زاده کارگردان مستند «خصوصی سوزی» برگزیده بخش پایش و پالایش اجتماعی گفت: هفته سختی بود. مایکل مور اتفاقات را دنبال کرد. او در آخرین پیامش از رهبر خواست که انتقام نگیرند و خودشان مشکل را حل می‌کنند. من به او می‌گویم نمی‌تواند با لابی‌های سیاست‌های آمریکایی کاری کند. او باید به خاورمیانه بیاید و با ساخت مستندی از این منطقه آگاهی پیدا کند.

اجرای قطعه‌ای از گروه سرود ندای ثامن بخش دیگری از برنامه بود. این گروه چندی پیش قطعاتی را مقابل شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند.

امیر عسگری کارگردان مستند «یکی از ما» و برنده فانوس همت مومنانه گفت: این چند روز وضعیت در کرمان خیلی غم انگیز بود. در غم داغ از دست دادن سردار سلیمانی بودیم. چند روزی‌ست نخوابیدم؛ ولی آمدم تا این جایزه را به خانواده سردار شهید پورجعفری تقدیم کنم. «حاج قاسم» به او گفته بود حسین تو باید تا قبر هم با من بیایی و دیدید که تا انتها باهم بودند.

در ادامه وحید حمیدی پزشکی که در مناطق مبارزه با داعش حضور پیدا می‌کرد، در این مراسم روی صحنه آمد و گفت: از اصحاب رسانه تشکر می‌کنم. خیلی با جرأت هستید که در همه جا حضور دارید. زمانی که آقای منفرد مجروح بودند دوستم یحیی می‌خواست فیلم بگیرد اما مدافعان حرم اجازه ندادند. پیش حاج قاسم رفتم و به حاج قاسم گفتم ما برای مجروحان کم نگذاشتیم. ایشان گفتند تلاش کنید فیلم این اتفاقاتی که می‌بینید را بسازید. گفتم مگر نگفتید کاری نکنید که دیده شوید. ایشان گفتند نه این موضوع فرق می‌کند. خانواده شهدا و مجروحان خیلی اذیت شدند. فیلمی بسازید که همه بدانند چه بر این‌ها گذشته است.

او در ادامه دو خاطره از اخلاص شهدای جنگ و دفاع مقدس گفت و ادامه داد: اصحاب رسانه کمک کنید منیت شیطانی خود را بکشیم و دیگر اینکه بفهمیم سرباز چه راهی هستیم.

تقدیر از محمدرضا سرشار

دهمین جشنواره فیلم مردمی عمار به خط پایان رسید/ تقدیر از محمدرضا سرشار

محسن مومنی شریف ریاست حوزه هنری که برای تقدیر از محمدرضا سرشار به روی صحنه آمده بود، گفت: شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در سال‌های قبل در این سالن حضور داشتند و سخنرانی کردند. ۱۲ سال پیش یکی از مراکز می‌خواستند برای استاد سرشار بزرگداشت بگیرند. مقام معظم رهبری گفتند باید از ایشان تقدیر شود و ایشان حق بزرگی به گردن ادبیات داستانی دارند.

وی ادامه داد: استاد اعتقادات راسخی دارند و با کلام پاکشان ارزش‌ها را بیان و اجرایی کردند. ایشان آینده نگری هم دارند و شاگردانی را تربیت کردند. بیش از شش میلیون تیراژ آثارشان است و به دلیل نگارش این آثار جایزه‌های فراوانی دریافت کردند که نشان می‌دهد چقدر آثار ایشان محکم و حرفه ایست. ایشان مسئولیت گروه کودک و نوجوان رادیو، واحد ادبیات حوزه هنری را داشتند و انجمن قلم و سوره نوجوان را تاسیس کردند. کتاب‌های ایشان از جمله کتاب حضرت محمد (ص) از رمان‌های برجسته انقلاب اسلامی است. امیدوارم سایه ایشان بر سر ما باشد.

در ادامه محمدرضا سرشار گفت: همیشه وقتی فتنه‌های بزرگ نازل می‌شود مردم باید انتظار فرج‌های بزرگ را داشته باشند. این فتنه‌ها یا حکم تذکر را دارد یا مجازات اشتباهاتی است که انجام شده است. این گلایه که چرا بر مردمان خوب بلا نازل می‌شود، مثل این است که گلایه کنیم چرا شیطان کار می‌کند. جهان اینگونه آفریده شده که انسان و شیطان باشند و انسان در این مبارزه پیروز شود و تعالی پیدا کند. در هر مبارزه طرفی پیروز خواهد شد که بتواند یک دقیقه بیشتر استقامت کند.

سپس با حضور یک مادر شهید و چند تن از فعالان عرصه هنر به ویژه مستند از استاد سرشار تقدیر شد.

دهمین جشنواره فیلم مردمی عمار به خط پایان رسید/ تقدیر از محمدرضا سرشار

پخش کلیپ از شهید سردار سلیمانی، دمام زنی و خواندن سرود‌های حماسی و اجرای زنده حامد زمانی بخش دیگر اختتامیه دهمین جشنواره فیلم عمار بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار