خروج دیزل قطار مسافربری در زاهدان/حادثه تلفات جانی نداشته است

رئیس روابط عمومی اداره کل راه آهن جنوب شرق کشور از خارج شدن دیزل  یک قطار مسافربری در مسیر زاهدان_ تهران خبر داد.

 امیری رئیس روابط عمومی اداره کل راه آهن جنوب شرق کشور( زاهدان) در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: دیزل یک قطار مسافربری در مسیر زاهدان به تهران  در محدوده تونل‌های رودماهی شهرستان زاهدان بر اثر سیل از خط خارج شد.

او در تشریح آخرین جزییات از خروج دیزل قطار مسافربری در مسیر زاهدان به تهران گفت: این حادثه بین ساعت ۹ تا ۱۰ صبح امروز به علت ریزش سنگ و ورود سیلاب در محل تردد قطار زاهدان - تهران رخ داد.

امیری افزود:در حال حاضر این قطار در محدوده تونل‌های منطقه رودماهی متوقف شده است و به دلیل جاری شدن سیل در آن منطقه به قطار اجازه حرکت داده نمی شود.

او افزود:در این حادثه واگن های مسافربری دچار مشکل نشدند و تنها دیزل قطار از ریل خارج شد که هماهنگی ها برای اتصال و بازگرداندن آن به قطار درحال انجام است.

حادثه قطار زاهدان تلفات نداشته است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هیچ تلفاتی از حادثه اتفاق افتاده برای قطار زاهدان _ تهران گزارش نشده است.

عباس ارجمندی افزود: کارشناسان در حال بررسی جزئیات هستند و اعضای مدیریت بحران هم اکنون در منطقه حضور دارند.

او شمار مسیرهای ارتباطی بسته شده استان بر اثر سیلاب را ۱۶ محور عنوان کرد و افزود: این محورها براثر بارندگی های شدید و طغیان رودخانه های محلی از شب گذشته تاکنون مسدود شده است.

ارجمندی افزود: تلاش راهداران برای بازگشایی مسیر با قوت ادامه دارد و یک تیم کمکی کارشناسی از راه آهن بم در حال اعزام به محل توقف قطار هستند .

او افزود: در حال حاضر این قطار با قریب به ۲۲۰ نفر مسافر بین تونل ۶و ۷ به دلیل آبگرفتگی و انباشت آب و سنگ متوقف شده است.

حرکت قطار تا ۲ ساعت دیگر

سالارزهی مدیر روابط عمومی استانداری در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:قطار تهران به زاهدان در کیلومتر ۱۵۲۴ بین تونل ۶و ۷با۲۲۰ مسافر به علت آبگرفتگی آب و سنگ یکی از چرخ های دیزل از ریل خارج و بلافاصله متوقف می شود.

سالارزهی در تشریح جزییات بیشتر در خصوص این حادثه افزود:تنها یکی از چرخ‌های دیزل از روی ریل خارج شد و هیچگونه واژگونی برای سالنهای قطار رخ نداده است.

او با بیان اینکه این مسیر تا ۲ ساعت دیگر آماده تردد مجدد قطار خواهد شد، افزود:لوکوموتیو کمکی از کرمان درخواست شده است که تا ساعت ۱۲:۳۰ امروز به محل توقف قطار خواهد رسید.

بنا به گفته مدیرکل راه آهن جنوب شرق، این مسیر حداکثر تا دو ساعت آینده بازگشایی و تردد قطار روال عادی خود را طی خواهد کرد و هرگونه واژگونی و ایجاد سانحه برای قطار و مسافرین تکذیب می شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار