رصد فضای مجازی به منظور پیشگیری از تخلفات انتخاباتی

رئیس کل دادگستری چهار محال و بختیاری از رصد فضای مجازی به منظور پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری چهار محال و بختیاری در سومین نشست ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی اظهارداشت: در راستای نظارت بر فعالیت‌های انتخاباتی کمیته‌ای با رویکرد پیشگیرانه و به منظور رصد فضای مجازی و تعیین مصادیق مجرمانه تشکیل خواهد شد که در این کمیته تمام فعالیت نامزد‌های احتمالی، فعالیت طرفداران نامزد‌ها و فعالیت‌های انتخاباتی زود هنگام رصد می‌گردد.

او افزود: امید است با تلاش دستگاه‌ها و نهاد‌های ذیربط این انتخابات با حضور حداکثری و پرشور و به دور از بی اخلاقی‌ها و بی قانونی‌ها از طرف انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان برگزار شود.

بهرامی اضافه کرد: نقش سنگین رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در این زمینه باید جدی گرفته شود و تلاش در جهت التهاب و بحث‌های غیر اخلاقی در جریان انتخابات دراین حوزه بدون شک زیبنده نخواهد بود.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان گفت: در کمیته رصد فضای مجازی کنترل و نظارت بر رسانه‌ها و مطبوعات شامل ابزار فضای مجازی و حقیقی ابتدا از طریق تذکر انجام خواهد شد و اگر نتیجه مطلوب با نظر دادستان مربوطه حاصل نگردید اجبار اشخاص به برداشتن مطالب کذب، شایعات و مطالب تنش زا و غیر واقعی درباره مباحث انتخاباتی مورد توجه و اهتمام جدی قرار خواهد گرفت.

بهرامی تیجه و محصول کارکرد ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان را در ایجاد سلامت انتخابات، ارتقای اعتماد عمومی و افزایش مشارکت حداکثری مردم با رویکرد جلوگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی و رسیدگی سریع به پرونده‌های مرتبط با جرایم انتخاباتی دانست و ابراز امیدواری کرد: انتخابات پیش رو در فضای آرام، سالم، رقابتی و با مشارکت حداکثری مردم برگزار گردد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.