بیش‌از هزار نفر در سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۱۷۳ نفر آسیب دیده سیلاب ۲ روز اخیر در استان توسط نیرو‌های این جمعیت امدادرسانی شدند.

بیش‌از هزار نفر در سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: براساس اعلام ستاد مدیریت بحران و هشدار هواشناسی، تمامی نیرو‌ها و دستگاه‌های خودرویی و امداد و نجات شعب تا خروج سامانه از استان، تمامی مرخصی‌های پرسنل لغو و همه امدادگران و نجاتگران به حالت آماده باش کامل در آمده‌اند.

او افزود: آمادگی لازم برای حضور و خدمات رسانی به آسیب دیدگان حوادث در بخش‌های مختلف این جمعیت با بهره‌گیری از تجهیزات سبک، نیمه سنگین و سنگین امداد و نجات، بالگرد و خودرو‌های سبک و سنگین وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: بارندگی‌های اخیر ۱۳ شهرستان و ۲۷ روستا در استان را درگیر کرد که با تلاش شبانه‌روزی نیرو‌های امدادی در مناطق گرفتار در سیلاب هزار و ۱۷۳ نفر شامل ۲۸۵ خانوار دچار آسیب شدند که ۳۳۵ نفر آنان در چادر اسکان اضطراری یافتند.

اوگفت: ۸۰ دستگاه چادر امدادی، ۱۴۲ تخته موکت، ۲۷۳ تخته پتو و ۱۶۷۷ کیلوگرم نایلون سنگری، ۴۶۴ قوطی کنسروجات و تعداد قابل توجه‌ای موادغذایی به همراه فانوس از جمله اقلام توزیع شده در بین آسیب دیدگان ناشی از سیلاب در سیستان و بلوچستان بوده است.

راشکی بیان کرد: ۳۵۷ نفر نجاتگر به همراه ۵۰ نیروی کادر در قالب ۷۷ تیم عملیاتی کار امدادرسانی به آسیب‌دیدگان را بر عهده دارند.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار