نقاط ضعف و قوت نمایشگاه ملی صنایع دستی از نگاه هنرمندان

خوب و بد نمایشگاه ملی صنایع دستی از نظر برخی هنرمندان را در آستانه برگزاری دوره جدید آن بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به زمان برگزاری سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی نزدیک می‌شویم؛ بهتر است با مرور کارنامه سی و دو دوره‌ای این نمایشگاه، بیش از پیش به تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف آن توجه کنیم.

ما در این گزارش تلاش می‌کنیم همراه با شما سفری به گذشته داشته باشیم و دوره‌های مختلف نمایشگاه ملی صنایع دستی را مرور کنیم.

سید نظام الدین دلفانی هنرمند صنایع دستی، خدمات دوره‌های گذشته نمایشگاه صنایع دستی و غرفه‌بندی آن را بسیار ضعیف دانست و گفت: اگرچه در دوره‌های متعدد نمایشگاه شرکت کرده ام، اما دو سال است که در آن مشارکت نمی‌کنم.

شهرام امیری، هنرمند صنایع دستی هم که در برخی از دوره‌های پیشین برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی شرکت و از سایر دوره‌های برگزاری این نمایشگاه بازدید کرده است، زمان برگزاری سی سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی را با توجه به شرایط حاکم بر جامعه چندان مناسب ندانست و گفت: نمایشگاه ملی صنایع دستی پیش از این به صورت سوبسیدی و پولی برگزار می‌شد، اما در سال‌های اخیر شاهد پولی شدن نمایشگاه هستیم و این امر باعث شده هنرمندان کمتر از قبل برای شرکت در نمایشگاه ملی صنایع دستی استقبال کنند.

گفتنی است برخی از هنرمندان نیز ضعف در اطلاع‌رسانی را یکی از نقاط ضعف نمایشگاه ملی صنایع دستی و تقویت آن را ضروری می‌دانند.

در هر صورت همه ما می‌دانیم هر رویدادی که برگزار می‌شود نقاط ضعف و قوت بی‌شماری دارد، اما مهم این است که بتوان با کم‌رنگ کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت آینده بهتری را برای آن رویداد رقم زد. به عنوان نمونه در برخی از دوره‌های پیشین برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی کار‌های خلاقانه‌ای شد که به نظر می‌رسد جاذبه نمایشگاه را برای مخاطبان افزایش داده بود. از جمله این کار‌های خلاقانه می‌توان به برپا کردن سفره‌های هفت‌سین استان‌های مختلف کشور در سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اشاره کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار