هنری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قصه‌خوانی در نظام آموزشی کشور ما مغفول مانده است

یک کارشناس علوم تربیتی گفت: قصه‌خوانی در نظام آموزشی کشور مغفول مانده، این در حالی است که در کشور‌های پیشرفته دنیا مدارس زنگ کتاب‌خوانی دارند.

غلامعلی هنری مدرس دانشگاه و کارشناس علوم تربیتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قصه‌خوانی و داستان‌خوانی در نظام آموزشی کشور ما مغفول مانده است، اظهار کرد: این در حالی است که در کشورهای پیشرفته دنیا مدارس زنگ کتاب‌خوانی دارند.

او گفت: امروزه دانش‌آموزان دوره ابتدایی مشتاق گوش دادن به داستان‌ها هستند اما در مدارس کشور ما به این موضوع توجه چندانی نمی‌شود.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: دروس علوم انسانی به ویژه دروس تاریخ، علوم اجتماعی و دینی از جمله درس‌هایی هستند که بیشترین پتانسیل را برای قصه‌گویی دارند.

هنری با بیان اینکه در روش‌های آموزش اسلامی نیز داستان‌خوانی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: در این نوع روش آموزشی کودکان الگوهای خود را در بین کتاب‌ها پیدا می‌کنند و توجه آنها نیز بیشتر جلب درس می‌شود.


بیشتر بخوانید: مطالعه؛ سرگرمی رایگان برای زندگی مطلوب/ با کتاب خواندن در عرض ۳۰ ثانیه بخوابید


او ادامه داد: به جز علاقه‌مندی دانش‌آموزان حفظ طولانی مدت مطالب  در ذهن هم از دیگر مزایای قصه‌خوانی است و داستان‌خوانی باید جایگزین سخن وری معلمان در کلاس‌ها شود.

هنری با اشاره به مهارت پایین معلمان در ارائه دروس به سبک داستان‌خوانی، تصریح کرد: در دانشگاه تربیت مدرس درس ادبیات کودک به معلم‌ها تدریس می‌شود اما این واحد درسی  را معلمان آنچنان جدی نمی گیرند.

او  یادآوری کرد: ادبیات کشور ما شیرین و پر از حکایت‌های شنیدنی است که می‌توان در نظام آموزشی کشور از آنها بهره برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار