وجود ۲۱۸ صندوق اعتبارات خرد کشاورزی در استان

زنان روستایی می‌توانند بدون داشتن ضامن از این صندوق‌ها وام بگیرند و برای خود کسب کار ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شیبانی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان گفت: طرح صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی  از جمله طرح هایست که از سال ۸۴ در استان اجرا شده است.

اوبا اشاره اینکه این صندوق به صورت قرض الحسنه است  افزود: اعضا ماهیانه پس انداز های خود را به این صندوق  قرض الحسنه انتقال می دهند.

 شیبانی با بیان اینکه زنان روستایی به عنوان نیمی از جمعیت روستا نقش مهمی را در اقتصاد خانوار روستایی و اقتصاد کشاورزی دارند گفت: مدیریت این صندوق به عهده سه نفر از زنان است که از خود جامعه محلی با رای اعضای صندوق انتخاب می‌شوند .

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان گفت: از سال ۹۵ رنان روستایی می توانند تسهیلات را از این صندوق دریافت کنند  و با افزایش سرمایه  شغلی را  ایجاد یا توسعه دهند. 

او اظهار کرد: پایداری این صندوق‌ها در روستاها به این دلیل است که این صندوق هاخودگردان هستند و وابسته به بخش دولتی نیستند.

شیبانی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان گفت: این صندوق ها چون دسترسی زنان روستایی را از منابع مالی فراهم کرده است توانسته تحول خیلی خوبی در بحث توانمند سازی زنان روستایی داشته باشد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان با اشاره به اینکه در حال حاضر این صندوق ها  ۸ هزار نفر عضو هستند و سرمایه این صندوق ها ۲ میلیارد تومان است گفت: این به صورت ماهیانه در اقتصاد روستایی گردش میکند و طبق قانون ۵۱ درصد اعضا سهام می گذارند ۴۹ درصد آن را دولت تامین میکند.

او تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان‌های درمیان سرایان و خوسف این صندوق را داریم وبرنامه آتی ما این است که بتوانیم درسایر شهرستان‌ها این صندوق هارا ایجاد کنیم.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار