صلاح زواوی:

۲۰۰ شهرک صهیونیست نشین از زمان صلح اسلو احداث شده است

سفیر فلسطین گفت: شهرک سازی صهیونیست ها رو به افزایش بوده و از زمان صلح اسلو ۲۰۰ شهرک صهیونیست نشین احداث شده است.

ککبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سفیر فلسطین در تهران طی نشستی که در محل سفارت این کشور در تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: تسلیت عمیق خود را به رهبر معظم انقلاب، روسای سه قوه، خانواده سپهبد سلیمانی و بقیه خانواده‌های شهدای داغدار اعلام می‌کنم و بابت حادثه دردناک هواپیمای اوکراین به خانواده‌های داغدار و سفارت اوکراین در تهران و دولت این کشور تسلیت می‌گویم.

او خاطرنشان کرد: شهادت برادر مجاهد ابومهدی را به سفارت، ملت و دولت عراق تسلیت عرض می‌کنم. به سفارت سلطنت عمان در تهران و مردم عمان به خاطر رحلت سلطان قابوس تسلیت عرض کرده و به پادشاه جدید این سمت را تبریک می‌گویم.

زواوی با گرامیداشت ۵۵ مین سالگرد آغاز انقلاب مسلحانه فلسطین، عنوان کرد: فلسطین فقط مساله ملی و مختص فلسطینیان، اعراب و مسلمانان نیست، بلکه مساله‌ای است که برای همه مردم دنیا مهم است.

سفیر فلسطین با بیان اینکه مظلومیت مردم فلسطین برای همه آشکار است، گفت: صهیونیسم و آمریکا، دولتی را داخل ملت فلسطین ایجاد کردند و در ادامه آن هم  آمریکای و ترامپ هر روز بدترین اقدامات را علیه ملت فلسطین و همه ملل دنیا انجام می‌دهد.

او ادامه داد:ما نزدیک ۶۰ کشور اسلامی هستیم، ولی وقتی این را میگویم یاد حدیث پیامبر میفتم که روز فرا میرسد به شما هجوم می‌اورند، ولی قدرت شما همچون کفی بر روی سیل است.

زواوی با تشریح پیمان اسلو گفت: رهبری فلسطین به دنبال راه حل بودند؛ به ما گفتند دولتی در کرانه غربی و قدس شرقی برای شما تشکیل دهیم و اسلو ۱۹۹۳ از بطن این تفکرات بوجود آمد. قرار بود در سال ۱۹۹۹ دولتی برای فلسطین به پایتختی قدس شرقی تشکیل شود که تاکنون متاسفانه چنین نشده است.

سفیر فلسطین عنوان کرد: وقتی اسلو امضا شد چندین هزار نفر در کرانه غربی بودند و ۱۰ تا ۱۵ شهرک صهیونیستی وجود داشت که تعداد شهرک‌ها به بیش از ۲۰۰ شهرک و تعداد جمعیت‌شان بیش از یک میلیون نفر افزایش یافته است. همان زمان من گفتم اگر اسلو دولتی به ما بدهد جلو در سفارت در خیابان خواهم رقصید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار