کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ورود سامانه جدید بارشی از شمال غرب به کشور/ کولاک برف و کاهش دید در جاده‌های برخی استان‌ها

گودرزی گفت: با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور طی روز دوشنبه در برخی استان‌ها شاهد بارش برف خواهیم بود.

محبی/ ورود سامانه جدید بارشی از شمال غرب به کشور/ کولاک برف و کاهش دید در جاده‌های برخی استان‌هافریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو باخبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره با اینکه امروز سامانه بارشی در شرق کشور فعال است، اظهار کرد: امروز با فعالیت‌های سامانه بارشی در شرق کشور شاهد استمرار بارش باران در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان خواهیم بود و از اواخر وقت امشب به تدریح این سامانه از مرزهای شرقی خارج می‌شود.

او از ورود سامانه جدید بارشی از شمال غرب به کشور خبر داد و گفت: از اواخر وقت امشب با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور بارش باران طی روز دوشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان و همدان پیش بینی می‌شود.

گودرزی ادامه داد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی سامانه جدید بارشی روز سه شنبه مناطقی از مرکز زاگرس مرکزی و جنوبی را در برمی‌گیرد و  از بعد از ظهر این روز فعالیت این سامانه در خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز می‌شود.

به گفته او روز چهارشنبه با فعالیت این سامانه بارشی محدود به تنگه هرمز و دریای عمان شاهد رگبار باران رعد و برق وزش بادهای شدید و افزایش ارتفاع موج در این مناطق خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی از استمرار بارش باران در برخی دیگر از مناطق کشور خبر داد و گفت: با شمالی شدن جریانات از ظهر دوشنبه برای سواحل دریای خزر بارش باران انتظار می‌رود به طوری که از ظهر دوشنبه تا اواسط ظهر سه شنبه بارش باران در غرب سواحل دریای خزر، گیلان و غرب مازندران ادامه دارد.

 

خبری از بارش باران طی چند روز آینده در پایتخت نیست

 
او با بیان اینکه طی چند روز آینده بارندگی برای تهران پیش بینی نمی‌شود، اظهار کرد: امروز آسمان تهران صاف و در بعد از ظهر با افزایش ابر همراه خواهد بود و ضمن آنکه فردا صبح دمای تهران به ۲ درجه زیر صفر می‌رسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان نسبت به لغزندگی جاده‌ها و اختلاف در تردد محورهای مواصلاتی خبر داد و گفت: با ورود سامانه جدید بارشی به کشور در روز دوشنبه در نیمه جنوبی استان آذربایجان غربی،‌غرب کردستان،‌ شمال غرب و کرمانشاه بارش برف خواهیم داشت که به سبب لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف، مه آلودگی، کاهش دید و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی به شهروندان توصیه می‌شود که در صورت تردد در این جاده‌ها مجهز به تشکیلات زمستانی باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار