امکان بررسی‌های ژنتیکی اجساد در کردستان وجود ندارد

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان گفت: در حال حاضر امکان بررسی‌های ژنتیکی اجساد در کردستان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان به پیشرفت 80 درصدی این پروژه اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه بسیاری از نیازهای استان در این خصوص برطرف خواهد شد.

او افزود:در حال حاضر به دلیل کمبود زیرساخت‌ها و تجهیزات بررسی‌های ژنتیکی به استان‌های مجاور ارسال می‌شود که در صورت اتمام و افتتاح این پروژه این مشکل نیز حل می‌شود.

خانی‌آباد اضافه کرد: در حال حاضر تنها یک تخت تشریح اجساد در آرامستان بهشت محمدی سنندج وجود دارد که در صورت افتتاح ساختمان جدید پزشکی قانونی استان، امکان انجام تشریح 5 جسد به صورت همزمان فراهم می‌شود.

او عنوان کرد: سردخانه برای نگهداری متوفی در این ساختمان جدید دیده شده که در مجموع این ظرفیت نقش مهمی در حذف پراکنده‌کاری‌ها ایفا می‌کند.

خاطرنشان کرد: در سانحه برخورد تانکر حامل سوخت با اتوبوس و مرگ 11 نفر در این سانحه، به دلیل نبود امکانات این اجساد به صورت پراکنده در مکان‌های مختلف بررسی شدند که این کار علاوه بر فشار کاری به مجموعه، خدمات‌رسانی به مردم را هم با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان گفت: در سال‌جاری دو میلیارد تومان اعتبار برای پروژه ساختمان جدید پزشکی قانونی در نظر گرفته شده بود که در سفر رئیس قوه قضائیه به استان نیز 3 میلیارد تومان برای تکمیل آن اختصاص دادند که امیدوارم به موقع تامین اعتبار شود.

او در ادامه نیاز استان به یک سوله بحران را جدی دانست و گفت: این سوله یک فضای مسقف و آماده با امکانات لازم است که در مواقع بحرانی از آن برای نگهداری اجساد استفاده می‌شود.

خانی‌آباد خاطرنشان کرد: این موضوع به استاندار و شهردار سنندج پیشنهاد شده که امیدواریم با همراهی و همکاری این عزیزان چنین سوله‌ای در استان مهیا شود.

او یادآوری کرد: یک قطعه زمین به مساحت یک‌هزار متر در کنار ساختمان جدید پزشکی قانونی در بهاران سنندج وجود دارد که می‌توان سوله مورد اشاره را در آن ایجاد کرد.

منبع:فارس

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.