نخستین سامانه مه‌پاش ضدسرقت پدالی در کشور اختراع شد

سیستم مه‌پاش ضدسرقت پدالی توسط محققان ایرانی برای نخستین‌بار در خاورمیانه اختراع شد.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،دقایق اولیه در یک سرقت بسیار سرنوشت‌ساز هستند و بهترین سیستم ضدسرقت، سیستمی است که بتواند سارقان را قبل از اینکه به اجناس دسترسی پیدا کنند، متوقف سازد.

دزدگیر‌های متعارف سارقان را متوقف نمی‌سازند بلکه فقط برای کسی که از محل سرقت دور است سیگنالی اعلام هشدار می‌کنند؛ همچنین دوربین‌های مداربسته نیز مانع سرقت نشده بلکه فیلم‌های ضبط شده را در اختیار مالباختگان قرار خواهد داد.

این درحالی است که با نصب سامانه FP ۶۰۰ در محل، پس از ورود سارقان، سامانه مذکور با تولید حجم زیاد مه و کاهش شدید میدان دید در مدت‌زمان کوتاه امکان تردد و حرکت راغیرممکن و ظرف مدت کمتر از ۲۰ ثانیه محوطه کاری مملوء از مه شده و تا رسیدن پلیس، سارقان نمی‌توانند اجناس قیمتی را سرقت کنند.

این سامانه تنها سامانه ضدسرقت است که در سرقت‌های مسلحانه می‌تواند سرقت را متوقف کند و نحوه کارکرد آن به گونه‌ای است که در هنگام حضور کاربر (سرقت‌های مسلحانه) توسط پدال و در مواقع بسته بودن مکان نصب، از طریق اتصال به آژیر دستگاه دزدگیر فعال می‌شود.

از مزایای شاخص این سامانه می‌توان به راحتی نصب و قیمت رقابتی آن (یک‌دهم نمونه‌های خارجی) اشاره کرد.

همچنین مه تولید شده توسط سامانه مذکور می‌تواند یک فضای ۶۰ مترمربع به ارتفاع ۳ متر را پوشش دهد. مهی که توسط سامانه مذکور در فضا پخش می‌گردد ترکیبی از آب و الکل می‌باشد که برای انسان کاملاً بی‌ضرر بوده و هیچ چربی یا خیسی از خود بجا نمی‌گذارد.

گفتنی است این سامانه بدون داشتن باطری تا ۱۵ دقیقه بعد از قطع برق نیز می‌تواند عمل کند و بعد از هر بار عملیات، کپسول سامانه باید شارژ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.