یک مقام مسئول در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مسدود شدن ۳۵۰ راه روستایی در استان سیستان و بلوچستان / محور‌های اصلی و فرعی بازگشایی شد

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات گفت: ۳۵۰ راه روستایی در استان سیستان و بلوچستان مسدود شده بود.

مسدود شدن ۳۵۰ راه روستایی در استان سیستان و بلوچستان / محور‌های اصلی و فرعی بازگشایی شدمحمد رودباری مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه با همکاری تمامی نیرو‌های راهداری محور‌های اصلی و فرعی در این استان بازگشایی شده و تنها محور نیک‌شهر به روستای بنت مسدود است که این مسیر هم به زودی بازگشایی می‌شود. هم اکنون تمامی عوامل راهداری در حال بازگشایی محور‌های شریانی در این استان هستند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات با اشاره به اینکه راه ارتباطی ۳۵۰ روستا در استان سیستان و بلوچستان مسدود شده و امکان ارتباط زمینی و جاده‌ای با این روستا‌ها وجود ندارد، گفت: سطح آب به دلیل بارش‌های شدید باران بالا آمده و تمامی جاده‌ها را از بین برده به محض آنکه آب فروکش کند با ترمیم و بازگشایی راه‌ها امکان ارتباط زمینی با این روستا‌ها برقرار می‌شود.

رودباری یادآور شد: هم اکنون هلال احمر و سازمان امداد و نجات و ستاد کل مدیریت بحران از طریق ارتباط هوایی تمامی امکانات و نیاز‌های این مناطق را فراهم می‌کند.

او بیان کرد: هم اکنون به دلیل بالا آمدن سطح آب در این محور‌ها در بسیاری از مناطق امدادرسانی از طریق قایق انجام می‌شود و نیرو‌های راهداری سعی می‌کنند بتوانند با استفاده از تمامی امکانات و تجهیزات خود هر چه سریعتر امکانات لازم را جهت بازگشایی این مسیر‌ها فراهم کنند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات با اشاره به اینکه بسیاری از راه‌ها و پل‌های ارتباطی در این مسیر به دلیل سیل از بین رفته است، گفت: بخشی از محور‌ها هم اکنون در زیر آب است و گروه‌های ارزیاب با بازدید از این محور‌ها در حال ارزیابی از میزان خسارت‌های وارد شده به این مسیر‌ها هستند.

رودباری تأکید کرد: به نظر می‌رسد که خسارت‌هایی که بر اثر سیل به این محور‌ها وارد شده بسیار بالا باشد و خسارت‌هایی که در این محور‌ها وارد شده برابر با خسارت‌های استان لرستان باشد.

او با بیان اینکه علاوه بر استان سیستان و بلوچستان استان‌های هرمزگان و کرمان درگیر سیل هستند، افزود: در استان کرمان خوشبختانه محوری مسدود نیست و تمامی راه‌های اصلی و فرعی باز است.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات درباره وضعیت استان هرمزگان هم گفت: در استان هرمزگان تمامی محور‌های شریانی و اصلی باز است، اما ۳۷ محور روستایی به دلیل آب گرفتگی و بالا آمدن سطح آب بسته است.

رودباری افزود: ۱۲ هزار و ۳۰۰ نیروی راهدار و ۹۴۰ پایگاه راهداری در حال آماده‌باش کامل هستند و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات خود در حال امدادرسانی و بازگشایی محور‌های مسدود شده هستند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار